site wil ik thuis hosten... wil dit zo?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb hier een Fujitsu BlackStar (Helemooie computer) met RedHat 7.0 geinstald. Verder heb ik er MySQL+Apache+PHP+SSL+GD enz enz op geinstalleerd. De specs zijn als volgt:
200Mhz
96Mb ram
8 Gb hd

Ik heb ruim 150 tot 200 bezoekers per dag en mijn site is voledig gebaseerd op een MySQL db. Kan mijn computer dit aan? En als ie dit aan kan... is mijn kabel verbinding wel snel genoeg? (Essent@Home)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 20:50
ik heb hier een 233 MMX draaien en draait ook mysql en wil perfect. Alleen denk wel dat @home binnen de kortste keren je een brief of mailtje stuurt of je je web server uit wil zetten want die schijnen er erg streng in te zijn.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 21:52
Ja inderdaad.. jij wilt niet dat @Home je gaat afsluiten.. kan je beter ADSL nemen ik dacht dat je dan niet zoveel of geen problemen krijgt..

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:16

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 05 september 2001 20:24 schreef WorkForce2 het volgende:
Ja inderdaad.. jij wilt niet dat @Home je gaat afsluiten.. kan je beter ADSL nemen ik dacht dat je dan niet zoveel of geen problemen krijgt..
En met de fast versie heb je ook nog eens een hogere upload. Wel handig, bij het hosten van een website. Maar voor dat geld kun je net zo goed naar WideXS gaan ofzo.

• FireFoz
  • Laatst online: 30-04 00:15
Kan je beter ff $5 per maand betalen en een echt host nemen ja... heb je thuis ook sneller internet :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:17

me1299

$ondertitel

Op donderdag 06 september 2001 10:16 schreef FireFoz het volgende:
Kan je beter ff $5 per maand betalen en een echt host nemen ja... heb je thuis ook sneller internet :)
Shijfruimte;Traffic

En co-located is superduur. Dus dat ben ik niet met je eens.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• TheDjasp
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

En co-located is superduur.
Wie had het nou over co-locaten? Co-locaten voor een site met 200 bezoekers is totale onzin. Gewoon ergens server-ruimte huren voor een paar tientjes in de maand.
Geen trubbels met onderhoud, geen PC die 24/7 online en aan moet staan (stroom kost ook centjes :) ).

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 00:54 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Shijfruimte;Traffic

En co-located is superduur. Dus dat ben ik niet met je eens.
Ehmz.. hij had het niet over colocated. En meestal zij de dingen die jullie willen met je thuis server niet zo spannend en voldoet een hosting pakket met PHP & MySQL primaap. :D

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ik draai al een jaar een webserver op mijn 2e @home ip adres (php mysql board -> fxp board) .
@home hoor je nix van. Je kan per slot van rekening niet eens veel dataverkeer genereren met die miezerige 16 Kb/s ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Op vrijdag 07 september 2001 01:08 schreef violator_ het volgende:
Ik draai al een jaar een webserver op mijn 2e @home ip adres (php mysql board -> fxp board) .
@home hoor je nix van. Je kan per slot van rekening niet eens veel dataverkeer genereren met die miezerige 16 Kb/s ..
Inderdaad ja mijn server draait ook al een jaar en nooit wat van @home gehoord :9

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 01:10 schreef DeVoTioN het volgende:
Inderdaad ja mijn server draait ook al een jaar en nooit wat van @home gehoord :9
Wat kan @home die dataverkeer nou poepen? Het verbieden van het draaien van eigenserver is alleen voor de veiligheid van de rest van het internet.

Als je nagaat dat je op winroute zo met telnet kan inloggen om vervolgens een beetje de l33t h4xx0r uit te hangen is dat zwaar suckend.

Zo ook met die code red thiny's, het gross kwam van onnozele kabelaars die win2k installeren met IIS 5 om lekker een forum te kunnen developpen :P.

Kort samengevat: Als die wannabe internetproviders die thuis zitten te pieleklooien aan hun mega server met 16Kb/s upload kunnen verdomd veel irritatie en last veroorzaken voor de rest van het internet. Ze zullen je kont echt niet schoppen om dat jij een paar bezoekers per dag trekt door jouw mega fxp board ;)

• FireFoz
Yah, wat nou co-located, gewoon virtual hosting voor
op www.tera-byte.com heb je voor $51.99 per half jaar (dus 2 tientjes per maand):

200 mb disk space
99 mb pop3 email accounts
20 gb dataverkeer per maand

en voor de rest alle ondersteuning die je zo ongeveer nodig hebt, php, asp(moet je wel voor de win2k versie kiezen), mysql, shell access,cgi, bla bla bla zelfs frontpage ondersteuning (nou wat wil je nog meer!)
Nee idd, want hoeveel bezoekers kan je nou hebben met 16 kb/s :)

Ik raad je trouwens niet aan om een FXP board daar te hosten...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Je server en lijntje zijn er rap zat voor in principe.. maar ik kreeg na een tijdje:

Geachte heer/mevrouw *******,
door middel van dit schrijven, maken wij u graag attent op het onderstaande.

