APK en onverzekerd (wat te doen!?)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.869 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniorvdloop
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 10:14
Mijn vraag
Hi allen, mn eerste vraag na jaren lang tweakers member te zijn;

Hier in de wijk rijd een vrouw in een VW Beatle. Deze is sinds maart '23 niet meer gekeurd en verzekerd.

Ik heb de beste dame verzocht om de auto te laten keuren en verzekeren echter geven ze hier geen gehoor aan.
Er spelen hier veel kinderen in de wijk en op straat. En vind het best een issue dat dit speelt, er hoeft maar iets te gebeuren (wat wellicht nog niet eens de schuld is van de dame in kwestie) en dan is er een behoorlijk probleem. De dame in kwestie heeft het niet breed.

Ik heb gisteren al de politie gebeld op 0900-8844 maar die konden me eigenlijk niet verder helpen of actie ondernemen.

Nu weet ik van mn schoonbroer dat er bij het RDW wel een soort van systeem moet bestaan waarin ongekeurde/onverzekerde autos naar boven moeten komen.

Nu is mijn vraag; weten jullie of er zulke systemen bij der RDW bestaan, en wat de condities moeten zijn om daar getriggerd te worden.
En misschien nog beter, kan ik het ergens anders melden!?

Maar heb niet het idee dat het RDW daar op checkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
juniorvdloop schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:47:

Ik heb gisteren al de politie gebeld op 0900-8844 maar die konden me eigenlijk niet verder helpen of actie ondernemen.
Met alleen een smiley kom je niet ver

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2023 00:08 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Als de auto te laat of niet APK gekeurd is, volgt automatisch een boete.
https://verkeersboete.nl/boete_rdw_geen_apk/
Niet betalen leidt tot verhogingen van de boete totdat er een gerechtsdeurwaarder langskomt.

Als de auto niet verzekerd is en deze door een ANPR camera wordt opgemerkt, zou het mij niet verbazen dat ook dat tot een boete leidt.
Kan daar echter zo gauw geen bron van vinden.

Het lijkt er op dat ANPR niet gebruikt wordt voor het signaleren van onverzekerde voertuigen.
https://www.politie.nl/in...ie-met-anpr-gegevens.html

[ Voor 19% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 30-10-2023 22:05 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:27
Na 2 maanden krijg je automatisch een boete voor het laten verlopen van de APK. Die zal ze dus al wel gehad hebben (er vanuitgaande dat de auto op haar naam staat).

Ik zou het nogmaals bij de Politie melden, wellicht had je net een medewerker aan de lijn die zijn/haar dag niet had :-) Als je vaak genoeg "zeurt" wordt er vanzelf wat mee gedaan zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

SuBBaSS

-has Ryzen

Natuurlijk checkt de RDW daar wel op.

Ga er maar vanuit dat die wat ongeopende post heeft.
"De dame in kwestie heeft het niet breed".

En dan ook nog zo'n oplettende (en schijnbaar volhardende) buurtgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 13:38
Verzekerd is ze sowieso niet meer, dus dat is wel een groot risico voor haar. Rijdt ze nog in de auto of staat deze stil?
Als deze geparkeerd staat weet ik uit ervaring dat de politie hier niets mee doet; hier ook iemand die zijn auto jaren heeft geparkeerd, uiteindelijk via de gemeente laten afslepen.

Als zij er nog in rijdt dan misschien enkel bij een heterdaadje dat er iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Je kan het proberen te melden bij de gemeente en/of bij de wijkagent. Verder zal je er weinig aan kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die gaat hard door de mand vallen. Ging men vanaf dit jaar niet 100% controles doen voor alle voertuigen?

Dan krijgt ze er meteen 2 bij zo'n register controle. Ieder voertuig 1x per jaar toch? Dat wordt echt een fikse rekening.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zoals hierboven, die valt vanzelf door de mand en dan heeft ze nog minder te besteden...

