Gereedschap toilet- badkamerslot ontgrendelen buitenkant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeikoe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 16:03
Goedemorgen,

Sinds kort nieuwe deuren in huis, en kleine kinderen die op leeftijd komen dat ze met de sloten van toilet en badkamerdeur gaan spelen.
Kortom: Ik wil de badkamer- en toiletdeur van de buitenkant kunnen openmaken en ik zie dat er in het Svedex deurschild (beslag) met slot, een uitsparing zit om bijv. een schroevendraaier in te steken.

Maar, dat materiaal is van kunststof en ik heb al wat schroevendraaiers die ik heb, opgemeten maar geen past perfect. Ook geen (eurocent) muntjes. Ik wil voorkomen dat als ik met mijn kind moet 'vechten' hem open te krijgen, ik het kunststof kapot draai. Ja RVS was daar waarschijnlijk beter tegen bestand geweest...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVZiQhl8hpdA65Uu7efvYP6a9LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLNfNcBtRlTjn4wKR78G09IO.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom: Hoe heet het stukje gereedschap dat ik in die sleuf kan steken? Ik heb al op veel gegoogled maar krijg het vreemdgenoeg niet gevonden:
- Ontgrendelingssleutel? Toilet deurbeslag steeksleutel? Slotstift? Ik krijg het niet gevonden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 06:57
Zo’n slot heet vrij bezetslot. Maar ik geloof niet dat daar speciale sleutels voor zijn.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:17
Daar zijn geen speciale sleutels voor. Dat moet met een normale platte schroevendraaier gewoon open gaan. Als dat slot gewoon gangbaar is en niet stroef gaat zal dat ook geen probleem zijn.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zijn het opdekdeuren of stompen?

* Falcon ziet nog het koppie van zijn middelste voor zich toen hij de deur eruit tilde :o

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:52
Als je kind het slot aan de binnenkant vast houd ga jij dieet geen een gereedschap aan de buitenkant open krijgen...

Ik zou de sloten er uit halen tot je kinderen oud genoeg zijn.

Misschien een haakje hoog op de deur aan de binnenkant zodat jij en bezoek de deur wel op slot kunnen doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Makrolon op 29-10-2023 07:23 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
postbode-elastiek ertegenaan en daar dan je schroevendraaier in duwen. meer grip en minder krassen door t elastiek.
in t scenario 'vechten' om open te krijgen: verveling of honger komt vanzelf, en als ze t slot vasthebben kunnen ze verder ook geen rare stunts uithalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoeikoe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 16:03
Falcon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:18:
Zijn het opdekdeuren of stompen?

* Falcon ziet nog het koppie van zijn middelste voor zich toen hij de deur eruit tilde :o
Haha :) , het zijn opdekdeuren.

Maar dank allen, ik heb veel goed advies:
- Er zijn eigenlijk geen speciale sleutels voor, dus gewoon een geschikte en passende schroevendraaier vinden. Elastiek ertussen voor de grip vind ik ook een mooie tip.
- Overwegen het slot eruit te halen en eentje te maken op bijv ooghoogte waar de kinderen niet bij kunnen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
dyrc schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:27:
in t scenario 'vechten' om open te krijgen: verveling of honger komt vanzelf, en als ze t slot vasthebben kunnen ze verder ook geen rare stunts uithalen :)
Opvoeden heet dat, sommige mensen lijken dat soms een beetje te vergeten. Ik zou er vooral geen spelletje van maken maar paar duidelijke afspraken maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 15:54
Vooral niet te veel over denken. Ik heb met mijn jonge kinderen hier echt nul behoefte aan gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35

JME

zeg maar Jamie

Echt nog nooit bij stil gestaan dat iemand hiervan een spelletje zou kunnen maken. Het zou wel een probleem kunnen worden als iemand het slot onbedoeld niet meer open krijgt, maar dan blijven ze waarschijnlijk met liefde overal vanaf als papa met de schroevendraaier (en het postelastiek!) komt helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:15
Een muntje voor de winkelwagen past perfect 🤡

