Toon posts:

10Mbsp of 10/100M kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vandaag laten vertellen dat ik mijn 10/100M ethernetkaart, waar adsl op mijn server binnenkomt, beter kan vervangen door een 10Mbps ethernetkaart. Want dit werkt beter, maar die persoon kon me niet vertellen waarom. |:(

Iemand aanwezig die het wel weet, toevallig?

Verwijderd

Maakt geen hol uit.....

Verwijderd

Zou niet weten waarom.

Dit hoort btw in /4.

Verwijderd

Dat maakt helemaal niets uit.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Neem 100Mbit kaarten. Die zijn niet zo duur en werken ook op 10Mbit waar nodig.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

maakt geen zak uit. |:(
jou 10/100 NIC zal gewoon switchen tussen beide snelheden. Wordt van je NIC een 10Mbit-verbinding verwacht, dan werkt ie op de NORMALE 10Mbit...so.....

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat dacht ik dus ook >:)
Maar die gozer van Mycom hield voet bij stuk. Vandaar mijn vraag.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die ongelovige is misschien toch wat bijgelovig.
Lekker een 10Mbit kaartje erin zetten, en die 100Mbit naar je andere pc gooien.
Je netwerkkaart kan qua snelheid niet het probleem zijn, 10 mbit is ruim voldoende, aangezien je al blij bent als je over Adsl 1 Mbit haalt. Dan is 100Mbit gewoon overkill.

Tussen je server en je desktop kan het wel handig zijn, zeker als je af en toe een image wil maken, of bv. je FTP server oid. wil voorzien van wat nieuwe spullen.

* TheGhostInc denkt dat je beter een merkkaart kunt pakken op 10Mbit, dan een goedkope kaart op 100Mbit, want dan kun je lekker de helpdesk bellen, zeker 3Com kan je vaak helpen. Edimax heeft naar mijn weten niet echt een helpdesk (als voorbeeld)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Uh, dan kun je die andere wel mooi in een 100mbit netwerk gebruiken, dat ga je erop vooruit

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 20:24 schreef Wimpy006 het volgende:
Uh, dan kun je die andere wel mooi in een 100mbit netwerk gebruiken, dat ga je erop vooruit
Die ga ik in een Linux bak proppen :P , maar dat komt ergens deze maand wel.

Verwijderd

moved HA >> IT

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 20:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
moved HA >> IT
Sorry :?

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 20:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
moved HA >> IT
Sorry, ik gooi hem naar [forum=19] :)
Daar past hij nou eenmaal beter.
Het Alcatel modem wat je bij mxstream krijgt heeft sowieso een 10 mbit NIC, dus een 10/100 mbit kaartje daaraan hangen is totaal nutteloss, want die schakelt toch terug naar 10 mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog steeds is mijn vraag niet beantwoord! Volgens die dude van Mycom is het beter om een 10Mbps ethernetkaart te gebruiken voor de adsl verbinding, dan een 10/100M ethernetkaart! Waarom? :?

Heb dit nl. gedaan want ik heb sowieso een netwerkkaart van 10/100M nodig voor m'n Linuxbak, plus nog een, want de hub zit vol!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:45

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 05 september 2001 22:12 schreef Oracle het volgende:
Maar nog steeds is mijn vraag niet beantwoord! Volgens die dude van Mycom is het beter om een 10Mbps ethernetkaart te gebruiken voor de adsl verbinding, dan een 10/100M ethernetkaart! Waarom? :?

Heb dit nl. gedaan want ik heb sowieso een netwerkkaart van 10/100M nodig voor m'n Linuxbak, plus nog een, want de hub zit vol!
Da's gewoon niet waar. Vraag anders eens waarom ie dat zegt, ik ben wel benieuwd naar zijn motivatie :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:51
ok ik ben van de kpn-mxstream technische helpdesk dus ik weet het wel denk ik.

de modems draaien op 10mb- half duplex. als je nic dat kan kan het echt geen kwaad om een 10/100 te nemen. wat idd nog wel eens zo is is dat de duplex-mode niet ingesteld kan worden en op auto staat. dan kan ik het me voorstellen dat je dat minder hebt met 10mb kaartjes.

koop gewoon een 100 zou ik zo zeggen. heb je nog een 10 liggen? gebruik die.

Verwijderd

Zelf een "dude van Mycom" zijnde kan ik je vertellen:

onzin.

Natuurlijk kun je evengoed een 10/100mbit kaartje gebruiken voor ADSL of kabel. Ik gebruik het zelf thuis ook een aan de meeste mensen die ADSL hebben verkoop ik 100mbit kaartjes. Vanwege het geringe prijsverschil doen ze het vaak toch maar voor het geval ze de kaart misschien later ergens anders voor gaan gebruiken of zo...

Of misschien voor een nog nieuwere generatie broadband die aan de horizon staat, wie weet... :9~

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37

Ik snap niet dan Tweakers nog naar MYCom gaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:00 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Ik snap niet dan Tweakers nog naar MYCom gaan :?
Tsja kweet niet waar anders :'( Woon in A'dam.

• Loft
  • Laatst online: 10:23
Op woensdag 05 september 2001 20:20 schreef Mr_Atheist het volgende:
Neem 100Mbit kaarten. Die zijn niet zo duur en werken ook op 10Mbit waar nodig.
NOPE! |:(
100 Mbit zijn niet voor niets 100Mbit.. alleen 100Mbit dus

10/100 Mbit kunnen wel beide mogelijkheden aan. Gewoon die oude laten zitten is de goedkoopste en beste oplossing

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• dhm00
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op donderdag 06 september 2001 12:04 schreef Oracle het volgende:

[..]

Tsja kweet niet waar anders :'( Woon in A'dam.
Ga naar Computerland (centuurbaan)

Veel betere service :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:07 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Ik heb anders nooit problemen met de service van Mycom. Maar als andere zaken betere spullen hebben dan hoor ik dat graag :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Naast een andere Mycom >:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
Ik had inderdaad troubles met een vage 10/100 netwerkkaart (toen ik meteen mijn verbinding in Windows wilde testen). Ik wist van te voren dat ik misschien in problemen zou komen, dus heb meteen die netwerkkaart vervangen voor een 10mbit model, en dat ging meteen goed.
Maar inderdaad, als het vanaf het begin meteen goed gaat, moet je er niets aan doen (if it aint broke, don't try to fix it). Maar niet elke kaart laat zichzelf terugschakelen naar 10mbit, half duplex, dat is wat die mycom dude waarschijnlijk bedoelde, en waar ik zelf dus mee te maken had.
Nou heb ik een fijne 3com 3c509b ISA kaart van een tientje in mijn Linux server zitten :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Ik weet wel welke jij bedoelt. Nou eh sorry liever niet.
Pagina: 1