Na badkamerrenovatie geen warm tapwater

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeman
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-10-2023
Sinds januari hebben wij een nieuwe CV en alles werkt(e). Ivm recebte badkamerrenovatie hebben we daar een radiator verwijderd en kranen afgekoppeld. De hoofdkraan is af en toe even dicht geweest. De CV van Intergas HReco 24 hebben we in dat verband leeg laten lopen en nadien weer gevuld. Radiatoren zijn ontlucht, de CV zelf is aan de bovenzijde ook ontlucht.

Nu hebben we geen warm tapwater, tenminste niet op warmtevraag. Het gekke is dat we het wel hebben als de verwarming aan staat. Het lijkt wel alsof de tapwatervraag niet zelf het warmteelement aanzet.

Iemand ervaring?

Beste antwoord (via Breeman op 31-10-2023 20:07)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

klinkt inderdaad als een verstopte flow meter: deze demonteren (zit aan de ingangszijde van de ketel) en 'achteruit' schoonspoelen/blazen. waarschijnlijk zit er gruis in wat de schoepen blokkeert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klinkt alsof je flowsensor vast zit of stuk is. Even een paar tikken tegenaan geven, dat hielp hier de laatste keer. Dat verklaard waarom je wel warm tapwater hebt als de CV in 'CV bedrijf is': een Intergas heeft maar 1 warmtewisselaar, dus warm tapwater wat er op dat momoment doorheen stroomt zal dan ook verwarmd worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeman
Klinkt heel aannemelijk. Ik zal even op zoek moeten waar die sensor zit, want in de handleiding kent men die term niet.
Zou het ook kunnen dat er lucht in het systeem zit, althans bij die sensor waardoor hij vast is gaan zitten? Dat lijkt mij niet, omdat lucht er bij tapwater direct wordt uitgesteld als de hoofdkraan en kraan weer wordt opengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeman
Ik heb trouwens alleen de CV installatie bijgevuld en ontlucht. Is er separaat ook nog iets anders bij te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je het CV circuit hebt ontlucht dan valt er AFAIK verder niets te onluchten. Het tapwatercircuit ontlucht zichzelf omdat er heel veel water doorheen gaat als je de kraan open zet.

Als ik het me goed herinner moet het ding ergens rechts onderin de ketel zitten (daar zat hij in onze HRE36/30). Hij moet niet zo moeilijk te vinden zijn. Volgens mij heet het eigenlijk een 'flow switch'. Vergeef me, ik ben ook geen CV monteur :+ Ik herkende alleen de klacht omdat ie die ook gehad heb :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 15:12

Freakie1NL

Grote Baas

Is de badkamer het enige punt waar je warm water kan tappen? Als niet heb je dit probleem ook elders?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

klinkt inderdaad als een verstopte flow meter: deze demonteren (zit aan de ingangszijde van de ketel) en 'achteruit' schoonspoelen/blazen. waarschijnlijk zit er gruis in wat de schoepen blokkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeman
Het heeft zich zelf opgelost doordat de hoofdkraan nog even dicht moest en weer open. Door de plotselinge schok (druk) is het gruis blijkbaar gemobiliseerd, want het tapwater wordt nu weer warm op aanvraag (ook in de keuken).
Pagina: 1