Ik ben overgestapt van Ziggo met 3 extenders om overal internet te krijgen naar glasvezel.
Nu wil ik overgaan naar een mesh waar ik het odidio modem vervang voor een TP link XE95 pro met 2 extra zenders.
Nu heb ik op de TP-Link niet voldoende poorten om alles centraal aan te sluiten.
Beneden in de meterkast:
1 - Fibaro home enter
2 - Synology NAS
1e verdieping:
Geen vaste aansluitingen, wens om 1 lan aansluiting vanaf beneden op het modem te maken ivm thuiswerkplek.
2e verdieping:
1: vaste lan aansluiting slaapkamer 1
2: vaste lan aansluiting slaapkamer 2
3: vaste lan aansluiting voor mesh satelliet
Nu mijn vraag, is het beter om de 1 vaste lan naar boven te leggen vanaf het modem en daar een switch te plaatsen of beter om de lijnen los naar beneden te trekken en dan in de meterkast de switch te plaatsen?
Ik heb een 1gb glasvezel lijn en 1gbs poort switch.
Thanks voor jullie adviezen!
Nu wil ik overgaan naar een mesh waar ik het odidio modem vervang voor een TP link XE95 pro met 2 extra zenders.
Nu heb ik op de TP-Link niet voldoende poorten om alles centraal aan te sluiten.
Beneden in de meterkast:
1 - Fibaro home enter
2 - Synology NAS
1e verdieping:
Geen vaste aansluitingen, wens om 1 lan aansluiting vanaf beneden op het modem te maken ivm thuiswerkplek.
2e verdieping:
1: vaste lan aansluiting slaapkamer 1
2: vaste lan aansluiting slaapkamer 2
3: vaste lan aansluiting voor mesh satelliet
Nu mijn vraag, is het beter om de 1 vaste lan naar boven te leggen vanaf het modem en daar een switch te plaatsen of beter om de lijnen los naar beneden te trekken en dan in de meterkast de switch te plaatsen?
Ik heb een 1gb glasvezel lijn en 1gbs poort switch.
Thanks voor jullie adviezen!