Knip

[ Voor 68% gewijzigd door Notna op 31-10-2023 06:08 . Reden: Zullen we aanzetten tot niet legale acties achterwege laten ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xeroxr0x
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Niet jouw probleem, toch? Voor eventuele schade is er het Waarborgfonds Motorverkeer. Of mis ik iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xeroxr0x schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:58:
Niet jouw probleem, toch? Voor eventuele schade is er het Waarborgfonds Motorverkeer. Of mis ik iets?
Uit de TS:
Er spelen hier veel kinderen in de wijk en op straat.
Ik denk niet dat de ziekenhuisrekening (of die van de begrafenis) de grootste zorg is van de ouders van deze kinderen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Xeroxr0x schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:58:
Gezien de verwijzing van TS naar spelende kinderen op straat vermoed ik dat hij doelt op (het uitblijven van) een vergoeding bij letselschade als gevolg van een aanrijding door een onverzekerde buurvrouw. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
maussert schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:08:
[...]

Gezien de verwijzing van TS naar spelende kinderen op straat vermoed ik dat hij doelt op (het uitblijven van) een vergoeding bij letselschade als gevolg van een aanrijding door een onverzekerde buurvrouw. :/
Voor dat soort gevallen is er dus het Waarborgfonds:
In welke gevallen kunt u bij ons terecht?

Als u door een motorrijtuig schade heeft geleden en de bestuurder is aansprakelijk voor de ontstane schade kunt u bij ons een verzoek om schadevergoeding indienen in het geval dat een motorrijtuig:

A onbekend is gebleven

B wel bekend, maar niet verzekerd is

C wel bekend, maar gestolen is

D wel verzekerd is, maar de verzekeraar is failliet

E is vrijgesteld van verzekeringsplicht

De schade moet dus altijd zijn veroorzaakt door een motorrijtuig. Zoals bijvoorbeeld een auto, motor of brommer. Schade op een andere wijze ontstaan, bijvoorbeeld door; vandalisme, vuurwerk, brandstichting, natuurgeweld of een poging tot diefstal kunnen wij helaas niet vergoeden.

Welke schade vergoeden we?
Het maakt niet uit om wat voor soort schade het gaat. Het kan gaan om materiële schade aan uw fiets of auto, tuinhek of woninggevel, maar ook om letselschade (zie verderop in deze folder voor meer informatie.

Uitsluitend bij materiële schade veroorzaakt door een onbekende dader heeft u een eigen risico van € 250.
Die betalen de schade uit, ook letselschade, en daarna is het aan hun om te proberen een kale kip te plukken. Meer info is te vinden op https://waarborgfonds.vereende.nl/

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 16:50
Een ongekeurde en onverzekerde auto wil niet zeggen dat er extra gevaar is voor spelende kinderen ten opzichte van een auto die wel gekeurd en verzekerd is.

Mocht er iets gebeuren zijn de extra problemen vooral voor de persoon die op dat moment in de auto rijdt.

De kans is dat de auto ook slecht wordt onderhouden is wel wat groter.

@juniorvdloop Stiekem ben ik wel benieuwd wat de trigger is geweest om juist die specifieke auto na te trekken.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik denk dat je het iets te hoog opneemt en je je niet zo druk hoeft te maken over de APK- en verzekeringstatus van voertuigen in de buurt. Breder maatschappelijk gezien is het een probleem als er (veel) onverzekerde auto's rondrijden, maar persoonlijk is er niet direct een verhoogd risico voor jou of de andere buurtbewoners. Bij eventuele schade of letsel keert het Waarborgfonds uit en is de bestuurder van het onverzekerde voertuig de pineut.

Laat het gaan, zou ik zeggen. De eigenaar krijgt vanuit de automatische controles heus de bekeuringen wel op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniorvdloop
Jaapio_B schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:23:.

@juniorvdloop Stiekem ben ik wel benieuwd wat de trigger is geweest om juist die specifieke auto na te trekken.
Ik heb ergens een fetish dat ik kentekens bijhoud, en obv kentekens zie hoe oud een auto is of wanneer ie geïmporteerd is. Deze auto was na mijn idee geïmporteerd dus controleerde ik per toeval her kenteken. En ben er zodoende achteraan gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juniorvdloop
FreddyFish schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:45:
Ik denk dat je het iets te hoog opneemt en je je niet zo druk hoeft te maken over de APK- en verzekeringstatus van voertuigen in de buurt.