Op onze abuse-afdeling zijn recentelijk diverse klachten ingediend, waaruit
blijkt dat u diverse servers draait, waaronder ssh, smtp, pop3 en DNS. Zoals
u weet handelt u hiermee in strijd met onze Algemene Leveringsvoorwaarden.

Wij verzoeken u daarom om deze activiteiten met onmiddellijke ingang te
staken. Indien aan bovengenoemd verzoek niet uiterlijk maandag 11 juni 2001
om 12:00 is voldaan, dan ziet UPC Nederland zich genoodzaakt om uw
Internetverbinding af te sluiten. Wij hopen dat het niet zover zal komen.

Vanzelfsprekend is enige door u geleden en te lijden schade in verband met
het bovenstaande voor uw eigen rekening, evenals alle door UPC gemaakte en
te maken kosten en door haar geleden schade. Tot slot vermeld ik dat UPC
zich al haar rechten terzake voorbehoudt.

Met vriendelijke groet,

chello abuse
abuse@chello.nl

------

Een vriend vamme op @home had ook zoiets, en die is toen bijna op de blacklist geplaatst.

Kijk dus uit :7

Verwijderd

Ja, maar dan praat je ook over UPC.. Da's niet te vergelijken met Essent.. Ik ken zat mensen die een server draaien en geen brief of opmerking krijgen.. Is gewoon een kwestie van de boel goed dicht zetten en dan kunnen ze er niet eens achter komen dat je bv. DNS draait en al die andere toestand...

Ik heb mijn domain al geregistreerd en zodra die Essent-kabel mijn huisje binnen komt host ik lekker mun eigen site thuis.. Da's dan (momenteel) 20Gb online voor ±60 piek per jaar.. Nou nou, daar kan ik niet moeilijk over doen...

• FireFoz
Tot slot vermeld ik dat UPC
zich al haar rechten terzake voorbehoudt.

Met vriendelijke groet,

chello abuse
abuse@chello.nl
Ik heb ook een brief van UPC gekregen, ook van "ik". Ik wou die persoon wel een spreken (ging over datalimit, wat nou datalimiet, "onbeperkt internetten" was het toch?) maar niemand die wist die die brief geschreven had. Ik heb ze ge emailed (geen antwoord) en diverse malen gebeld. Niemand wist wie daar over ging en bla bla bla en ik kon mijn weerwoord dus niet doen.

UPC, ik zal niet gaan schelden maar serieus je begint er gewoon niks tegen... als ze je een brief sturen met "je internet account is bij deze opgeheven" zou je er niet eens wat aan kunnen doen...

maargoed, is btje offtopic :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:17

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 07 september 2001 10:39 schreef FireFoz het volgende:

[..]

Ik heb ook een brief van UPC gekregen, ook van "ik". Ik wou die persoon wel een spreken (ging over datalimit, wat nou datalimiet, "onbeperkt internetten" was het toch?) maar niemand die wist die die brief geschreven had. Ik heb ze ge emailed (geen antwoord) en diverse malen gebeld. Niemand wist wie daar over ging en bla bla bla en ik kon mijn weerwoord dus niet doen.

UPC, ik zal niet gaan schelden maar serieus je begint er gewoon niks tegen... als ze je een brief sturen met "je internet account is bij deze opgeheven" zou je er niet eens wat aan kunnen doen...

maargoed, is btje offtopic :)
misschien een grapjas die je wou naaien :9

Btw;

Ik heb nooit gedacht dat het over co-located ging, was alleen maar om aan te geven wat nog andere optie was omdat je met problemen zit.

Maar idd zo'n kleine site boeit niet zoveel.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 01:08 schreef violator_ het volgende:
Tja.. maar als je die 16 kb/s nu continue zou lam trekken is het toch goed voor zo'n 60 gb per maand plus dat de retourband bij de meeste kabelaars erg gevoelig ligt.

Maargoed.. 200 bezoekers per dag moet je wel aankunnen met 16 kb/s lijkt mij, tenzij je live streaming video gaat aanbieden enzo.

• FireFoz
Maargoed.. 200 bezoekers per dag moet je wel aankunnen met 16 kb/s lijkt mij, tenzij je live streaming video gaat aanbieden enzo.
Jah denk het ook wel, maar het is uiteraard ook heel erg afhankelijk van wat voor soort site je hebt, hoe groot ie is, (veel downloads/images) en wat voor soort bezoekers je krijgt (mensen die meteen weer weg gaan of die echt alles doorzoeken; en dus alles downloaden)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik draai sinds kort mijn forum hier thuis, al een aardig tijdje, ( k het is niet zo druk, maargoed ) en heb nog nooit wat van @home gehoord. :)

specs van Server :

pI200MMX
96MB ram
8,4GB maxtor hd
2x realtech 10/100mb

Server en verbinding trekken het prima :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Maar toch vind ik het trager dan normaal. Bij tweakers.net blazen de plaatjes altijd over me scherm ga ik het van een adsl of een kabel verbinding halen gaat het toch altijd trager net of het uit de states moet komen :( dat is wat minder altijd.
Pagina: 1