Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glbr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik zit een beetje met een dilemma en heb jullie expertise nodig om de beste beslissing te nemen. Ik ben een digital marketeer, wat betekent dat ik veel tijd doorbreng op sociale media en vaak video's en foto's moet bewerken en maken op mijn smartphone. Ik ben geen zware gamer, maar een snel en efficiënt toestel is cruciaal voor mijn werk.

Dit zijn mijn vereisten:

- Budget van €800, maar ik sta open voor opties tot €1000 als het game-changers zijn.
- Ik heb een smartphone nodig die efficiënt digitale marketingtaken aankan zoals foto en videobewerking en goede camera
- Ideale batterijduur die de hele dag meegaat.
- Ik heb kleinere handen, dus ik ben op zoek naar een compacte smartphone met een schermgrootte van maximaal 6,4 inch.

Ik heb een paar opties overwogen: Pixel 8, Galaxy S23, iPhone 15 en Xiaomi 13. Dit zijn populaire keuzes, maar ik sta ook open voor andere aanbevelingen. Ik heb gehoord dat de OnePlus 11 misschien een beetje te groot is.

Alvast bedankt voor je hulp.

Beste antwoord (via Glbr op 29-10-2023 19:12)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De ASUS Zenfone 10 is ook nog een goede optie. Deze is nog wat kleiner maar heeft een zeer goede batterijduur.

In principe voldoen al de genoemde toestellen aan je eisen. Enkel de Pixel 8 zou bij veel mobiel data gebruik niet altijd voldoen qua batterijduur.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De ASUS Zenfone 10 is ook nog een goede optie. Deze is nog wat kleiner maar heeft een zeer goede batterijduur.

In principe voldoen al de genoemde toestellen aan je eisen. Enkel de Pixel 8 zou bij veel mobiel data gebruik niet altijd voldoen qua batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RepareerDroid schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:03:

Maar die Asus krijgt nog maar 1,5 jaar updates, dus imo niet het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Maar die Asus krijgt nog maar 1,5 jaar updates, dus imo niet het overwegen waard.
Die Asus is nog maar een paar maanden uit en krijgt nog zo'n 4 jaar aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:39
Pixel 8.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RepareerDroid schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Die Asus is nog maar een paar maanden uit en krijgt nog zo'n 4 jaar aan updates.
2jaar android updates en daarna nog 2 jaar beveiligingsupdates.

Pixel 8 krijgt 7 jaar softwareupdates en de iPhone 15 6-7 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

2jaar android updates en daarna nog 2 jaar beveiligingsupdates.

Pixel 8 krijgt 7 jaar softwareupdates en de iPhone 15 6-7 jaar
Meer is beter, maar 4 jaar beveiligingsupdates is voor de meeste mensen nog altijd genoeg. Minder OS upgrades is normaal gezien ook niet een probleem. Alle apps blijven gewoon werken op 2-5 jaar(vaak nog wel langer) oude Android installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TS zei ideale batterijduur, snel en efficiënt. Dus geen Pixel.

Ik zou dan neigen richting een Xiaomi 13 of als je met Apple om kan gaan een iPhone 15.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
nst6ldr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Ik zou dan neigen richting een Xiaomi 13 of als je met Apple om kan gaan een iPhone 15.
Ja die heel de dag mee kan, dat kan de pixel 8 pro toch. Je laad hem toch op aan het einde van de dag. Lekker belangrijk dat je niet 3 dagen op een accu kan.

Software van de pixel en AI voor de camera zijn beter dan die andere telefoons.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bschnitz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:03:
[...]

Ja die heel de dag mee kan, dat kan de pixel 8. Je laad hem toch op aan het einde van de dag. Lekker belangrijk dat je niet 3 dagen op een accu kan.

