Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-ViKing
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-06 18:21
Mijn vraag
Na lange tijd eindelijk een pc build aan het opbouwen met een gerepareerd MSI PRO Z690-A MoBo die ik een jaar geleden van een mede tweaker heb gekocht.

omdat ik een 13700KF wil gebruiken denk ik dat ik moet Bios Flashen.
na alle stappen te hebben gevold met meerdere USB's blijf ik op het zelfde uitkomen, een rode brandende led bij Bios Flash. Heeft iemand ideeën? wat doe ik niet goed?

Al vast bedankt voor de hulp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
MoBo MSI Pro z690-A DDR4
Chip 13700KF
PSU Dark Power 12 750Watt
4x Hyperx Fury 32gb DDR4 2666
Noctua NH D15
MSI Geforce GTX 1060 6gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

4 verschillende USB's allemaal geformatteerd en gekeken of het een MBR usb was en FAT 32
diverse Bios gedownload nieuwste maar ook oudere

Met componenten in geplugd. Helemaal zonder iets alleen PSU, geen chip geen GPU niets

cmos batterij eruit 20 min wachten terug erin.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom niet gewoon vanuit de BIOS de update starten ?

Edit: En ja, dan heb je meer hardware nodig. Geen idee of een flash mogelijk is zonder een CPU en RAM, maar ik denk het niet. Iets moet de data verwerken.

[ Voor 61% gewijzigd door PilatuS op 29-10-2023 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt een F cpu, je hebt dus een gpu nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 22:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZE_VDG9rChPuljUGrFB1K-uDUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1E16ZN54s8gDTqz41CUbwaQv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:59
Juiste USB poort gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

PilatuS schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:32:
Waarom niet gewoon vanuit de BIOS de update starten ?

Edit: En ja, dan heb je meer hardware nodig. Geen idee of een flash mogelijk is zonder een CPU en RAM, maar ik denk het niet. Iets moet de data verwerken.
Ja bios flashback gaat meestal zonder cpu/ram, er zit een kleine µcontroller mee op je mobo dat usb/ios doet :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Damic schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Ja bios flashback gaat meestal zonder cpu/ram, er zit een kleine µcontroller mee op je mobo dat usb/ios doet :)
Had inderdaad gezien dat het mogelijk moet zijn. Weet nog dat niet heel lang geleden mensen opzoek waren naar een CPU voor een uurtje om te flashen, maar blijkbaar hoeft dat dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

PilatuS schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Had inderdaad gezien dat het mogelijk moet zijn. Weet nog dat niet heel lang geleden mensen opzoek waren naar een CPU voor een uurtje om te flashen, maar blijkbaar hoeft dat dus niet meer.
Ja sinds Ryzen 3000 is het wat meer gebruikelijk om een flashback te hebben. Als een mobo dat niet heeft is het eigenlijk al een slecht mobo voor me.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-ViKing
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-06 18:21
Dankjewel iedereen,

Het bleek iets simpels te zijn, niet het juiste MoBo geselecteerd tijdens het Bios downloaden, inplaats van Z690 PRO-A moest het zijn Z690 Pro-A DDR4 begrijpend lezen....

Hier mag dus een slotje op!

Cheers,

Aaron
Pagina: 1