Al geruime tijd heb problemen met terugkijken van NPO 1, 2 en 3 via WiFi. Maakt niet uit welke app (NPO Plus, NLZIET) of welk programma. Via 5G geen problemen. Andere zenders (commerciële) kan ik gewoon kijken. Dus alleen NPO. Mijn internetprovider (Caiway) kan niet helpen. Ik heb mijn WiFi router vervangen en deze draait op de laatste firmware, heeft alle recente updates gehad, etc. Help!
Vraag
Alle reacties
heb je een adblocker op router/dns niveau?
Volgens mij heb ik dat ook gehad, had te maken met AdGuard. PiHole kan ook zoiets veroorzaken.
Waarschijnlijk een DNS-probleem.
Verander de DNS in je router naar 8.8.8.8 / 8.8.4.4 dat deze DNS als DHCP wordt meegegeven.
Waarschijnlijk een DNS-probleem.
Verander de DNS in je router naar 8.8.8.8 / 8.8.4.4 dat deze DNS als DHCP wordt meegegeven.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ik ga er naar kijken. Jullie horen van me.
Het zou kunnen dat je een ip-adres hebt waarvan sommige diensten denken dat deze uit het buitenland komt. Ook gebruikt Caiway tegenwoordig CGNAT, misschien dat deze diensten een maximum aantal verbindingen per adres toestaan.
Tot nu toe nog geen succes. Ook niet met het aanpassen van de dns
Dit heb ik ook gehad. Erg irritant. Veel websites en diensten werkten ineens niet meer. Ook kon ik vaak geen bestellingen meer plaatsen bij webshops. Een belletje naar mijn provider was de oplossing. Ik kreeg vervolgens een nieuw ip uit een NL range.hcQd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:21:
Het zou kunnen dat je een ip-adres hebt waarvan sommige diensten denken dat deze uit het buitenland komt. Ook gebruikt Caiway tegenwoordig CGNAT, misschien dat deze diensten een maximum aantal verbindingen per adres toestaan.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Nog steeds geen oplossing. Ook Caiway heeft het probleem nog niet kunnen oplossen.
Hey DeNoot,
Ik ben blij met je post, ik dacht dat ik gek aan het worden was... Ik heb een vergelijkbare situatie, namelijk:
- glasvezel van Delta
- TV via NLZiet (app op telefoon, chrome browser en Shield)
Sinds paar weken kan ik bepaalde tv-afleveringen niet meer kijken (lijken alleen NPO programma's te zijn), reguliere zenders nog wel. Soms krijg ik error 403 (forbidden), soms fout in DRM, soms blijft het wieltje gewoon minuten lang draaien...
Maar... zet ik op mijn telefoon de wifi uit en 4G aan, kan ik al deze programma's wel kijken.
Bovenstaande besproken met helpdesk van Delta, maar die had geen flauw idee en na 45 minuten van alles proberen, ook daar opgegeven.
Is er iemand die hier de oplossing voor weet? Of als ik Delta terugbel, wat moet ik ze dan vertellen?
BVD!
Ik ben blij met je post, ik dacht dat ik gek aan het worden was... Ik heb een vergelijkbare situatie, namelijk:
- glasvezel van Delta
- TV via NLZiet (app op telefoon, chrome browser en Shield)
Sinds paar weken kan ik bepaalde tv-afleveringen niet meer kijken (lijken alleen NPO programma's te zijn), reguliere zenders nog wel. Soms krijg ik error 403 (forbidden), soms fout in DRM, soms blijft het wieltje gewoon minuten lang draaien...
Maar... zet ik op mijn telefoon de wifi uit en 4G aan, kan ik al deze programma's wel kijken.
Bovenstaande besproken met helpdesk van Delta, maar die had geen flauw idee en na 45 minuten van alles proberen, ook daar opgegeven.
Is er iemand die hier de oplossing voor weet? Of als ik Delta terugbel, wat moet ik ze dan vertellen?
BVD!
[ Voor 16% gewijzigd door moveoergosum op 29-11-2023 11:37 . Reden: Deel van probleem lag aan tijdelijke storing, die is nu verholpen. ]
Aantal weken heb ik hetzelfde probleem.
Was snel achter gekomen dat het door Caiway kwam.
Een bericht gestuurd via WhatsApp helaas kom ik niet verder ze weten niet wat ze er moeten.
Heb ook een probleem erbij dat de snelheid niet wordt gehaald.
Ga vandaag na deze topic te hebben gelezen een nieuwe IP adres vragen.
Wordt vervolgd.
Was snel achter gekomen dat het door Caiway kwam.
