ipad foto's met albums naar pc overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Mijn moeder van 80 heeft een ipad en nog 2 oude ipads die volgens mij ook haar icloud account bevatten. Echter staan op deze oude ipads foto's die niet gesynched worden met haar nieuwe ipad (en visa versa). Geen idee waarom. Ook bevat de oude ipad albums die ooit vanaf de pc via itunes erop gezet zijn.
Intussen heeft pa ook een ipad met foto's erop en hij wilt graag de foto's van ma erbij hebben.

Ik zit nu dus met 4 ipads met ieder hun eigen verzameling foto's. 8)7

Ben zelf een windows persoon dus vind het lastig hoe ik dit gefixed krijg. De iphone van ma synched wel netjes met haar nieuwste ipad.

Hoe krijg ik de foto's van de oude ipads af voordat deze het loodje leggen.

Ik dacht weet je wat ik zet alles over naar mijn eigen pc en sorteer daar de boel wel uit en zet dan alles op de 2 nieuwe ipads terug maar dat gaat niet zo makkelijk. Ik kan wel alle foto's met de app foto's kopieren maar dan ben ik alle album structuur kwijt. Is er een programma die de albums van een ipad om kan zetten in mappen op een pc?

Of hoe kan ik anders foto's tussen 2 icloud accounts gelijk krijgen?

Iemand een idee of suggestie?

Loop al 2 avonden te googlen maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik gebruik FE FileExplorer op iPhone en iPad om bestanden en hele mappen over te zetten.
Dat programma kan o.a. via het netwerk kopiëren met het SMB protocol, enigszins vergelijkbaar met MS Verkenner.

Er is een gratis versie die al aardig wat mogelijkheden heeft en een betaalde versie. Dezelfde maker heeft ook nog een nieuwe app voor bestandsbeheer maar dat gaat met een abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door JukeboxBill op 30-10-2023 19:26 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je kunt ook PhotoSync gebruiken.

https://www.photosync-app.com/

1) App op iPad zetten
2) App starten en alle foto’s uit 1 album selecteren
3) Overzetten naar PC
4) Op PC foto’s naar nieuw mapje slepen
5) ga naar stap 2

Net zolang tot je alle foto’s/albums hebt in mapjes

Je kunt dezelfde app gebruiken om de foto’s weer terug te zetten in albums op de nieuwe iPads.

[ Voor 108% gewijzigd door FreakNL op 30-10-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:25
Even een aanvullend stukje uitleg: realiseer je dat een album in Photos geen map is. Je foto's staan maar één keer in een grote collectie opgeslagen en met het aanmaken van een album koppel je een tag aan een selectie foto's zodat je met selectie van dit album alleen die foto's ziet. Meer een soort filter dus. Daarom moet je, als je die structuur wilt behouden, met PhotoSync dit album voor album doen.

Heb je al overwogen om de helpdesk van Apple zelf even te bellen? Soms weten die een goede oplossing waar ze je doorheen kunnen praten. Het zou namelijk ook kunnen werken om de foto's per album met Airdrop over te gooien, of om op de oude iPads even iCloud photos aan te zetten maar ik durf zo niet te zeggen of deze oplossingen ook echt doen wat jij wilt. Daarom is Apple bellen misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Ik gebruik hier net zoals @FreakNL PhotoSync voor. Prima tooltje. Alles overpompen via de wifi, gedn gekloot met kabels en/of iTunes.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Dank voor de reacties, ik ga vanavond naar Photosync kijken, klinkt alsof die precies doet wat ik wil.
Pagina: 1