Mijn vrouw zoekt een nieuwe laptop. Ze heeft nu een heel oude van mij, maar die trekt Office niet naast Windows. Zit ook een (te) kleine schijf in. Het is een 14” met 2GB RAM en 32 GB opslag. Hij draait op Windows 10 Home en heeft een N2840 processor.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Officetoepassingen als Excel en Word. Misschien dat ze er ook wat mee op internet gaat, maar geen zware toepassingen.
Wat is je budget?
We hopen rond de €300 klaar te zijn. Liefst een nieuwe vanwege garantie e.d.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze zal hem af en toe ook meenemen naar een vergadering. We hebben een hoes voor de 14”, die kunnen we dan gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaring met Asus en Lenovo, maar we zijn niet merkgebonden. Als het een degelijk en vermoedelijk betrouwbaar toestel is, maakt het merk niet uit. Verdere eisen:
Alvast bedankt voor het meedenken.
Zoekopdracht:
categorie: Laptops
uitvoering: Medion Akoya E14223 MD62560
uitvoering: Lenovo IdeaPad 1 15IGL7 (82V700AGMH) (wel in Arnhem dan...)
uitvoering: Acer Aspire 3 15 A315-510P-C60F
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Officetoepassingen als Excel en Word. Misschien dat ze er ook wat mee op internet gaat, maar geen zware toepassingen.
Wat is je budget?
We hopen rond de €300 klaar te zijn. Liefst een nieuwe vanwege garantie e.d.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze zal hem af en toe ook meenemen naar een vergadering. We hebben een hoes voor de 14”, die kunnen we dan gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaring met Asus en Lenovo, maar we zijn niet merkgebonden. Als het een degelijk en vermoedelijk betrouwbaar toestel is, maakt het merk niet uit. Verdere eisen:
- Qua scherm denken we aan 14”, maar 15,6” kan ook. Groter niet, wel graag met FullHD scherm. Heeft ze nu niet. Type scherm/paneel heb ik zelf geen voorkeur.
- Qua processor geen voorkeur, AMD of Intel. Aantal cores et cetera maakt niet uit, als hij maar vlot genoeg is om Office te draaien. Geen koffie zetten tijdens het laden van een document zou fijn zijn hèhè.
Dit geldt ook voor het geheugen. 2 GB is krap, minstens 4/8 GB? Wat is verstandig? - Qua opslag twijfel ik; minstens 64 GB, maar is dat voldoende? Office bestanden nemen niet veel in en het kan ook wel via de OneDrive. De 32 GB van de huidige laptop is dus te weinig, maar met 32 GB erbij zit je al met aardig wat ruimte voor bestanden denk ik?
- Qua aansluitingen gewoon de standaarden, WiFI, 2x usb voor muis en opslag. Volgens mij heb je dat al wel snel, of ik moet iets over het hoofd zien.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Zoekopdracht:
categorie: Laptops
uitvoering: Medion Akoya E14223 MD62560
uitvoering: Lenovo IdeaPad 1 15IGL7 (82V700AGMH) (wel in Arnhem dan...)
uitvoering: Acer Aspire 3 15 A315-510P-C60F