Laat het gaan, zou ik zeggen. De eigenaar krijgt vanuit de automatische controles heus de bekeuringen wel op de mat.
Totdat mn petekind word aangereden of mn nichtje, want die spelen hier allemaal inde wijk en op straat.

Ik heb zelf geen kinderen, maar mn vrienden en zusje hier in de wijk wel. Dus het trekt met persoonlijk wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniorvdloop
Oekiejoekie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:17:
[...]

Voor dat soort gevallen is er dus het Waarborgfonds:
Ik had idd van dit soort fondsen gehoord, wist alleen niet hoe ze daadwerkelijk bestaan of handelen..

Maar voorkomen is beter dan genezen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
juniorvdloop schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 01:32:
[...]

Totdat mn petekind word aangereden of mn nichtje, want die spelen hier allemaal inde wijk en op straat.

Ik heb zelf geen kinderen, maar mn vrienden en zusje hier in de wijk wel. Dus het trekt met persoonlijk wel degelijk.
Ja, maar APK zegt weinig. Ik kan in juli mijn auto naar de keuring brengen met hagelnieuwe winterbanden, mijn keuringsbewijs krijgen, en daarna weer tot de op de draad versleten zomerbanden er op leggen. En als er 5 minuten na de APK een koplamp kapot gaat, voldoet ie ook niet meer aan de keuringseisen. De APK is een momentopname, geen garantie.

En verder: Als ik een week te laat ben met het verlengen van mijn rijbewijs, dan mag ik niet meer rijden. Maar als ik dat dan wel zou doen ? Ben ik dan meteen een gevaar op de weg ? En na de 70 moet je je elke 5 jaar laten keuren voor het rijbewijs. En er zijn er genoeg die het rijbewijs niet inleveren als ze in die periode niet meer in staat zijn om te rijden.

Een ongekeurde auto is niet perse onveilig. En een gekeurde auto kan dat wel zijn. Ik zou me eerder druk maken om bestuurders die met een slok te veel op achter het stuur gaan.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
[...]

En ik probeer je hier juist in gerust te stellen. Dit voelt als een overtrokken en zelfs (door het controleren van kentekens uit de buurt) ietwat als een compulsieve reactie op iets wat geen noemenswaardige invloed heeft. Puur het ontbreken van APK of verzekering zegt niks en is het niet waard om je druk over te maken.

Het wordt een ander verhaal als deze auto duidelijke gebreken heeft en/of roekeloos door de buurt rijdt, maar daar lees ik niks over. En als dat wel het geval is, dan zou ik dáár mijn energie en aandacht in steken en niet fixeren op APK/verzekering.

Niet om je bang te maken, maar om te relativeren: Er rijden zoveel auto's rond die slechts kunstmatig door de APK gekomen zijn, en net zoveel auto's die goed door de APK zijn gekomen maar waarvan de remmen wel bijna op hun eind zijn. Is het puur de wetenschap dat er iets niet klopt met deze specifieke auto? Dan zou ik simpelweg aanraden om geen kentekens meer na te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:59
Dat dus...
Stel dat er ooit een ongeluk voorvalt, dan maakt het voor het slachtoffer echt niks uit of de auto wel of niet apk gekeurd is of wa verzekerd. Je komt als slachtoffer niet meer of minder hard onder die auto. Ook krijg je niet meer of minder vergoeding/genoegdoening.

De enige die hier uiteindelijk echt last van gaat krijgen (harder zal gaan bloeden dan strikt noodzakelijk) is de bestuurder/kentekenhouder.

Zou me veel drukker maken om die wel verzekerde, APK gekeurde patserbak van de "aso op de hoek" die met 80 door de buurt scheurt zegmaar ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:55

MLLL

Palm Treo 650

Kijk eens een paar ' Klokje rond's ' op Autoweek en je komt tot de conclusie dat een APK geen zak voorstelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Apart, als kind heb ik altijd geleerd om nooit op straat te spelen, want daar rijden auto’s…..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:21:
[...]

