A7V+raid driver installatie

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:20
Ik heb hier een raid array draaien, werkt allemaal heel mooi, alleen nu wil ik de driver installeren in Windows 98. Bij apparaatbeheer staat nu ee onbekend apparaat die "PCI Mass Storage Controller" heet. Nu heb ik al verschillende aangepaste drivers geprobeerd, maar windows zegt steeds dat op de lokatie die ik aan geef geen driver informatie te vinden is. Hoe kan ik er voor zorgen dat windows die driver toch accepteerd?
Alvast bedankt.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
onderaan deze pagina kan je volgens mij de juiste drivers d/l (promise drivers)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kweenie hoe newbie je bent maar wel unzippen he indien nodig :+

Dan dubbelklikken op "PCI Mass Storage Controller", dan naar stuurprogramma tab gaan. DAn stuurprogramma bijwerken klikken. Dan locatie opgeven klikken, en de locatie opgeven :)

Tenminste in ME, 98 werkt ook wel ongeveer zo denk ik 8-)

suc6

• ADJVooDoo
Ok, even voor de duidelijkheid. Het is een aangepaste Asus A7V mb. Met die bios modificatie heb ik er een raid van gemaakt.
En ga er maar vanuit dat ik geen newby ben. Ik geef de goede locaties overal op. Weet iemand misschien een manier hoe je windows een driver kunt dwingen om te gebruiken?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Zeker zo'n mod gedaan net als op TweakHardWare gedaan.

Als je zo'n 20265-promise-chip hebt, moet je dus niet alleen een aangepaste bios-versie hebben, maar ook de aangepaste Promise-drivers hebben.

Kijk nog maar eens heel goed op die site.

-

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Oh ja ... vergeet Crazy Ape niet te bezoeken. Hij heb echt veel ervaring met dit soort shit.

Kijk maar onder andere in het forum van TweakHardWare.

-

• ADJVooDoo
Op donderdag 06 september 2001 00:25 schreef FoxzMan het volgende:
Als je zo'n 20265-promise-chip hebt, moet je dus niet alleen een aangepaste bios-versie hebben, maar ook de aangepaste Promise-drivers hebben.

Kijk nog maar eens heel goed op die site.
Lees jij mijn post nog maar eens heel goed. Daar staat ergens "aangepaste drivers". De goede drivers heb ik wel, maar windows wil ze niet accepteren om 1 of andere reden.

• ADJVooDoo
Hij werkt!!!!.
Heb het bios geupdate. Ik had 1005D er op zitten, en nu heb ik er 1007 op zitten. Na de eerste keer opnieuw opstarten herkende windows direct nieuwe hardware en accepteerde de drivers ook. Nu weet ik niet waarom het voorheen wel werkte en nu niet met het oude BIOS. Maar maakt niet uit, het werkt nu. Heb Windows XP er net ook op geinstalleerd. Werkt heel mooi.
Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

gefeliciteerd
maarehh OCing en CMing???
Pagina: 1