Een bericht gestuurd via WhatsApp helaas kom ik niet verder ze weten niet wat ze er moeten.
Heb ook een probleem erbij dat de snelheid niet wordt gehaald.
Ga vandaag na deze topic te hebben gelezen een nieuwe IP adres vragen.
Wordt vervolgd.
Na contact via Whatapp kreeg ik snel de optie voor een monteur.
Vandaag zat het mij toch niet lekker bij een VPN deed alles het wel.
Toch even gebeld met Caiway en deze aardige man had meer van deze klachten gehoord.
Modem uit gelezen en kon zien dat alles op poort2 aangesloten was en na alles op poort1 te hebben aangesloten kon ik weer NPO/NOS filmpjes bekijken. En haal weer mij snelheden.
Vandaag zat het mij toch niet lekker bij een VPN deed alles het wel.
Toch even gebeld met Caiway en deze aardige man had meer van deze klachten gehoord.
Modem uit gelezen en kon zien dat alles op poort2 aangesloten was en na alles op poort1 te hebben aangesloten kon ik weer NPO/NOS filmpjes bekijken. En haal weer mij snelheden.
Caiway/Delta gebruikt i.d.d. Carrier-grade Network Address Translation (CGNAT), wat problemen oplevert bij het ophalen van een NPO audio/video-stream. Het probleem is dat de NPO stream-server (https://prod.npoplayer.nl/stream-link) het verzoek om de stream te openen blokkeert op basis van de Cross-Origin Resource Sharing (CORS) policy. Simpel gezegd: NPO wil de audio/video-stream niet beschikbaar stellen omdat je IP-adres niet aan de policy voldoet.
Dit komt omdat je bij Caiway/Delta een IP-adres (IPv4) krijgt uit een CGNAT-pool. Dit kan een niet-Nederlands/Europees IPv4-adres zijn, waardoor NPO de stream blokkeert.
Wanneer je Caiway/Delta belt met de klacht dat NPO-Start het niet doet dan word je i.d.d. afgewimpeld, en doorverwezen naar NPO om je klacht daar neer te leggen. Waarna je vervolgens weer door NPO word terugverwezen naar je provider, en je in een kastje <--> muur situatie terecht komt.
Om dit te voorkomen geef je bij Caiway/Delta aan dat NPO Start niet werkt, en dat dit komt omdat CGNAT aan staat op je internet-verbinding. De Caiway/Delta medewerker kan dit controleren, en eventueel uitzetten.
Wanneer de Caiway/Delta medewerker CGNAT heeft uitgezet op je internetverbinding duurt het maximaal vier uur voordat dit daadwerkelijk het geval is. Dus vier uur nadat CGNAT door Caiway/Delta op 'UIT' is gezet zelf de volgende stappen nog even doen:
Dit komt omdat je bij Caiway/Delta een IP-adres (IPv4) krijgt uit een CGNAT-pool. Dit kan een niet-Nederlands/Europees IPv4-adres zijn, waardoor NPO de stream blokkeert.
Wanneer je Caiway/Delta belt met de klacht dat NPO-Start het niet doet dan word je i.d.d. afgewimpeld, en doorverwezen naar NPO om je klacht daar neer te leggen. Waarna je vervolgens weer door NPO word terugverwezen naar je provider, en je in een kastje <--> muur situatie terecht komt.
Om dit te voorkomen geef je bij Caiway/Delta aan dat NPO Start niet werkt, en dat dit komt omdat CGNAT aan staat op je internet-verbinding. De Caiway/Delta medewerker kan dit controleren, en eventueel uitzetten.
Wanneer de Caiway/Delta medewerker CGNAT heeft uitgezet op je internetverbinding duurt het maximaal vier uur voordat dit daadwerkelijk het geval is. Dus vier uur nadat CGNAT door Caiway/Delta op 'UIT' is gezet zelf de volgende stappen nog even doen:
- Fiber Termination Unit (FTU, witte kastje aan de muur in de meterkast) uit het stopcontact halen.
- Netwerk kabels (naar WiFi-router en TV-ontvanger(s)) uit de FTU halen
- FTU minimaal 15 minuten uit laten staan.
- Na 15 minuten de stekker van de FTU weer in het stopcontact steken
- Wacht tot de FTU weer volledig opgestart is (geen knipperend lampje meer, kan een paar minuten duren).
- Sluit de netwerk kabels weer aan op de FTU (onthou welke kabel in welke aansluiting zat)
- Eventueel de WiFi-router opnieuw opstarten (zou niet noodzakelijk moeten zijn)
Pagina: 1