Apart, als kind heb ik altijd geleerd om nooit op straat te spelen, want daar rijden auto’s…..
Compleet offtopic maar leuke poging om bijdehand te doen maar kinderen spelen wel degelijk op straat. Er zijn zat spelletjes te bedenken die op straat gespeeld worden. En verder blijven het kinderen waar je niet altijd invloed op hebt.

Dus fijn dat jij nooit op straat hebt gespeeld, maar dat is niet representatief voor andere kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat je je iets te druk maakt. Er is een veel groter risico: je petekind loopt veel meer risico op een aanrijding met een verzekerde en gekeurde auto.

Natuurlijk is keuren en verzekeren belangrijk. Zo belangrijk dat we daar zelfs een 100% register controle voor bedacht hebben. Dat is een computer die precies doet wat jij doet: kentekens controleren. Alleen komt er uit de computer een forse bekeuring als het mis is en geen topic hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Als de auto niet geschorst staat, komt er automatisch een melding over niet verzekerd boven water.

Dat heb ik ook eens gehad met dank aan een tussenpersoon die de aanmelding was vergeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Controleer je van elke auto in je straat of die apk heeft?

Bij mij in de straat staat een Roemeense Audi vol gaten zo rot is die. Hoe controleer ik of die apk heeft en verzekerd is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 08:21

Spinez0r

At your service.

Marzman schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:07:
Controleer je van elke auto in je straat of die apk heeft?

Bij mij in de straat staat een Roemeense Audi vol gaten zo rot is die. Hoe controleer ik of die apk heeft en verzekerd is?
Kan alleen met nederlandse kentekens:

https://ovi.rdw.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:59
1. Hoe weet je dat die auto geen apk heeft / niet verzekerd is?
2. Hoe weet je dat die vrouw het niet heel breed heeft?
3. Heb je al met de vrouw in kwestie gesproken hierover?
4. Het is overignes niet zo dat wanneer een auto geen APK heeft een dag later de auto uit elkaar donderd.. Die verzekering is veel belangrijker voor haar maar zeker voor anderen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Het is gewoon wachten tot die VW Beatle langs een politie auto rijdt. Vaak staat de ANPR aan en wordt die auto dan gewoon even aan de kant gezet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Je steekt je neus in andermans zaken. Volgens mij heb je al genoeg gedaan als bezorgde burger. Namelijk de buurvrouw aangesproken en de politie om advies gevraagd. Misschien een idee om het te laten rusten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik weet niet wat ik zou doen als een buurman aan kwam zetten met een verhaal dat hij mijn kenteken heeft gecontroleerd. Dat is wel een brug te ver wat mij betreft en totaal onacceptabel.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Weet dat hier in de buurt ook zoiets is geweest met een andere auto die ook te lang zonder APK aan de weg heeft gestaan. te lang hebben we het over maanden en helemaal groen uitgeslagen omdat die onder de bomen stond met 3 lekke banden :P

Die is uiteindelijk door de gemeente verwijderd.

Ik zie in ieder geval bij mijn gemeente dat ik de mogelijkheid heb om er een melding van te maken. Niet specifiek want hij heeft overlap maar met de informatie die je hier post en stuur een linkje naar de RDW-gegevens en je zorgen dan heb je het in ieder geval op de juiste plek de zorgen geuit.

https://gemeente.groningen.nl/melding-schadevuil-in-uw-buurt

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:56:
Kijk eens een paar ' Klokje rond's ' op Autoweek en je komt tot de conclusie dat een APK geen zak voorstelt.
Je hebt gelijk dat er af en toe zaken door de keuring heen glippen die niet kunnen, maar de keuring helemaal dan maar afschaffen lijkt me een veel slechter plan.
Al is het niet 100%, het gros van de ergste exemplaren zal niet door de keuring komen.

Wat er rondreed in het pre-APK-tijdperk, kun je goed zien in wat afleveringen van "Wrak van de weg" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
GeeEs schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 05:52:
Zou me veel drukker maken om die wel verzekerde, APK gekeurde patserbak van de "aso op de hoek" die met 80 door de buurt scheurt zegmaar ;)
Dit inderdaad. Iets met nektasjes en gloednieuwe Audi RS modellen die met krankzinnige snelheden voorbij komen. Nee, dan kun je beter iemand verlinken die aan het eind van de week nog even 5 euro in de tank gooit zodat ze nog even boodschappen kan doen. Chapeau.

