Na ruim 10 jaar is het tijd om een nieuwe pc samen te stellen. De huidige gaf plots de geest. Ik ben minder up to speed dan vroeger met alle nieuwigheden en beste combinaties, maar daarvoor start ik dan ook deze topic.
1/ Zoals de titel al zei: een allround systeem dat door het hele gezin voor gewoon huis-tuin en keukengebruik dient, maar waar door de zoon ook vlot op kan gegamed worden. Verder wordt de pc ook gebruikt voor Photoshop (RAW-files), Lightroom en 3d tekenprogramma's.
Bij het samenstellen van de nieuwe pc moet zeker rekening gehouden worden met levensduur en de futureproof-factor.
2/ 2000€ met minieme speelruimte als daar echt een grote verbetering tegenover staat
3/ Ik heb alle randapparatuur ter beschikking, maar een nieuw scherm zal helpen het maximum uit de nieuwe pc te krijgen.
4/ Kast met inhoud
5/ Geen merkvoorkeuren, enkel futureproof, kwaliteit en bang-for-buck
6/ Het systeem staat in de woonkamer/bureau, dus het is interessant als het geluidsniveau acceptabel blijft.
7/ Ik ga niet overclocken
8/ vraag : is voorzien op 3d bril interessant (gamen zoon en dochter doet architectuur)
Graag nakijken of alle componenten compatibel zijn, waar kan iets geoptimaliseerd worden, waar is het zinnig om een ander/beter onderdeel te kiezen.
Alvast bedankt
1/ Zoals de titel al zei: een allround systeem dat door het hele gezin voor gewoon huis-tuin en keukengebruik dient, maar waar door de zoon ook vlot op kan gegamed worden. Verder wordt de pc ook gebruikt voor Photoshop (RAW-files), Lightroom en 3d tekenprogramma's.
Bij het samenstellen van de nieuwe pc moet zeker rekening gehouden worden met levensduur en de futureproof-factor.
2/ 2000€ met minieme speelruimte als daar echt een grote verbetering tegenover staat
3/ Ik heb alle randapparatuur ter beschikking, maar een nieuw scherm zal helpen het maximum uit de nieuwe pc te krijgen.
4/ Kast met inhoud
5/ Geen merkvoorkeuren, enkel futureproof, kwaliteit en bang-for-buck
6/ Het systeem staat in de woonkamer/bureau, dus het is interessant als het geluidsniveau acceptabel blijft.
7/ Ik ga niet overclocken
8/ vraag : is voorzien op 3d bril interessant (gamen zoon en dochter doet architectuur)
Graag nakijken of alle componenten compatibel zijn, waar kan iets geoptimaliseerd worden, waar is het zinnig om een ander/beter onderdeel te kiezen.
Alvast bedankt
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 218,99 | € 218,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 569,- | € 569,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (256MB cache) | € 106,85 | € 106,85 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 93,59 | € 93,59 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 118,20 | € 118,20 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,- | € 132,- |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 119,12 | € 119,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.905,75 |
[ Voor 54% gewijzigd door MarijnFWS op 31-10-2023 00:11 . Reden: componentenlijst niet vermeld ]