Meerdere cellen aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Esch
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn vraag
...Ik krijg het nergens gevonden op google,behalve het doorvoeren wat steeds naar voren komt.
Ik heb een excell met meerdere bladen, op elk afzonderlijk blad heb ik meerdere formules. Enige wat steeds overeenkomt in al die formules is het percentage. Bv 7%. Nu wil ik in 1 x op alle bladen die 7% veranderen naar bijv 10%.
Met CTRL-F zoeken en vervangen lukt het niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Office pro plus 2021

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beste antwoord (via R van Esch op 29-10-2023 18:58)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

Op blad1 zet je in cel B2 je percentage en op al je andere bladen vul je dan =blad1!B2 in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet ergens in een cel je percentage en verwijs daarnaar in alle formules. Wijzig dan het percentage in die cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
pagani schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:40:
Zet ergens in een cel je percentage en verwijs daarnaar in alle formules. Wijzig dan het percentage in die cel.
Ook t eerste wat in mij opkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Esch
pagani schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:40:
Dat verwijzen lukt me dus niet.

Kan je dit verder uitleggen aub?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

Op blad1 zet je in cel B2 je percentage en op al je andere bladen vul je dan =blad1!B2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:31
Met de ingebouwde zoek/vervang van Excel kan dit gewoon. Je moet dan wel bij het zoeken aangeven dat hij in formules moet zoeken. De suggesties hierboven betekenen overigens dat je nog steeds alle cellen moet gaan aanpassen om gebruik te maken van die verwijzing dus niet echt een oplossing voor dit “probleem”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

mjax schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:54:
De suggesties hierboven betekenen overigens dat je nog steeds alle cellen moet gaan aanpassen om gebruik te maken van die verwijzing dus niet echt een oplossing voor dit “probleem”.
Het is deze keer net zoveel werk, inderdaad. Maar als die 10% ooit 11% moet worden, dan is dat opeens in 1 seconde gepiept.

En een verijzing naar een (waarde van) een cel is ongeveer waar spreadheets voor gemaakt zijn. Als je overal "hardcoded" een waarde in gaat zetten ga je een beetje aan het idee van een spreadsheet voorbij.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Esch
mjax schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:54:
Met de ingebouwde zoek/vervang van Excel kan dit gewoon. Je moet dan wel bij het zoeken aangeven dat hij in formules moet zoeken. De suggesties hierboven betekenen overigens dat je nog steeds alle cellen moet gaan aanpassen om gebruik te maken van die verwijzing dus niet echt een oplossing voor dit “probleem”.
Nee pakt hij niet en blad is niet beveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Esch
m-vw schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:51:
Top.
Dit werkt en had ik geprobeerd alleen voorheen de fout gemaakt dat ik blad1 de naam had gewijzigd.
Nu werkt het top bedankt
Pagina: 1