[ Voor 11% gewijzigd door Rob-T6 op 29-10-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

5ct munt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:24
Slot eruit halen geeft alleen maar ellende. Waarom zou je willen in je eigen huis dat er deuren afgesloten worden? In een openbaar toilet kan ik het begrijpen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JME schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:06:
Echt nog nooit bij stil gestaan dat iemand hiervan een spelletje zou kunnen maken. Het zou wel een probleem kunnen worden als iemand het slot onbedoeld niet meer open krijgt,
Hier al een keer gehad met een toiletdeur. Ging netjes op slot en daarna brak er intern iets. Deur wilde niet meer van slot. Gelukkig kon mijn vrouw een grote schroevendraaier hanteren om dat slot weer open te draaien.

@Snoeikoe Ik denk dat het belangrijk is dat je een keer (zonder kinderen in de buurt!) gaat testen hoe soepel zo'n slot open gaat met een schroevendraaier. Sommige sloten zijn dusdanig lastig dat ze eigenlijk bijgesteld of vervangen zouden moeten worden, voor je eigen bestwil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Makrolon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:22:
Als je kind het slot aan de binnenkant vast houd ga jij dieet geen een gereedschap aan de buitenkant open krijgen...

Ik zou de sloten er uit halen tot je kinderen oud genoeg zijn.

Misschien een haakje hoog op de deur aan de binnenkant zodat jij en bezoek de deur wel op slot kunnen doen?
Ja slot eruit kan natuurlijk ook prima, met hoeveel mensen ben je in huis? Je weet toch dat er iemand zit. Wij hebben ook geen slot op de wc deur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 08:49
Speedster schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:13:
Slot eruit halen geeft alleen maar ellende. Waarom zou je willen in je eigen huis dat er deuren afgesloten worden? In een openbaar toilet kan ik het begrijpen.
Bij mij komen er thuis wel eens mensen over de vloer die geen onderdeel uitmaken van mijn gezin. Vind het zelf, en het bezoek waarschijnlijk ook, om dan prive de behoefte te doen.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

No Hands schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Ja slot eruit kan natuurlijk ook prima, met hoeveel mensen ben je in huis? Je weet toch dat er iemand zit. Wij hebben ook geen slot op de wc deur.
Ik heb twee kleine kinderen (3 en 1) en vind het meestal fijn om gewoon even in rust mijn behoefte te kunnen doen zonder dat er twee kinderen aan je hangen. Dus ja, doe mij toch maar een wc deur die op slot kan.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Gertjuhjan schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb twee kleine kinderen (3 en 1) en vind het meestal fijn om gewoon even in rust mijn behoefte te kunnen doen zonder dat er twee kinderen aan je hangen. Dus ja, doe mij toch maar een wc deur die op slot kan.
Dat is toch ook gewoon een kwestie van uitleggen dat als daar iemand zit dat dan de deur dicht blijft? Als de deur op slot is hangen ze dan aan de deurkruk? Dan zit je ook niet rustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

DropjesLover

Dit dus ->

dyrc schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:27:
postbode-elastiek ertegenaan en daar dan je schroevendraaier in duwen. meer grip en minder krassen door t elastiek.
Hier al een paar keer het slot van buiten open moeten maken omdat het zo te horen binnen een waterballet aan het worden was van spelen met het fontijntje/kraantje }:|

@Snoeikoe, als je bang bent voor beschadiging van het plastic, koop een paar nieuwe van die schijfjes ergens en zet die er na de kindertijd in, mochten ze erg beschadigd zijn...
No Hands schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Dat is toch ook gewoon een kwestie van uitleggen dat als daar iemand zit dat dan de deur dicht blijft? Als de deur op slot is hangen ze dan aan de deurkruk? Dan zit je ook niet rustig.
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar een 2-jarige moet je dingen blijven uitleggen totdat ze een jaar of 6 zijn, en volgens sommigen een jaar of 30 :P