De WAM verzekerd status bij het RDW is ook niet waterdicht, een van onze auto's heeft daar maandenlang als 'Nee' gestaan omdat het eindcijfer van de meldcode verkeerd doorgegeven was. Maar de auto was al die tijd dus gewoon verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
juniorvdloop schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:47:
En misschien nog beter, kan ik het ergens anders melden!?
De Algemene Plaatselijke Verordening heeft waarschijnlijk regels omtrent het op de openbare weg parkeren van "knutselauto's" e.d.
De gemeente (handhaving) kan een waarschuwing geven dat de auto niet meer op de openbare weg mag staan. Anders halen ze hem weg.
Gemeentes zijn hier soms wel laks mee, hangt van de plek, gevaarzetting en overlast af. Maar ik ken een paar mensen die hier een keer voor zijn gewaarschuwd omdat hun auto een weekje zonder wiel aan de weg stond omdat er alleen in het weekend werd geklust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

3dfx schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:57:
[...]

Je hebt gelijk dat er af en toe zaken door de keuring heen glippen die niet kunnen, maar de keuring helemaal dan maar afschaffen lijkt me een veel slechter plan.
Al is het niet 100%, het gros van de ergste exemplaren zal niet door de keuring komen.

Wat er rondreed in het pre-APK-tijdperk, kun je goed zien in wat afleveringen van "Wrak van de weg" ;)

[YouTube: wrak van de weg compilatie]
Ik had mijn auto laten keuren bij LADA. PRIMA!! Ik ga 2 weken later naar merk garage.. man helemaal in paniek omdat hij dacht dat zij mijn auto hadden gekeurd. Bleek namelijk dat een kokerbalk (?) deels was doorgerot en de bodem achter bij de passagiers ook. Had nooit goedgekeurd mogen worden.
Maar .. ik zie bijna nooit meer auto's met panne. Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar vroeger zag je ze veel vaker met panne langs de weg.

Verder ook wel eens APK vergeten, jaren geleden, gelijk een boete.
Ik bedoel 'select * from bla' en je hebt een bestand met iedereen die niet op tijd de APK heeft gedaan.
Super eenvoudig.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 19:49
Er is een overheid die hiervoor actie zal ondernemen. Gaat allemaal automatisch.

Verder ga je veel te ver met buren in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54
@juniorvdloop je zou de wijkagent eens op aan kunnen spreken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Touchdomex schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:57:
Weet dat hier in de buurt ook zoiets is geweest met een andere auto die ook te lang zonder APK aan de weg heeft gestaan. te lang hebben we het over maanden en helemaal groen uitgeslagen omdat die onder de bomen stond met 3 lekke banden :P

Die is uiteindelijk door de gemeente verwijderd.
Hier in de buurt zag ik onlangs ook zoiets, auto met ik dacht een Roemeens kenteken waar de gemeente eerst wat blaadjes opgehangen had met het verzoek de auto te verplaatsen. Paar dagen later is deze door de gemeente verwijderd.

Maar vroeger ook eens gehad bij een appartementencomplex waar ik woonde, auto zag er extreem ranzig uit, ook van binnen en hield een schaarse parkeerplaats in gebruik. Kenteken gecheckt en ook al lang verlopen APK, gemeld bij de wijkagent, maar deze kon eigenlijk verder niets doen. Tijdje later was de auto toch ineens weg, nooit geweten van wie die auto was.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Onverzekerd rondrijden is toch gewoon een strafbaar feit? Volgens mij kan je daarvan gewoon aangifte doen bij de politie :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Ik had mijn auto laten keuren bij LADA. PRIMA!! Ik ga 2 weken later naar merk garage.. man helemaal in paniek omdat hij dacht dat zij mijn auto hadden gekeurd. Bleek namelijk dat een kokerbalk (?) deels was doorgerot en de bodem achter bij de passagiers ook. Had nooit goedgekeurd mogen worden.
Maar .. ik zie bijna nooit meer auto's met panne. Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar vroeger zag je ze veel vaker met panne langs de weg.

