Hoi Tweakers,
Een collega wilt graag overstappen op een Game PC. Het idee is om deze samen te stellen en dan te laten bouwen bij bijvoorbeeld Azerty. Ze heeft geen verstand van computers en daarom zal ze deze ook niet zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Geen gebruik voor streamen/CAD/AI etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 euro. Dit is inclusief windows, assemblage, monitor, toetsenboord en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat een headset mee, geen idee welk. Verder is er niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met het budget van 2k lijkt het mij zeker mogelijk om een goede 1440p high refresh rate setup te kunnen maken.
Belangrijk is dat er geen mogelijkheid is tot bekabeld internet. Alles gaat dus over de wifi. Naast een moederboord met WIFI heb ik ook een extra interne netwerkadapter gekozen, om zo hopelijk de beste kwaliteit WIFI te ontvangen. Moederboord WIF is dus een plus gewoon als back-up.
Op basis van de laatste BBG de volgende lijst samengesteld:
Deze lijst in dan exclusief:
- Samenstellen bij bv Azerty a 125 euro
- Windows 11 licentie
- Toetsenboord en muis naar keuze van collega
De lijst met alles bij Azerty kost momenteel 1917 euro inclusie assemblage en windows installatie. Dan blijft er dus 83 eu over voor keyboard, muis en windows licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Internet is enkel over de WIFI, vandaar dat er extra geïnvesteerd wordt op een netwerkkaart.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies op de bovenstaande lijst. Ik denk dat dit redelijk goed zit met price-performance. Ook graag jullie advies op de keuze van de netwerkkaart.
Een collega wilt graag overstappen op een Game PC. Het idee is om deze samen te stellen en dan te laten bouwen bij bijvoorbeeld Azerty. Ze heeft geen verstand van computers en daarom zal ze deze ook niet zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Geen gebruik voor streamen/CAD/AI etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 euro. Dit is inclusief windows, assemblage, monitor, toetsenboord en muis.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat een headset mee, geen idee welk. Verder is er niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met het budget van 2k lijkt het mij zeker mogelijk om een goede 1440p high refresh rate setup te kunnen maken.
Belangrijk is dat er geen mogelijkheid is tot bekabeld internet. Alles gaat dus over de wifi. Naast een moederboord met WIFI heb ik ook een extra interne netwerkadapter gekozen, om zo hopelijk de beste kwaliteit WIFI te ontvangen. Moederboord WIF is dus een plus gewoon als back-up.
Op basis van de laatste BBG de volgende lijst samengesteld:
Deze lijst in dan exclusief:
- Samenstellen bij bv Azerty a 125 euro
- Windows 11 licentie
- Toetsenboord en muis naar keuze van collega
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 238,68 | € 238,68 |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 176,21 | € 176,21 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 579,90 | € 579,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 43,86 | € 43,86 |
| 1 | Monitors | Gigabyte G27Q Zwart | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 117,- | € 117,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 92,90 | € 92,90 |
| Totaal | € 1.749,05 | |||
De lijst met alles bij Azerty kost momenteel 1917 euro inclusie assemblage en windows installatie. Dan blijft er dus 83 eu over voor keyboard, muis en windows licentie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Internet is enkel over de WIFI, vandaar dat er extra geïnvesteerd wordt op een netwerkkaart.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies op de bovenstaande lijst. Ik denk dat dit redelijk goed zit met price-performance. Ook graag jullie advies op de keuze van de netwerkkaart.
Boris96