[ Voor 24% gewijzigd door DropjesLover op 29-10-2023 09:46 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2zv0SAIgBaO5TpGHfdr6UcirCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOr6W6LM3Wv5DNHgL9UUNX5E.jpg?f=fotoalbum_large

Dit werkt perfect. Zo houd je het zelfs aan de binnenkant niet tegen. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gewoon aan de buitenkant eenzelfde bedienknop monteren als aan de binnenkant?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
In de trein ziten sloten op het toilet die je met een vierkante sleutel kan openen.
Dacht dat Nemef deze ook heeft?

Voor een NS slot zou je bij de NS kunnen kijken op de site waar je trein onderdelen verkopen.
(sorry ben de link even kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 20:35

JME

zeg maar Jamie

evilution schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:19:
Gewoon aan de buitenkant eenzelfde bedienknop monteren als aan de binnenkant?
Of iets groter, als je hele sterke en extreem vervelende kids hebt })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

Fiber

Beaches are for storming.

Extra haakje aan de buitenkant doen zodat ze er niet meer uit kunnen als ze het uiteindelijk zat zijn. Zal ze leren...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:24

Reptile209

- gers -

Inderdaad: een stuiver, euromunt of winkelwagen muntje. Pro-tip: leg die ergens op een (hoog) plekje in de buurt van die deur, zodat je niet hoeft te zoeken als er stress is :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Drucchi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:07:
[Afbeelding]

Dit werkt perfect. Zo houd je het zelfs aan de binnenkant niet tegen. })
Hiermee heb ik op het hbo een maand lang de deur, na het doen van mijn behoefte(n), aan de buitenkant weer op slot gedraaid. Maandje een privé-toilet gehad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Als ze oud genoeg zijn om de deur op slot te doen zijn ze ook oud genoeg om het slot weer open te doen. Kunnen ze dat niet en moet uiteindelijk iemand de deur van buitenaf moeten openmaken hebben ze echt wel een “lesje” geleerd voor de komende tijd.
En verder prima toch, doe maar op slot, papa gaat wel wat anders doen. Kijken wie het langer volhoudt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 09:59
In 9 van de 10 gevallen met een kind werkt het spelletje alleen als de ander meespeelt anders speel je alleen en dan is het niet leuk.

Pak je telefoon en spit het internet op je gemak door, op toilet hoef je ook niet bang te zijn dat ze andere domme activiteiten aan het doen zijn.

Ik zou me niet druk maken in elk geval. Jij wilt de deur dicht houden? Suc6 vriend(in) logix gaat netflixen/gamen. Doei.

In de buitenwereld heb ik overigens gewoon een Leatherman (mes eruit gehaald)bij… daarmee krijg je een deur wel open, zowel binnen als buiten :)

[ Voor 15% gewijzigd door logix147 op 29-10-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Opdekdeuren kan je gewoon optillen uit hun paumelles, ook als deze op slot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-07 09:44
sOid schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Hiermee heb ik op het hbo een maand lang de deur, na het doen van mijn behoefte(n), aan de buitenkant weer op slot gedraaid. Maandje een privé-toilet gehad :+
En je maakte hem zelf ook schoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
jannus66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

En je maakte hem zelf ook schoon? :?
Zo vies wordt een wc niet als je ‘m een paar keer per week gebruikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Falcon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:07:
Opdekdeuren kan je gewoon optillen uit hun paumelles, ook als deze op slot zijn.
Eeh, hoe kom je hier nu bij? Echt niet hoor, ze vallen altijd binnen het frame als ze in het slot zitten zodat je ze niet kan optillen.

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 29-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik zou direct investeren in een volledige thuisbeveiligingsoplossing met een noodkoord rondom, veiligheidsladder voor uit het raam en bij voorkeur een 2e deur in je badkamer... Wel alles met app zodat je ook vanaf je werk kan zien of de werkster per ongeluk opgesloten zit in de badkamer!

