Vloerverwarming slakkenhuis legplan vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasghetti
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-04 13:46
In hoeverre is het bezwaarlijk als bij een slakkenhuis patroon 2 aanvoerleidingen dicht bij elkaar liggen. Zie fbeelding geel gearceerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyfizVMW_8yr-xBNq_bxv5Svs68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nMV9O1mLsw9JV2W1inVKsxTt.png?f=user_large

Dit doet zich voor bij alle groepen die naast elkaar liggen. Eerlijk gezegd kan ik zelf geen manier verzinnen om dit te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:20

martijn v o

Certified by Enphase.

Niet bezwaarlijk, wil je het voorkomen dan alle blauw en rood omdraaien op de verdeler.
Zit een tekenfout in rood loopt op rood bij groep 50.5.
en heb jij vloerverwarming onder de trap linksboven?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasghetti
Als ik het omdraai bij 1 groep, dan verschuift het fenomeen zich naar de aan/afvoer leidingen van de groepen (2 x retour naast elkaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeXDeRWdiK1lc7Kg5S_xPNmmo8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aCsQF0HzhlWSFjup3rODvwlU.png?f=user_large

Klopt tekenfout (gefixt).

Ja, vloerverwarming ook onder de trap (open trap).

[ Voor 32% gewijzigd door Pasghetti op 30-10-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:20

martijn v o

Certified by Enphase.

Hou je altijd en is geen probleem zeker met de lagere aanvoer en retour temperaturen.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 21:02
De 1e heeft mijn voorkeur, zoveel mogelijk warmte bij de koude brug (ik heb daar een aantal strings die hoh dichter op elkaar liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:16
Ik zou bij de ramen een extra lus (meander) neerleggen voordat het naar slakkenhuis gaat.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
mr_evil08 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:43:
Ik zou bij de ramen een extra lus (meander) neerleggen voordat het naar slakkenhuis gaat.
Als je enkel glas hebt misschien maar met goed glas is er geen koudeval meer die moet worden opgelost.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
No Hands schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Als je enkel glas hebt misschien maar met goed glas is er geen koudeval meer die moet worden opgelost.
Kan je uit ervaring vertellen dat je bij degelijk HR++ glas(u1,0) ook nog koudeval hebt(nee er zitten geen tochtroosters boven en alles is netjes luchtdicht).

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 30-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
mr_evil08 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:36:
[...]

Kan je uit ervaring vertellen dat je bij degelijk HR++ glas(u1,0) ook nog koudeval hebt(nee er zitten geen tochtroosters boven en alles is netjes luchtdicht).
n=1 dan, mijn HR++ glas heeft nergens last van, ik ook niet als ik erachter zit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
No Hands schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:41:
[...]

n=1 dan, mijn HR++ glas heeft nergens last van, ik ook niet als ik erachter zit.
Sommige mensen zijn niet kouwelijk en hebben er idd minder last van.
Wanneer je grote ramen hebt en zeker tot aan de vloer is het zeker voelbaar, het maakt uit of daar ook (extra) verwarming zit of niet, net als de volle wind erop staat of niet.

Glas is nog steeds een slechte isolator en daarom voel je het altijd, de enige uitzondering is HR+++ vanwege de dubbele coating dat IR straling terugkaatst.

Doorgaans binnen 3 meter is het voelbaar zeker met ramen op Noord/Oost.
Het heeft niets met placebo effect te maken.

Bedenk ook dat in deze periode nog niet koud is geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 31-10-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasghetti
Bedankt voor de reacties. Ik denk ook dat het beter is een hot spot te hebben dan een cold spot. Tevens ga ik kijken of ik bij de kozijnen een extra lus kan plaatsen. Ik heb deels hr++ deels dubbelglas, bij beide merk ik kou. Bij dubbelglas is het aanzienlijk.

Dan nog een andere ding. Hoe ga je het best met het kruip luik om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOcYn7RiSCZuNtBDTzxyzvYDW9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yJqsNz5TwocdLBHgwIdPJsmQ.png?f=user_large

Er is ruimte om er een buis om te leggen. Ik vraag me echter af of dit wenselijk is met name met het oog op de de gietvloer die over de vloerverwarming komt (+- 20 mm ATLAS sms 30). Geeft dat een groter risico op scheurvorming bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tonnaer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-04 22:06
Een andere vraag: met welke software maak jij dit legplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tonnaer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:41:
Een andere vraag: met welke software maak jij dit legplan?
Hier ben ik ook benieuwd naar!
Pagina: 1