Software van de pixel en AI voor de camera zijn beter dan die andere telefoons.
Als je 'm normaal gebruikt, TS brengt de hele dag op social media door. Dan is het leuk dat de mooiste foto's maakt, maar sowieso gaat sociale media er compressie op loslaten en ik neem aan dat het toestel een hele dag vol moet houden en niet alleen 's ochtends mooie foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:55
nst6ldr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Batterijduur is in dit geval een beetje een non discussie denk ik.
Het is zeker wel een min of pluspunt op toestel niveau, maar is door de (groot)gebruiker prima op te lossen met een powerbank.
Een beetje vlogger of media creator heeft die toch wel bij zich?! Welk toestel je ook neemt, die powerbank ga je een keer -of altijd- gebruiken.
Ik zou (als ik een voor media creation doelen geschikt toestel zou zoeken) altijd voor de beste hardware/camera/software oplossing gaan.
Dat zijn namelijk zaken die je als gebruiker niet echt kan beïnvloeden. Batterij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
nst6ldr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Als je 'm normaal gebruikt, TS brengt de hele dag op social media door. Dan is het leuk dat de mooiste foto's maakt, maar sowieso gaat sociale media er compressie op loslaten en ik neem aan dat het toestel een hele dag vol moet houden en niet alleen 's ochtends mooie foto's maakt.
Ik denk echt dat de iPhone net zo snel leeg is....

Maar dat is ook een prima optie, alleen veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bschnitz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Ik denk echt dat de iPhone net zo snel leeg is....

Maar dat is ook een prima optie, alleen veel duurder.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat het (deels) betaald wordt door de baas? @Glbr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glbr
nst6ldr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Ik ga er voor het gemak vanuit dat het (deels) betaald wordt door de baas? @Glbr ?
Jammer genoeg niet omdat ik junior ben en al een sterkere laptop nu van het werk ga krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Glbr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Jammer genoeg niet omdat ik junior ben en al een sterkere laptop nu van het werk ga krijgen
Maar als het je werk is, dan kun je toch via je laptop posten? Of via een Samsung Dex achtige oplossing?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:51
Pixel 8 zou ik niet aanraden, korte accuduur en niet heel krachtig wanneer je ook foto's en videos gaat editen. Tensor SoCs zijn ook nóg minder zuinig als je krachtige dingen gaat doen zoals renderen en bewerken.

De iPhone 15 heeft geen bijzondere camera, heeft ook een iets mindere accuduur dan de 8Gen2 concurrenten. Ook nog steeds een 60Hz scherm en als je foto's en videos van het toestel wilt halen zul je het moeten doen met USB 2.0 snelheden.

Dan houd je nog de Xiaomi 13 en Samsung Galaxy S23 over. De Samsung heeft iets langer updates en USB 3.2. De Android schil is verschillend, ieder zn voorkeur. Xiaomi 13 heeft een iets betere accuduur en veel sneller opladen, maar een slechte selfiecam. Achtercamera's zijn vergelijkbaar qua hardware specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glbr
Jeroenneman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Maar als het je werk is, dan kun je toch via je laptop posten? Of via een Samsung Dex achtige oplossing?
Ja klopt maar dat gaat zeker alleen zijn dan de mogelijkheden vaak minder zoals TikTok en YouTube Shorts. Daarom dat het ook geen S23 ultra moet zijn bijvoorbeeld of een IPhone 15 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
Je bent in loondienst en moet meerdere malen per dag je telefoon gebruiken voor werk en heb daar een speciaal exemplaar nodig. Je hebt wel een erg karige baas als die dat niet aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glbr
Refurbished 14 pro of 13 pro ook een goede optie mss dan? Zie net dat ze ook nog lange support krijgen tot 2028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Glbr schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:59:
Refurbished 14 pro of 13 pro ook een goede optie mss dan? Zie net dat ze ook nog lange support krijgen tot 2028
Zelf ben ik geen fan van refurbished, heb daar twee keer pech mee gehad. De garantie was wel OK, maar dat voorkwam niet dat ik meer aan het wachten was op vervanging/reparatie dan dat ik daadwerkelijk iets aan het toestel had.

Maar als je zelf al moet opdraaien voor de kosten van een nieuw toestel, is een toestel in combinatie met abonnement dan geen idee? Daar zijn vaak kortingen op en je spreid de kosten uit over loopduur van het contract. Ook daar ben ik persoonlijk geen fan van, maar als mijn inkomsten er van afhankelijk zou zijn dan wist ik het wel.

Pagina: 1