Irritante geluid inductie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-01 20:13
Mijn vraag

Is het normaal met zeer hoge irritante piep toon van deze inductie? Zoja waarom Zo nee waarom en wat kan ik doen.
Zijn er mensen die ook inductie hebben en dit hoge tonen hebben of juist minder erg en welke merk heb je?
En belangrijk liefst beoordelen met monteurs met kennis die weten wat het kan zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ikea nieuwe inductie 5 pit nog niet officieel opgeleverd maar al paar weken mee gekookt om te testen.
Merk: Ikea
Model: Blixtsnabb
Bedrijf samen werkt ( private label ikea) AEG

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Volgens de monteur is dit normaal maar mijn mening heb verschillende inductie gewerkt is abnormaal hoge piep toon.

Bij 2 of meer Pitten tegelijk tussen stand 5 en 7 komen super hoge piep toon.
En vind niet normale geluid.
Wat ik kan doen is dikkere pannen kopen ( heb 2 dikkere pannen maar maakt nog steeds dat geluid.

Please help en check video zet geluid goed aan om te horen!!!

YouTube: Ikea blixtsnabb ( van AEG ) Enjoying SOUND ( TURN ON SOUND)

[ Voor 8% gewijzigd door bugsvoyager op 30-10-2023 15:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Geen idee. Maar mijn Siemens inductie plaat hoor je bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:38
Mijn Bosch inductieplaat hoor je wel, maar niet met zo'n vervelende piep. Heb ik nog niet eerder gehoord. Omwisselen voor een andere?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is niet per se normaal, maar het kan zeker gebeuren. Het kan aan de pannen liggen, dus moet je dit eigenlijk ook met compleet andere pannen gaan controleren. Misschien even iemands pannenset lenen.

Mijn vorige Whirlpool inductieplaat hoorde ik ook iets meer dan mn huidige Siemens, maar het kwam lang niet in de buurt van je video.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 30-10-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
Tito129 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:05:
Geen idee. Maar mijn Siemens inductie plaat hoor je bijna.
Bedoel je dat bij jouw niet zo klinkt of bijna niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
Moriaty schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
Mijn Bosch inductieplaat hoor je wel, maar niet met zo'n vervelende piep. Heb ik nog niet eerder gehoord. Omwisselen voor een andere?
Omdat nog niet opgeleverd zit ik wel over na te denken
Maar wil wel andere merk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
Hann1BaL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
Het is niet per se normaal, maar het kan zeker gebeuren. Het kan aan de pannen liggen, dus moet je dit eigenlijk ook met compleet andere pannen gaan controleren. Misschien even iemands pannenset lenen.

Mijn vorige Whirlpool inductieplaat hoorde ik ook iets meer dan mn huidige Siemens, maar het kwam lang niet in de buurt van je video.
Bedankt voor je info ik ga zeker even kijken waar het kan liggen anders ga ik omwisselen dit is gewoon niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Had je eerst gas en gebruik je dezelfde pannen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je oude of nieuwe pannen? Oude pannen die een bolle onderkant hebben, piepen bij mij veel meer dan onze nieuwe pannen. En de pan precies in het midden zetten, helpt ook.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zo muzikaal heb ik ze nog nooit gehoord. De tip om andere (nieuwe, niet op andere bron dan inductie gebruikte) pannen te gebruiken lijkt me een goede.

Wij hebben eerder M-system en AEG gehad, daarvan kan ik me niet herinneren dat ik die hoorde. De Boretti die we nu hebben hoor je ook, maar da's zeker niet zo'n set creatieve dissonanten als ik bij jou hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:03
Wij hebben een Bora en bij een specifieke pan maakt hij wel eens een soort elektriche 'piep' toon.

Maar dit is wel next level en zou ik zeker niet normaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
bugsvoyager schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:04:
[...]Bedankt voor je info ik ga zeker even kijken waar het kan liggen anders ga ik omwisselen dit is gewoon niet goed
Goede, voor inductie geschikte, pannen gebruiken, die inductiespoelen moeten hun vermogen natuurlijk wel kwijt kunnen in de (dikke) bodem van de pan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bugsvoyager
souljah1h schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:05:
Had je eerst gas en gebruik je dezelfde pannen nu?
sommige nieuw 2 of 3 van de oude gas fornuis.
maar heb die pannen vandaag bij andere mensen gebruikt om te testen en het geluid is veel aangenamer.
ook heb ik meerdere testen gedaan en blijkt middelste pit met combinatie andere pitten links of rechts flink meer geluid maakt dan alleen of linker pit of rechter of beide buitenste pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
Jheroun schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:15:
Zo muzikaal heb ik ze nog nooit gehoord. De tip om andere (nieuwe, niet op andere bron dan inductie gebruikte) pannen te gebruiken lijkt me een goede.

Wij hebben eerder M-system en AEG gehad, daarvan kan ik me niet herinneren dat ik die hoorde. De Boretti die we nu hebben hoor je ook, maar da's zeker niet zo'n set creatieve dissonanten als ik bij jou hoor.
thanks voor de info we gaan kijken naar andere complete set nieuwe pannen.

maar we nemen dit even video vergelijking mee van andere mensen die met ons pannen hebben getest en aangeven dat dit niet normaal vinden.
Pagina: 1