Verder ook wel eens APK vergeten, jaren geleden, gelijk een boete.
Ik bedoel 'select * from bla' en je hebt een bestand met iedereen die niet op tijd de APK heeft gedaan.
Super eenvoudig.
We hebben tegenwoordig (automatische) incident melding en vlotte afhandeling door RWS. Een auto met panne wordt ASAP geborgen en op een veilige plek neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

We hebben tegenwoordig (automatische) incident melding en vlotte afhandeling door RWS. Een auto met panne wordt ASAP geborgen en op een veilige plek neergezet.
yup, <20 minuten na melding moet de berger aanwezig zijn. Het aantal jaarlijkse pechbergingen stijgt ieder jaar nog (op rijkswegen in ieder geval, overige wegen heb ik geen beeld van).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

fsfikke schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:07:
[...]

Uit de TS:

[...]

Ik denk niet dat de ziekenhuisrekening (of die van de begrafenis) de grootste zorg is van de ouders van deze kinderen.
Dat is overdreven dramatisch doen... de vraag of die auto verzekert is en/of dat een APK keuring twee maanden eerder gedaan had moeten worden maakt niet dat plots ook alle kinderen die in de buurt op straat spelen overreden gaan worden door die vrouw.

An sich zijn er gewoon regels en als die auto wel gebruikt wordt maar geen APK heeft krijgt de eigenaar gewoon een boete; En dat is goed omdat men daarmee dwingt dat auto's regelmatig onderhouden worden en absolute weg-wrakken sneller van straat gehaald kunnen worden (en ja, dat gebeurt gewoon, ook al lijkt het niet alsof daarachter zoveel druk zit als iemand met een net verlopen APK/verzekering initieel nog kan rondrijden).

Ook zulke ambtelijke molens draaien gewoon door....
Zelfs als TS misschien denkt dat dat "niet snel genoeg gaat"... is de kans groot dat er al enige procedure's lopen en mogelijk is het vooral dat de weinig vermogende vrouw sowieso al in een proces is dat zal uitmonden in de schuldsanering. en misschien een onder-curatele-steluing als ze allerhande zaken nu laat lopen.
Daarachter schuilen vaak ook persoonlijke drama's, en meestal kent dat meerdere verliezers.

wl zou ik aanraden zelf niet overdreven dramatisch te gaan doen of gelijk al van die overdreven argumenten erbij te slepen als de indruk wekken dat "de kinderen die in de wijk op straat spelen" hiervan onder direkt gevaar zouden staan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

Het probleem lost zich vanzelf op als de dame in kwestie het inderdaad niet zo breed heeft. Je rekeningen niet betalen (dat is een aanname?) kun je ook in Nederland niet eeuwig volhouden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

Alleen op de snelweg toch?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
Goed dat je hier achteraan zit OP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnA5ELuYPhrbrEL61nyQ8BwzkMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Omp720Qtofzv5lvri9y41ImC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap niet dat er nog geen camera's zijn op de snelwegen die automatisch kentekens controleren, vooral van criminelen, maar ook van neppe en valse kentekens. Kan je een hoop leed voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Harm_H schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:02:

Ik snap niet dat er nog geen camera's zijn op de snelwegen die automatisch kentekens controleren, vooral van criminelen, maar ook van neppe en valse kentekens. Kan je een hoop leed voorkomen.
Je kan niet alleen de kentekens van criminelen controleren, je controleert ze dan allemaal en hoopt er wat overtreders/criminelen mee tussen uit te vissen. Dat live tracken van alle automobilisten lijkt me wat overtrokken om een paar onverzekerden eruit te kunnen vissen. En dat is ook niet nodig, want men weet al welke auto's onverzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:13
Justin schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:56:
Na 2 maanden krijg je automatisch een boete voor het laten verlopen van de APK. Die zal ze dus al wel gehad hebben (er vanuitgaande dat de auto op haar naam staat).