Laat je kind lekker kind zijn en lach je vooral kapot om dit soort onschuldige situaties!

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 29-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42

Managelorian

“This is the workflow.”

Sethro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

Opvoeden heet dat, sommige mensen lijken dat soms een beetje te vergeten.
Uit de hoogte boomersneer heet dit, meestal afkomstig van mensen die zelf niet uitblinken in opvoeden en niet zelden zelf helemaal geen kinderen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Managelorian schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Uit de hoogte boomersneer heet dit, meestal afkomstig van mensen die zelf niet uitblinken in opvoeden en niet zelden zelf helemaal geen kinderen hebben.
Gelukkig heb je een glazen bol. Wij hebben hier gewoon sloten op de deur en de kids gebruiken die niet. Prima oplossing (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

superduper schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Eeh, hoe kom je hier nu bij? Echt niet hoor, ze vallen altijd binnen het frame als ze in het slot zitten zodat je ze niet kan optillen.
3 zonen, uit ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Als er genoeg speling aan de bovenkant zit, lukt het vaak wel. Als de deur er echt heel strak inzit, wordt het wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je er echt bang voor bent dat je het plastic stuk maakt, google dan eens op iets als "wc sluiting driehoek bediening" dan krijg je wel stevige RVS versies die je met een 3 hoek of 4 kant sleutel kan openen.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Stoel onder de klink zetten, uurtje boodschappen gaan doen en stoel weer weghalen als je terug bent. Dan leren ze het snel weer af :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Modbreak:Het is geen HK...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:22

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Ervaring leert, dat het niet open krijgen van het slot vaak niet opzettelijk is :P

Is het een boevenspelletje? In het ergste geval ligt er een half uur later een kind met straf op bed terwijl je zelf de WC aan het ontdoen bent van 3 toiletrollen (al dan niet afgerold). Bij opzet komen ze er vanzelf wel uit.

Is het in paniek de deur niet open krijgen? Dan je verlies nemen en met schroevendraaier het plaatje mollen. Vervolgens deze vervanger bestellen. Naderhand met wat PTFE spray of siliconenspray het hele loopslot smeren. Dus geen troep die niet is bedoeld om langdurig te smeren, zoals klassieke WD40 multispray.
Overigens is paniek niet zelden ontstaan door een combinatie van tegen de deur aan duwen en open willen draaien tegelijk; dat geeft extra wrijving op het binnenwerk.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davefox
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-07 11:52
Misschien een idee om er een klavierslot er in te zetten. Als er dan bezoek is, steek je de sleutel er aan de binnenkant in. En zodra het bezoek weg is, haal je de sleutel er uit.

Mochten de kids dan weer zijn opgegroeid kun je er altijd nog een vrij-bezet slot in monteren.

Ik zie op wat ouder deurbeslag van hoppe, dat er ook wel eens een aluminium schroefdopje opzit. Weet alleen niet meer of die te krijgen zijn, anders is dat misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:46
Wat andere al gezegd hebben, ander beslag er op.
AMI en Hoppe hebben beslag waar je aan de buitenkant een driehoek- of vierkant sleutel er op kan zetten, meestal bedoeld voor openbare ruimte.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JME schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Of iets groter, als je hele sterke en extreem vervelende kids hebt })
In dat geval kun je beter een slot op de buitenkant zetten :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Sethro schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

Opvoeden heet dat, sommige mensen lijken dat soms een beetje te vergeten. Ik zou er vooral geen spelletje van maken maar paar duidelijke afspraken maken.
Vertel me dat je geen kinderen hebt zonder te zeggen dat je geen kinderen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ook een stevige oplossing zou kunnen zijn, een knop cilinder erin zetten, al dan niet met een 4kant aan de buitenkant of een sleutel

Bijv:
https://www.sluitplanshop...nder-3030mm-mauer-sp.html
https://www.sluitplanshop...doorncilinder-3030mm.html

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Pagina: 1