Ik zoek een monitor arm voor zware monitor (7,7kg)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik zoek een?
Monitor arm om een 32" scherm van 7,7 Kg te dragen. Eventueel een dubbele arm om de 2e monitor ook te dragen. 2e monitor is echter een simpel 24" en kan dus in principe op elke arm en wil de zoektoch dus ook niet daar op focussen (hooguit mooi meegenomen).

Wat is je budget?
Geen specifiek budget maar wil niet meer betalen dan nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, moet gewoon goed werken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Beide monitoren staan nu op een bureau. Ik wil een arm met gasveer zodat de monitor vrij te bewegen is. De 2e monitor is minder belangrijk maar die krijgt ook een arm. Als er geen goede dubbele arm is (of deze te duur wordt) koop ik liever 2 aparte armen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb verschillende armen gezien maar zie door de bomen het bos niet meer. Zowel op Tweakers als andere sites (denk Coolblue, Bol.com etc) staat er vaak bij een arm dat ze 9kg of 12Kg kunnen tillen, vervolgens lees je de reviews dat monitoren van een paar Kg minder (zeg bijv. 6 Kg) al niet blijven hangen.

De specs kun je dus eigenlijk niks mee. Nu snap ik dat een arm van 150 euro waarschijnlijk(?) beter werkt dan een arm van 50 euro maar aan de specs is dat dus vaak niet af te lezen.

Iemand goede ervaringen met een stevige arm met gasveer welke zware monitoren kan dragen?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Beste antwoord (via chaoscontrol op 03-11-2023 19:13)

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:45
Rotinomm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:50:
https://tweakers.net/pricewatch/1336704/ergotron-lx-desk-monitor-arm-zwart/specificaties/

Deze heb ik gebruikt in combinatie met een LG C2 42" OLED tv.

Wel wat aan de prijs maar zeer goede kwaliteit en een draaggewicht tot 11.3kg

Edit:
Daarnaast kan je vaak met een simpele arm (amazon basic) ook een zwaardere monitor ophangen. Maar dan moet je alles wel heel strak aandraaien, wat de bewegingsvrijheid natuurlijk wegneemt. Ik heb bijvoorbeeld een 34" Ultrawide met ingebouwde USB hub en voeding aan een monitor arm van 25 euro hangen ;)
Zoiets werkt ook wel: uitvoering: Arctic X1-3D

Kost niet veel en toch redelijke goede kwaliteit. Ergotroj is natuurlijk wel iets wat waarschijnlijk een paar generaties schermen gaat meegaan, dit of Amazon basic niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5X8b6r.jpeg
Dall-E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 22:32
Misschien komt het door je wens van de gasveer dat de monitorarmen minder kilo aan kan.

De monitorarm die ik thuis heb staan kan maximaal 30kg aan dus is geen probleem. Is danwel geen gasveer, maar kan hem wel vrij bewegen.

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Ik zie dat er van hetzelfde merk ook een is met gasveer die 8kg per scherm aan kan. Is wel aan de prijs.

uitvoering: Dataflex Viewmate plus monitorarm - bureau 862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 17:34
Misschien is dit iets voor je? Instelbaar van 2 - 10 kg.

[ Voor 10% gewijzigd door jovadca op 01-11-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:47
https://tweakers.net/pricewatch/1336704/ergotron-lx-desk-monitor-arm-zwart/specificaties/

Edit:
Daarnaast kan je vaak met een simpele arm (amazon basic) ook een zwaardere monitor ophangen. Maar dan moet je alles wel heel strak aandraaien, wat de bewegingsvrijheid natuurlijk wegneemt. Ik heb bijvoorbeeld een 34" Ultrawide met ingebouwde USB hub en voeding aan een monitor arm van 25 euro hangen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Rotinomm op 01-11-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is geen probleem want de veer kan doormiddel van de schroef in de arm aangepast worden. Neem wel een goed merk en dan hoef je geen zorgen te maken.
Mijn oude Eizo scherm was ook 8 kg en had ook een arm nodig voor het bureau. Ik had toen ook een Newstar arm die max 8 kg aan kon, was geen probleem. Dit was een aantal jaren geleden. Gewoon de veer aanpassen en het werkt perfect.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