Ik zou het nogmaals bij de Politie melden, wellicht had je net een medewerker aan de lijn die zijn/haar dag niet had :-) Als je vaak genoeg "zeurt" wordt er vanzelf wat mee gedaan zou je zeggen.
Tenzij deze (tijdelijk) geschorst is.
Webgnome schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:50:
1. Hoe weet je dat die auto geen apk heeft?
ovi.rdw.nl > kenteken invoeren > Vervaldata en historie > Vervaldatum APK
/ niet verzekerd is?
ovi.rdw.nl > kenteken invoeren > Status van het voertuig > WAM verzekerd
(Wet aansprakelijkheid motorrijtuigen)

[ Voor 29% gewijzigd door grasmanek94 op 31-10-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:49
Lastige kwestie, ik snap waarom je het wil signaleren. Maar wat schiet je ermee op? Het is niet dat met een APK of verzekering iemand ineens veilig rijdt tenslotte. Een APK is sowieso maar een momentopname en zegt eigenlijk weinig, op het moment van keuren voldeed de auto aan de eisen. Een minuut later kunnen de remschijven versleten zijn in theorie. Nu is het natuurlijk zo dat normaliter dat soort dingen op voorhand vervangen worden, de kans dat de auto nu ineens echt onveilig is is klein.

Ik zou mijn energie er niet in steken verder. De mevrouw loopt vanzelf vast en dan zal de auto in beslag genomen worden en zit ze zelf met de gebakken peren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:21:
[...]

Dat is dus de makke. In mijn tijd speelde je als kind gewoon lekker op straat. Het overige wegverkeer hield daar rekening mee en deed extra voorzichtig. Nu is het inderdaad wat linker met al die a-sociale patserbakken auto', fatbikes, scooters en al dat andere egotripspul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
RCBL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Dat is dus de makke. In mijn tijd speelde je als kind gewoon lekker op straat. Het overige wegverkeer hield daar rekening mee en deed extra voorzichtig. Nu is het inderdaad wat linker met al die a-sociale patserbakken auto', fatbikes, scooters en al dat andere egotripspul.
In jouw tijd mocht je zeker bijna overal nog met 50km/h door de woonwijken ipv 30km/h. Hadden autos nog mooie chromen bumpers die nul komma nul mee gaven, hadden de autos nog geen ABS, hadden ze nog geen bumpers en motorkappen om de impact voor voetgangers bij een botsing beter op te vangen, bestond elektronica om een auto automatisch een noodstop te laten maken als er een voetganger voor de auto verschijnt nog niet...

tsja, inderdaad, vroeger was alles veel beter en veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Twardt schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

In jouw tijd mocht je zeker bijna overal nog met 50km/h door de woonwijken ipv 30km/h.
Dat mocht inderdaad die 50Kmh. Opvallend is dat de meeste ongelukken vallen in de 30Kmh zones omdat men zich zo goed houdt aan die 30Kmh. En dat ondanks alle technische hulpmiddelen aan en in de auto's.

Vroeger was niet alles beter, maar de weggebruiker hield in ieder geval meer rekening met op straat spelende kinderen dan de egoïsten vandaag de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wilde natuurlijk een ander punt maken met mijn post ;) Hoe weet TS dat en doet hij dat met elke auto in zijn straat. En wat dan met die Belg/Oekrainer die er ook altijd geparkeerd staat?

(al staat die auto in mijn post er wel echt :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Alleen op de snelweg toch?
Nee, ook op N-wegen volgens mij. Alleen is RWS daar niet de opdrachtgever. Da's provinciaal. Zou me niets verbazen als daar iets minder prio op ligt. En op N-wegen zul je geen automatische meldingen krijgen, want ik neem aan dat ze daar geen detectie apparatuur hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:49
[...]

En je vind het geen probleem als ze worden aangereden door een verzekerde auto?

Als ik zou rijden met een onverzekerde auto zou ik EXTRA voorzichtig rijden, ik ben immers direct aansprakelijk als er wat gebeurt.

Weet je waar jij je druk over moet maken? Over al die verzekerde auto's die in je wijk rondrijden, levensgevaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:20
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 31-10-2023 10:30 . Reden: Het is hier niet de HK; je kan er ook voor kiezen niet te reageren of op een normale manier ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09
w-t-f is dit nu weer voor een onzin? Je hebt 0,0 inkijk op deze mevrouw haar leven, dus waar bemoeit TS zich eigenlijk mee? Random kentekens nachecken om te kijken of ze verzekerd zijn is ook wel behoorlijk creepy gedrag..

