Unify cloud key gen 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dessie1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 15:32
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen waar ik nou precies een unify cloud key voor kan gebruiken? Ik heb nu 2 accespoints van Unify en vroeg me af of ik dan ook een cloud key nodig heb.

Ik heb nu 1 accespoint aangesloten en die beheer ik met de app op mijn telefoon. Nu wil de tweede in mijn netwerk gaan hangen en vroeg me af of deze beter gaat werken als ik er een cloud key bij aansluit.

Ben zelf al aan het zoeken geweest op het wereld wijde web, maar daar vind ik eigenlijk alleen maar dat je daarmee je accespoint mee in kan stellen. Ik dacht dat dit ook kon met de app op de telefoon.

Bedankt alvast.

Des

Beste antwoord (via dessie1 op 31-10-2023 10:55)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het nadeel als je er 2 met de smartphone gaat beheren is dat het 2 losse configuraties worden.
1 foutje en je roaming gaat bv stuk...

Unifi accesspoints zijn onderdeel van een managed/multi ap setup dus als je er > 1 hebt zou ik daar wel een controller voor gebruiken. Helaas kent ubiquiti geen cloudcontroller en moet je daar iets zelf voor optuigen.

Het is niet perse nodig dat deze controller altijd actief is (via bv een raspberry pi of cloudkey). JE kunt hem ook prima installeren op je PC en deze alleen opstarten als je iets wil wijzigen. Hiermee vervalt wel je smartphone toegang tot de controller

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je alleen maar AP's hebt zal de mogelijkheid van de CK beperkt zijn. Wanneer je ook nog routers en switches van UBNT toevoegt is een controller (CK1/2/2+ of een Docker image o.i.d.) noodzakelijk. Iets en ergens zal je netwerk ingesteld en beheerd moeten worden.

Zoals ik hierboven al omschrijf: dit kan met een CloudKey maar kan ook op een RaspberryPi of op je NAS met een Docker image. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:42
De Cloud Key zorgt ervoor dat je de Unifi Netwerk controller 24/7 draait en je een melding kan geven als er iets mis gaat of uitvalt. Daarnaast kan deze enkele optimalisaties automatisch uitvoeren zoals kanaal optimalisatie.

Maar voor de werking van de tweede accesspoint zal het niet zoveel uitmaken. Deze kan je ook via de app goed instellen. Je kan deze netwerk controller ook op een computer installeren en bekijken welke functionaliteit deze heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door heiyu op 30-10-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 17:20
CloudKey Gen2+ heeft daarnaast ook nog opname mogelijkheid voor Unifi Protect.
En kan applicaties hosten voor Unifi Access, Talk, Connect en UID

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het nadeel als je er 2 met de smartphone gaat beheren is dat het 2 losse configuraties worden.
1 foutje en je roaming gaat bv stuk...

Unifi accesspoints zijn onderdeel van een managed/multi ap setup dus als je er > 1 hebt zou ik daar wel een controller voor gebruiken. Helaas kent ubiquiti geen cloudcontroller en moet je daar iets zelf voor optuigen.

Het is niet perse nodig dat deze controller altijd actief is (via bv een raspberry pi of cloudkey). JE kunt hem ook prima installeren op je PC en deze alleen opstarten als je iets wil wijzigen. Hiermee vervalt wel je smartphone toegang tot de controller

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 16:15
laurens0619 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:30:Helaas kent ubiquiti geen cloudcontroller en moet je daar iets zelf voor optuigen.
Cloud controller hebben ze ook maar of het een goede oplossing is voor 2 AP's laat ik even in het midden.. (33,88€/maand) ;)
https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/products/cloud-console

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dessie1
Bedankt voor jullie antwoorden, Ik ga het eerst proberen zonder de cloud key. Mocht de roaming niet goed zijn of ik loop tegen problemen aan kan ik er altijd een controller gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dessie1
Ik heb de accespoints aangesloten zonder controller en zonder cloud key en alles werkt lekker. voor nu geen problemen en lijkt ook lekker te roamen. Duurt een paar tellen voor hij het sterkste apparaat ziet, maar schakelt dan wel over.
Pagina: 1