Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Heb gisteren na jaren van problemen met diverse (verouderde) Fritz! repeaters toch de gok genomen en een nieuw exemplaar (Repeater 3000) gekocht in de veronderstelling dat het lag aan ouderdom en niet het merk... Maar, na één dag gewerkt te hebben lijkt ook deze repeater het niet te doen?

Het apparaat licht afwisselend het Wifi symbool eenmalig op in wit, daarna knippert de powerled een keer of 15 groen. En dat blijft zich herhalen. Er is geen verbinding met de router, de repeater opnieuw opstarten lost niks op en zelfs op factory reset (15 seconden knop indrukken) reageert het apparaat niet...
Iemand nog een idee voordat ik het ding als defect aan ga melden bij de winkel? (en mij dan toch sterk ga afvragen of ik ooit nog een Fritz! apparaat ga aanschaffen...).

edit: en na nog eens heel lang uit het stopcontact en opnieuw inpluggen doet hij het ineens weer.... Dus voor nu probleem opgelost, maar vertrouw het natuurlijk niet! Dus als iemand alsnog ideeën heeft wat er aan de hand geweest kan zijn: graag!

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 30-10-2023 08:13 . Reden: doet ineens weer wat. ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste kazz1980,

fijn te lezen dat de repeater nu wel verbonden is, nadat je deze uit het stopcontact genomen hebt.
Je hoeft niet bang te zijn dat de repeater hier defect is, het van jou beschreven probleem is AVM bekend.
Bekijk voor jouw probleem deze handleiding.

https://nl.avm.de/service...i-Fi-verbinding-tot-stand

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
FRITZ!webcare schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:53:
Beste kazz1980,

fijn te lezen dat de repeater nu wel verbonden is, nadat je deze uit het stopcontact genomen hebt.
Je hoeft niet bang te zijn dat de repeater hier defect is, het van jou beschreven probleem is AVM bekend.
Bekijk voor jouw probleem deze handleiding.

https://nl.avm.de/service...i-Fi-verbinding-tot-stand

Je FRITZ! Supportteam
Maar dat is helemaal niet het probleem dat ik beschreef?
"De "Connect"-led van de FRITZ!Repeater knippert een tijdlang snel en vervolgens weer langzaam" staat daar, dat was hier helemaal niet het geval!

Ook was geen van de daar beschreven oplossingen een optie omdat de repeater volledig onbereikbaar was en zelfs factory reset niet mogelijk was op dat moment... Er kon dus niks meer aangepast/geconfigureerd worden aan de repeater. De repeater stond op dat moment pal naast de Fritz!box, dus er was geen probleem met het Wifi signaal.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste kazz1980,,

ja en nee. Ik heb je verhaal goed begrepen en deze handleiding kan je ook gebruiken voor het van jou beschreven probleem.

Maar goed, de FRITZ!Repeater 3000 werkt nu goed, maar mocht straks opnieuw een probleem ontstaan met de verbinding naar de FRITZ!Box, dan graag je reactie.

Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH