Wanneer is lekkageschade-reparatie reden tot ander huurhuis?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik heb al een tijdje (2+ jaar) last van een vervelende lekkage in mijn huis waardoor 1 kamer praktisch gezien onbruikbaar is.

Nou heb ik al vele oorzaken gehoord en veel reparaties meegemaakt die uiteindelijk niet hielpen (iedere keer hoor je; is opgelost, kost nu 2 maanden voor het opgedroogd is, en daarna begin je dus weer opnieuw ).

De laatste constatering is dat de oorzaak vermoedelijk een lekke afvoerbuis is die in de betonplaat van het betonskelet van de vloer zit ingegoten.

En ik begreep dat dat alleen te repareren is door de betonnen vloer open te breken en ook een muur omdat daar een loze ruimte achter zit waar de afvoer onder loopt.

Wat er op neer komt dat ik tijdens die reparatie in een soort bouwput woon.

Het gaat om een woningbouwhuis; en mijn vraag is, is er zo iets als een te grote reparatie waarbij je een nieuwe huis kunt eisen omdat de ingreep gewoon te groot is.

Misschien kent iemand zo'n situatie, of iemand met zo'n situatie of de regels die in de praktijk gelden voor zo iets.

Alle informatie hierover is welkom!

MvG,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Klinkt als een badkamer in een jaren 60 woning?
Gebeurt hier ook regelmatig in appartementen en is een tikkende tijdbom. De leiding is van koper.

Zo ver als ik meegemaakt heb met andere bewoners is dit in een dag of twee op te lossen en tot op heden geen reden dat de bewoners (tijdelijk) ergens anders mochten wonen.

Je kan een inspectie met camera kunnen laten doen. Als hieruit blijkt dat de leiding rot is zal de verhuurder de boel moeten repareren.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:26
Afhankelijk van je contract kun je huurverlaging aanvragen bij de huurcommissie. Kijk even op hun website of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Eventjes verhuizen? Je moet het maar willen.
En dan moet er ook nog iets beschikbaar zijn in de buurt toevallig.

Geen expert maar kunnen ze het niet oplossen door een mof erdoor te blazen? Dan hoeven ze iig niet te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:04
RickD007 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:11:.

Het gaat om een woningbouwhuis; en mijn vraag is, is er zo iets als een te grote reparatie waarbij je een nieuwe huis kunt eisen omdat de ingreep gewoon te groot is.
Als ze weken of maanden bezig zijn met een reparatie waardoor het huis onbewoonbaar is: vast wel! Maar wat jij omschrijft is absoluut niet zo'n dergelijke situatie.

Een paar dagen ongemak thuis is toch verder geen probleem? Je kan nog steeds in je slaapkamer en toilet?

Als je dat niet wil dan kan je natuurlijk ook een hotel boeken voor een paar nachten op eigen kosten. Of een paar dagen bij je ouders of andere familieleden logeren als je geen hotel kan betalen.

En ja, ik heb ook van alles meegemaakt in mijn huurhuis:
- sleutel in ochtend aan bouwvakkers gegeven die schelpen in de kruipruimte gingen stoppen
- sleutel gegeven aan bouwvakkers die alle raamkozijnen en deurkozijnen gingen vernieuwen. Dat duurde ook wel een dag tot 2-3 waarbij ik ook gewoon een nacht met dichtgetimmerde kozijnen heb gezeten.

Het hoort niet alleen bij een huurhuis, maar ook in een koophuis heb je dergelijke situaties. Het hoort gewoon bij 'wonen'.

Ik lees in je TS vooral een woonstichting die wel gewoon blijft onderzoeken en actie wil ondernemen om het op te lossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:59
ik weet niet of je beetje op de hoogte bent van de huizenontwikkeling, maar er is niet heel veel woning beschikbaar in NL. Als je een beetje moeilijk gaat doen, hebben ze zo iemand anders erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:09
Ik mocht 2 nachtjes in hotel, op kosten van verhuurder. Ze hadden netjes voor mij geboekt, ik hoefde enkel tas te pakken en in te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

kx22 schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:05:
ik weet niet of je beetje op de hoogte bent van de huizenontwikkeling, maar er is niet heel veel woning beschikbaar in NL. Als je een beetje moeilijk gaat doen, hebben ze zo iemand anders erin.
TS huurt bij een woningcorporatie, niet bij een huisjesmelker/pandjesbaas...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:52
RickD007 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:11:
Wat er op neer komt dat ik tijdens die reparatie in een soort bouwput woon.

Goed, het probleem kan dus opgelost worden. Daar heb je even wat overlast van. Daarna niet meer. Wat is een bouwput? Hier een paar jaar terug de badkamer vernieuwd. Dat was voor een paar week zooi in huis. Soms lijkt het dan op kamperen. Goed, daar kom je dan ook wel weer over heen.
RickD007 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:11:
Een nieuw huis voor zo'n korte tijd? Er zit denk ik een verschil in opvatting wat een grote ingreep is. Dit is geen grote ingreep. Voor een badkamer zullen zelfs een tijdelijke douche- en wasunit in de straat zetten. Voor een keuken zal je mogelijk een tijdelijk gasstelletje krijgen. Dat hoort er ook een beetje bij. Een grote ingreep is het van binnen en buiten compleet renoveren van je woning. Dus strippen en opnieuw opbouwen. Dan hebben wel wat langer de tijd nodig dan nu. Als je een maand of 4 tot 6 uit je woning mag dan eens kijken naar een tijdelijk huisje.
Pagina: 1