BCC

Als je een dell hebt kan ik de uitvoering: Dell MSA20 aanraden. Daar is het gewicht eenvoudig te verstellen door een schuifje aan te passen - ik weet niet of hij op Vesa past.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Rotinomm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:50:

Edit:

Kost niet veel en toch redelijke goede kwaliteit. Ergotroj is natuurlijk wel iets wat waarschijnlijk een paar generaties schermen gaat meegaan, dit of Amazon basic niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
cy-gor25 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:04:
[...]

Dit is wel wat ik zoek. De meeste armen in deze price-range hebben allemaal reviews dat zware schermen niet werken. Hier vertellen allerlei Tweakers hoe de arm bij hun zware monitoren kan tillen. :)

Waarom zou deze niet een paar generaties mee gaan? Zon ding lijdt in principe niks. De Ergotron die ik heb kan ik juist niet meer gebruiken omdat ik een te groot scherm heb nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:10
Neomounts (voormalig Newstar) heeft een groot assortiment monitor armen in allerlei configuraties.
(Al blijft er met 32" én gasveer wel heel weinig keuze over zie ik...)

Het al eerder genoemde Ergotron gaat wat verder, maar met een flink prijskaartje.
(Gebruiken zo te zien geen gasveer maar een eigen coil-spring techniek)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rotinomm
chaoscontrol schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:54:
[...]

Waarom zou deze niet een paar generaties mee gaan? Zon ding lijdt in principe niks. De Ergotron die ik heb kan ik juist niet meer gebruiken omdat ik een te groot scherm heb nu.
Hoe meer je de arm beweegt hoe zwakker die uiteindelijk wordt als er "teveel" gewicht aanhangt.
Daarom hoor je vaak. "Er kan best een zwaardere monitor aan, maar dan gewoon vasthangen en niet meer te vaak aankomen".

Maar als je hem echt elke dag wil draaien of kantelen, dan zou ik wel eentje van hoge kwaliteit nemen.

Als je hem enkel ophangt en er niet meer teveel aankomt. Dan kan je met een goedkopere variant al een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Rotinomm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:25:
[...]

Hoe meer je de arm beweegt hoe zwakker die uiteindelijk wordt als er "teveel" gewicht aanhangt.
Daarom hoor je vaak. "Er kan best een zwaardere monitor aan, maar dan gewoon vasthangen en niet meer te vaak aankomen".

Maar als je hem echt elke dag wil draaien of kantelen, dan zou ik wel eentje van hoge kwaliteit nemen.

Als je hem enkel ophangt en er niet meer teveel aankomt. Dan kan je met een goedkopere variant al een heel eind komen.
Ben geen expert, maar als je hem inderdaad dagelijks draait heeft dit toch ook effect op de slijtage van de gasveer?

Persoonlijk gebruik ik de arm vooral om een scherm op ooghoogte te hebben en omdat de voet van mijn scherm, Samsung LU28R550UQR, zo slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
cy-gor25 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:29:
[...]

Ben geen expert, maar als je hem inderdaad dagelijks draait heeft dit toch ook effect op de slijtage van de gasveer?

Persoonlijk gebruik ik de arm vooral om een scherm op ooghoogte te hebben en omdat de voet van mijn scherm, Samsung LU28R550UQR, zo slecht is.
Klopt, dat is inderdaad wat er gebeurt.
Denk alleen dat een hogere kwaliteit gasveer/monitor arm meer slijtage aankan.

Ik gebruik mijn arm inderdaad ook om het scherm op te hangen op ooghoogte en verder kom ik er niet aan.
Geeft gewoon een betere/rustigere uitstraling. En scheelt weer ruimte op het bureau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
cy-gor25 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:04:
[...]

Het is deze geworden. Heb hem nu geïnstalleerd en werkt meer dan prima met mijn monitor van 7,7Kg.

Bedankt voor de tip! :)

Pagina: 1