Vraag

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 07:47
Veelal merk ik dat ik geen verbinding heb terwijl ik een onbeperkt data bundel heb bij isp

Reden; wifi blijft verbonden met de ac pro (Unifi) maar die is dan al lang niet meer van toepassing omdat die niet in het bereik zit

Onderwerp had ik eigenlijk willen noemen 'Oppo blijft verbonden met wifi...' Maar ik was toch benieuwd naar andere soortgelijke wifi problemen.

Zijn er daarnaast bijvoorbeeld ook andere apparatuur net soortgelijke ervaringen?

En wat kun je het beste hieraan doen?!
Bedankt voor het delen alvast

Beste antwoord (via david-80 op 30-10-2023 10:03)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zit er in de wifi instellingen geen optie om bij slechte ontvangst automatisch over te schakelen naar mobiel netwerk? Mijn Samsung bied die optie wel, maar ik weet niet of Oppo dat ook heeft en waar het dan zit.

Alle reacties

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-01 19:20
Om te beginnen kan je natuurlijk gewoon wifi uitzetten, maar ik gok dat je dat antwoord ook wel zelf had bedacht. Is ook een lapmiddel, want je wilt waarschijnlijk dat je vanzelf weer naar je wifi connect indien binnen bereik.

Daarnaast zou je nog kunnen proberen om "WiFi scanning" uit te schakelen, als dat aanstaat...
Ook al staat je wifi toggle uit, scant je tel nog steeds naar wifi netwerken tbv. locatie en services.
Zelf merk ik er niks van, maar wellicht conflicteert dat?!

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 30-10-2023 09:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zit er in de wifi instellingen geen optie om bij slechte ontvangst automatisch over te schakelen naar mobiel netwerk? Mijn Samsung bied die optie wel, maar ik weet niet of Oppo dat ook heeft en waar het dan zit.

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 07:47
Bedankt @GeeEs en @swhnld voor jullie reacties.

Ik heb even in de instellingen gezocht en zie 'automatich verbinden met beste netwerk', wanneer ik dit enable, verschijnt de optie 'automatisch overschakelen naar mobiel netwerk', dus deze ook maar enabled.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd02RBk5WViKOd1R04zxkFC9iLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/US0fIiJt66aMdsW1zIo65d2n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door david-80 op 30-10-2023 10:02 ]