Ik ben van plan om de huidige T11 radiatoren op de bovenverdieping te vervangen door grote (gebooste) T33 radiatoren. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit het beste/makkelijkste kan aansluiten. Ik heb nog geen ervaring met zelf leidingwerk aansluiten, maar dit leek me wel een mooi klusje om hier ook eens wat mee te knutselen. De radiatoren worden straks weggewerkt in een ombouw, dus het hoeft ook niet de schoonheidsprijs te winnen.
Ik zit te denken om met stalen buis en knelkoppelingen te gaan werken aangezien me dit het makkelijkst lijkt (en mijn schoonvader zegt dat dit prima te doen is). Daarnaast wil ik de radiatoren kruislings aansluiten om ze zo efficiënt mogelijk (op lage temperatuur 28-35) te laten werken.
Zoals op de foto te zien is komen de leidingen momenteel uit de vloer waarop een onderblok is aangesloten.
:strip_exif()/f/image/cTp6dVptwhKoBPzVGgd6Ijdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik van plan om op de onderstaande manier door te bouwen op het huidige onderblok:
/f/image/hawSTKYF5AvZXG7D5EcYpXWB.png?f=fotoalbum_large)
Nu de vraag of dit een goed idee is?
Schiet maar
Ik zit te denken om met stalen buis en knelkoppelingen te gaan werken aangezien me dit het makkelijkst lijkt (en mijn schoonvader zegt dat dit prima te doen is). Daarnaast wil ik de radiatoren kruislings aansluiten om ze zo efficiënt mogelijk (op lage temperatuur 28-35) te laten werken.
Zoals op de foto te zien is komen de leidingen momenteel uit de vloer waarop een onderblok is aangesloten.
:strip_exif()/f/image/cTp6dVptwhKoBPzVGgd6Ijdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik van plan om op de onderstaande manier door te bouwen op het huidige onderblok:
/f/image/hawSTKYF5AvZXG7D5EcYpXWB.png?f=fotoalbum_large)
Nu de vraag of dit een goed idee is?
Schiet maar