Dag vrienden,
Daar ik reeds 15 jaar op midrange laptops aan het werken/gamen ben en ik de compromissen wat beu wordt is het eens tijd voor een deftig mATX systeem. Mijn laatste PC build stamt uit het Pentium 4 tijdperk, ik ben dus niet echt vertrouwd met de laatste nieuwe trends.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P + video's bewerken in 4K + algemeen tokkelen op het www + MS office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
behalve randapparatuur wens ik niets over te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mATX moet zeker, ik hou niet van die grote opzichtige kasten.
Intel aangezien deze beter videocodecs zou ondersteunen had ik gelezen? Ook de e cores lijken mij interessant voor lichtere taken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Degelijke geluidschip + wifi AX ingebouwd + bluetooth (deze zijn echter geen dealbreker moesten er betere mobo's zijn zonder deze features).
Stil tot zeer stil qua geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bijsturen waar het misloopt in mijn gekozen configuratie.
Betere of andere componenten voorstellen dat het geheel in glorieuze harmonie laat werken.
Volgende had ik zelf al uitgezocht.
Ik dank jullie alvast voor jullie tijd!
Daar ik reeds 15 jaar op midrange laptops aan het werken/gamen ben en ik de compromissen wat beu wordt is het eens tijd voor een deftig mATX systeem. Mijn laatste PC build stamt uit het Pentium 4 tijdperk, ik ben dus niet echt vertrouwd met de laatste nieuwe trends.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P + video's bewerken in 4K + algemeen tokkelen op het www + MS office.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max €1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
behalve randapparatuur wens ik niets over te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mATX moet zeker, ik hou niet van die grote opzichtige kasten.
Intel aangezien deze beter videocodecs zou ondersteunen had ik gelezen? Ook de e cores lijken mij interessant voor lichtere taken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Degelijke geluidschip + wifi AX ingebouwd + bluetooth (deze zijn echter geen dealbreker moesten er betere mobo's zijn zonder deze features).
Stil tot zeer stil qua geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bijsturen waar het misloopt in mijn gekozen configuratie.
Betere of andere componenten voorstellen dat het geheel in glorieuze harmonie laat werken.
Volgende had ik zelf al uitgezocht.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Tray | € 311,- | € 311,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790M Aorus Elite AX | € 250,- | € 250,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800 | € 464,- | € 464,- |
| 1 | Behuizingen | ASUS Prime AP201 Zwart | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | € 109,93 | € 109,93 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 161,78 | € 161,78 |
| 1 | Solid state drives | Corsair MP700 1TB | € 169,90 | € 169,90 |
| Totaal | € 1676,11 | |||
Ik dank jullie alvast voor jullie tijd!