Mijn vraag
Enkele dagen geleden merkte ik dat ik niet genoeg had aan 32GB RAM (applicaties die tegelijk werken i.c.m. games etc.) heb ik besloten om extra RAM aan te schaffen. Ik gebruik de Corsair Vengeance RGB geheugen, CMH32GX5M2D6000C36W. Dit zijn 2x16GB sticks. Nu heb ik dezelfde sticks aangeschaft en deze in de PC gedaan, maar dan start de gehele PC niet meer op. Ik zie ook het moederbord logo niet meer.
Ik krijg verder geen geluidjes o.i.d.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- NZXT N7 Z790
- i9 13900K
- Corsair Vengeance CMH32GX5M2D6000C36W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
- De nieuwe en oude sticks in slot 1+2+3+4 = WERKT NIET
- ALLEEN de nieuwe sticks RAM in slot 2+4 = WERKT
- ALLEEN de oude sticks RAM in slot 2+4 = WERKT
- ALLEEN de oude sticks RAM in slot 1+3 = WERKT
- Nieuwste Bios 6.06 met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- Bios versie 4.06 met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- XMP Enabled met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- Auto setting met 4 sticks RAM = WERKT NIET
Ik kom er helaas niet meer uit. Ik heb de RAM code (CMH32GX5M2D6000C36W) naast elkaar gehouden, deze komen overeen. Het verschil wat ik kan zien is dat de nieuwe RAM een hogere "ver." nummer op de RAM stick heeft staan. In iCUE hebben beide RAM sticks ook een andere firmware.
"oude" RAM heeft: v. 1.01.8
nieuwe RAM heeft: v. 1.02.9
Ik kan de "oude" RAM niet upgraden naar een nieuwe versie. Volgens iCUE heeft hij al de laatste versie.
Alvast dank voor de hulp!
Enkele dagen geleden merkte ik dat ik niet genoeg had aan 32GB RAM (applicaties die tegelijk werken i.c.m. games etc.) heb ik besloten om extra RAM aan te schaffen. Ik gebruik de Corsair Vengeance RGB geheugen, CMH32GX5M2D6000C36W. Dit zijn 2x16GB sticks. Nu heb ik dezelfde sticks aangeschaft en deze in de PC gedaan, maar dan start de gehele PC niet meer op. Ik zie ook het moederbord logo niet meer.
Ik krijg verder geen geluidjes o.i.d.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- NZXT N7 Z790
- i9 13900K
- Corsair Vengeance CMH32GX5M2D6000C36W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
- De nieuwe en oude sticks in slot 1+2+3+4 = WERKT NIET
- ALLEEN de nieuwe sticks RAM in slot 2+4 = WERKT
- ALLEEN de oude sticks RAM in slot 2+4 = WERKT
- ALLEEN de oude sticks RAM in slot 1+3 = WERKT
- Nieuwste Bios 6.06 met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- Bios versie 4.06 met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- XMP Enabled met 4 sticks RAM = WERKT NIET
- Auto setting met 4 sticks RAM = WERKT NIET
Ik kom er helaas niet meer uit. Ik heb de RAM code (CMH32GX5M2D6000C36W) naast elkaar gehouden, deze komen overeen. Het verschil wat ik kan zien is dat de nieuwe RAM een hogere "ver." nummer op de RAM stick heeft staan. In iCUE hebben beide RAM sticks ook een andere firmware.
"oude" RAM heeft: v. 1.01.8
nieuwe RAM heeft: v. 1.02.9
Ik kan de "oude" RAM niet upgraden naar een nieuwe versie. Volgens iCUE heeft hij al de laatste versie.
Alvast dank voor de hulp!
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii