USB-C kabel met DP alt mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:37
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een USB-C kabel met DP alt mode van minstens 2m lang voor het verbinden van allerlei toestellen (2 laptops en een iPad Air) met een Philips-scherm met ingebouwed hub en doorschakeling naar volgend scherm met DisplayPort). Ik vind geen webshops waar kabels verkocht worden met expliciete melding van DP alt ondersteuning. Wellicht iemand van jullie wel, met ervaring erbij? Voor Power Delivery staan de specs er wel duidelijk bij.

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 werklaptops (van m’n vrouw en mezelf) die ik op één werkplek thuis wil aansluiten. De mogelijkheid voor het doorlussen naar een tweede scherm is niet strikt noodzakelijk, maar zou wel handig kunnen zijn. Op die manier kunnen we de input devices hergebruiken door middel van het aansluiten van één kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hier een aantal usb-c naar usb-c kabels (sommige geschikt voor PD tot 100W) liggen, maar geen daarvan geeft blijkbaar een dp alt signaal door. Enkel de meegeleverde (iets te korte) kabel werkt.

Beste antwoord (via Knappa op 29-04-2025 14:23)

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 10:14

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Over het algemeen worden die kabel niet met "DP-alt mode" in de naam verkocht maar met een maximale resolutie.
Check de specificaties op websites van merken. Ga niet af op wat allekabels.nl staat want die weten zelf neit wat ze verkopen (is mijn ervaring).
Check deze maar bijvoorbeeld:
uitvoering: Club 3D USB4 Gen3x2 Type-C Bi-Directional Cable 8K60Hz, Data 40Gb...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 10:14

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Over het algemeen worden die kabel niet met "DP-alt mode" in de naam verkocht maar met een maximale resolutie.
Check de specificaties op websites van merken. Ga niet af op wat allekabels.nl staat want die weten zelf neit wat ze verkopen (is mijn ervaring).
Check deze maar bijvoorbeeld:
uitvoering: Club 3D USB4 Gen3x2 Type-C Bi-Directional Cable 8K60Hz, Data 40Gb...