Met alle liefde, ts, zoek een (andere) hobby
[...]

We leven hier niet in Amerika. Er zou voor het slachtoffer nauwelijks verschil moeten zijn tussen wel of niet verzekerd aangereden worden. Oke je kan hooguit je kleding schade niet claimen maar dingen zoals ziektekosten zijn altijd gedekt, al be it door een waarborgfonds.

[ Voor 54% gewijzigd door jessy100 op 31-10-2023 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
RCBL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Dat mocht inderdaad die 50Kmh. Opvallend is dat de meeste ongelukken vallen in de 30Kmh zones omdat men zich zo goed houdt aan die 30Kmh. En dat ondanks alle technische hulpmiddelen aan en in de auto's.

Vroeger was niet alles beter, maar de weggebruiker hield in ieder geval meer rekening met op straat spelende kinderen dan de egoïsten vandaag de dag.
De cijfers laten toch wat anders zien.
https://swov.nl/sites/def...doden_Afb10_2023_sept.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jessy100 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:24:
w-t-f is dit nu weer voor een onzin? Je hebt 0,0 inkijk op deze mevrouw haar leven, dus waar bemoeit TS zich eigenlijk mee? Random kentekens nachecken om te kijken of ze verzekerd zijn is ook wel behoorlijk creepy gedrag..

Met alle liefde, ts, zoek een (andere) hobby
Absurd wat je hier uitkraamt. Ik check ook regelmatig kentekens omdat ik het leuk vind om meer info te hebben over een auto. Dat je iemand aanspreekt op verzekering/APK is juist iets wat we in onze huidige maatschappij missen, het is enkel ikke-ikke-ikke. Voor hetzelfde geld heeft mevrouw dit niet doorgehad en is het een wakeup call. Doet ze er niets mee, dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Dat je iemand aanspreekt op verzekering/APK is juist iets wat we in onze huidige maatschappij missen, het is enkel ikke-ikke-ikke. Voor hetzelfde geld heeft mevrouw dit niet doorgehad en is het een wakeup call. Doet ze er niets mee, dan ook prima.
Spreek haar ook gelijk even aan over de groene bak die te vroeg buiten staat en het gras wat wel een keer gemaaid mag worden in de tuin. Want voor hetzelfde geld heeft ze het niet doorgehad.

Ik weet wel dat IK niet zit te wachten op een 'hulpvaardige' buurtbewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
njitter schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Spreek haar ook gelijk even aan over de groene bak die te vroeg buiten staat en het gras wat wel een keer gemaaid mag worden in de tuin. Want voor hetzelfde geld heeft ze het niet doorgehad.

Ik weet wel dat IK niet zit te wachten op een 'hulpvaardige' buurtbewoner.
Ik weet wel dat jij niet helemaal het verschil begrijpt tussen de openbare en de private ruimte. Met het gras in de tuin heb je geen barst te maken, de groene bak die op straat staat wel. Daar kan en mag je prima iemand op aanspreken. Dat zou zelfs fijn zijn, het voorkomt wellicht een nodeloze boete vanuit de gemeente. Tevens draagt het bij aan de samenleving / je buurt als het geen bende is met overal kliko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Absurd wat je hier uitkraamt. Ik check ook regelmatig kentekens omdat ik het leuk vind om meer info te hebben over een auto. Dat je iemand aanspreekt op verzekering/APK is juist iets wat we in onze huidige maatschappij missen, het is enkel ikke-ikke-ikke. Voor hetzelfde geld heeft mevrouw dit niet doorgehad en is het een wakeup call. Doet ze er niets mee, dan ook prima.
Jij hebt het ook niet door als je boetes van de RDW krijgt? Bijzonder...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat de @juniorvdloop op dit moment genoeg tips / opmerkingen heeft gekregen. Het wordt natuurlijk een glijdende schaal als men andere voorbeelden erbij gaan pakken zoals een groene bak.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.