Toon posts:

Goeie videokaart voor 1600x1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een LG 19" scherm gekocht en zit nu in een resolutie van 1600x1200, maar al valt het beeld mee met mijn Hercules Geforce 2MX, toch zou ik iets scherper en een wat snellere beeldopbouw willen hebben!
Nu zat ik aan een Matrox G550 te denken met dualhead, maar volgens mij is ie super traag in 3D! Nu speel ik heel weinig spelletjes, maar af en toe zal ik er wel een willen spelen dus... anders zat ik nog te denken aan een ATI Radeon VE Dualhead! Of heeft iemand nog een andere optie... graag een kaart van niet meer dan 400 piek met Dualhead en in 2D mooi beeld en als het kan 3D ook een beetje! 2D en Dualhead is het belangrijkste eigenlijk... en is de Matrox eigenlijk processor afhankelijk? Zit nu nog met een AMD k6-2 500!

Verwijderd

Ati Radeon 64mb DDR ViVo denk ik een goeie keus, strat beeld in 2d op hoge kleuren. Voor game`s een Geforce II GTs/PRo? :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ik heb een TNT2, werkt perfect :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ATI radeon is de beste, maar een GF3 is ook erg goed (als je zoveel $$$ hebt...). Voor 400 is de radeon 32 MB de beste :)

Verwijderd

Radeon

Ik heb zelf de Radeon 64MB ViVo aan m'n LG Flatron 795FT zitten. Draait op 1600x1200 haarscherp en trillingsvrij etc.

Ook gamen is in 1600x1200 prima te doen met dat ding, wat je van de Matrox niet echt kan zeggen.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Tja maar als je het echt goed voor mekaar wilt hebben koop je een geforce 3

Verwijderd

Topicstarter
Een Geforce 3 vind ik net ff te prijzig!
En de ATI Radeon 64MB Vivo ook eigenlijk een beetje :(
Maar heeft de 32 MB versie ook dualhead??
Ik wil graag 2 monitoren erop aansluiten!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Je kunt er ook 2 kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 20:19 schreef Bart B het volgende:
Je kunt er ook 2 kopen :)
Dat zou kunnen :)
Alleen een beetje prijzig en ik heb geen PCI slot meer vrij!
Dus dat is geen optie jammergenoeg!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Dan zeg ik: RADEON

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

:9~ :9~ :9~ MATROX :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt het er niet makkelijker op :)
De een zegt radeon en de ander Matrox!!
Matrox zal wel iets beter zijn in 2D maar in 3D ongelooflijk bagger volgens mij :(
Zou de RADEON VE Dual Display Edition wat zijn?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Matrox is top maar niet zo rap als je al zegt. Vrijwel alle nvidia kaarten zijn rap maar alles behalve top. Ati ken ik niet uit persoonlijke ervaring maar schijnt qua kwaliteit redelijk goed te zijn. meer richting matrox dan richting nvidia.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op woensdag 05 september 2001 19:59 schreef Tubbietje het volgende:
2D en Dualhead is het belangrijkste eigenlijk... en is de Matrox eigenlijk processor afhankelijk? Zit nu nog met een AMD k6-2 500!
Matrox zou ik zeggen. En ja, tot zo'n 800MHz is dat ding (nu praat ik over een G400) cpu afhankelijk, daarboven maakt het allemaal wat minder uit (afhankelijk v.d. games denk ik). Hij geeft magnifiek 2D beeld op 1600x1200 (dat mag bekend zijn), heeft de beste ondersteuning voor twee monitoren en is voor af en toe een game ook geen eens zo slecht hoor; ik kan er b.v. uitstekend UT @ 1024x768 mee spelen, en met 866MHz Pentiumpower backing it up haalt 'ie (niet overgeclocked) toch nog bijna 1500 3DMark2001 default punten (ter indicatie).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1