Onedrive opslag blijft toenemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Oke, ik heb iets geks, of eigenlijk bij mijn broer.

Heeft een hotmail account, maar gebruikt Onedrive eigenlijk niet. Staat ook NIET geïnstalleerd op een computer. Sinds enkele dagen wordt er iets door iemand weggeschreven naar dit Onedrive account. Hoewel er maar 5GB beschikbaar zou moeten zijn, staat de teller inmiddels op 120GB.... Als je 10min later weer kijkt is staat er weer een GB bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PwoOWS8qu6f77vUG0T-T0UsoCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R2QSaHH9ecHc28tuZ6zgmm2y.jpg?f=user_large

* Er zijn nergens bestanden te zien
* Prullenbak is leeg
* er is GEEN synchronisatie, in ieder geval niet iets dan wij kunnen vinden.

We hebben het wachtwoord gewijzigd en ook 2FA aangezet (dit had mijn broer nog niet).
We konden in de activiteiten zien dat er vele inlogpogingen gedaan zijn.
We hebben alle sessies afgemeld.

En nog steeds blijft het groeien...
Aangezien de opslag gekoppeld staat aan hotmail / outlook, kan hij dus ook geen email meer ontvangen of sturen.
Als je gaat zoeken op internet kom je alleen maar antwoorden tegen mbt de synchronisatie software van onedrive in Windows, maar dat gebruikt mijn broer niet.

Iemand een idee hoe we de ruimte weer terugkrijgen? Ik heb dit nog nooit gezien. As we speak blijft het groeien... best vreemd ook dat er meer geüpload kan worden dan dat er beschikbare ruimte is?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Wat krijg je te zien als je bij ruimte vrijmaken klikt op prullenbak leegmaken of outlook bijlagen.

Outlook bijlage worden ook in je onedrive opgeslagen als het goed is.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
HKLM_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:08:
Wat krijg je te zien als je bij ruimte vrijmaken klikt op prullenbak leegmaken of outlook bijlagen.
Als ik op prullenbak legen klik krijg ik eerst de melding dat 'unknown' aantal bestanden worden verwijderd.
Vervolgens staat er 'De geselecteerde items worden opgehaald, een ogenblik geduld'. Dat staat er inmiddels al 20 minuten zonder dat er iets gebeurt (dat scherm heb ik nu nog steeds openstaan).

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Ik zou one drive toch eens op een pc of vm installeren en dan laten sycen.

In de mail ook geen verdachte activiteiten te zien? Mail forwards? Grote bestanden etc etc

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Nee mail is niets geks in te zien. Bijlagen van de mails, die dus ook met de capaciteit in onedrive meegerekend worden, zijn opgeschoond (1GB gewonnen), maar dat zet dus geen zode aan de dijk.

Inmiddels staat het 'prullenbak legen' nu bijna een uur aan, maar er gebeurt / veranderd niets.
Inmiddels staat de teller op 124GB...

Onedrive installeren op een PC ga ik nog een keer proberen, bij mijn broer (zelf uit windows gesloopt dus ik kan het niet proberen op mijn eigen pc)

Het bizarre vind ik dat we dus wachtwoord gewijzigd hebben, 2FA aangezet hebben en de alles afgemeld hebben, en dat het dus nog steeds gebeurt. Lijkt haast wel op een 'administratieve' fout ofzo.

EDIT:
Bij de activiteiten / aanmeldsessies in het account staan een hele berg mislukte aanmeldingen synchronisatiefouten. Kan terugkijken tot 2 oktober, maar verder niet helaas. Het is ca 27/28-10 begonnen.

Bijvoorbeeld:
Protocol: Exchange ActiveSync
IP: 2a13:3f84:ed46:2895:d8a6:6193:e982:867b
Accountalias:
xxxxxxxx@hotmail.com
Tijd: 2-10-2023 08:24
Locatie bij benadering: Niet beschikbaar
Type: De synchronisatie is mislukt
of
Protocol: IMAP
IP: 190.202.145.58
Accountalias:
xxxxxxxx@hotmail.com
Tijd: 4-10-2023 22:05
Locatie bij benadering: Venezuela
Type: De synchronisatie is mislukt
Deze 2 komen het meest voor, protocol via IMAP of via Exchange ActiveSync.

[ Voor 35% gewijzigd door Pazo op 30-10-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online
Onedrive met PC gekoppeld. Download de 3 mappen die ook online staan, met een paar foto's erin. Ca 10 MB. Verder niets. Online staat de teller inmiddels op ruim 140GB and counting...

Pagina: 1