Mijn vraag
Ik zoek voor de badkamer van mijn kinderen (1,60*2,60) een verwarming die de badkamer snel een beetje kan opwarmen. Maar die ook uit zichzelf uitschakelt na een beperkte tijd.
Situatie:
- kleine extra badkamer
- met ruimte aan de muur voor verwarming, max 50cm breed x 100 cm hoog
- de badkamer is op zolder, met vloerverwarming ( stadsverwarming, lage temperatuur, maar geen eigen groep voor badkamer)
- kinderen douchen erg onregelmatig, soms in de avond (na sporten) en soms in de ochtend ( of niet)
- kids zijn goed in het aanzetten van apparaten, slecht in het uitzetten
- ruimte hoeft niet comfortabel warm maar op moment van gebruik moet de koude eraf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk dat in deze situatie een infrarood paneel kan werken. De badkamer beweeg ruimte is in de lengte, dus een infrarood paneel bereikt daarmee iedereen.
Echter:
1. Hoe lang duurt het voor een infrarood paneel warmte afgeeft?
2. Zijn er simpele infrarood panelen die automatisch na bv 30 minuten uitschakelen?
3. Wordt het oppervlak van het paneel zo warm dat het gevaarlijk is voor mijn kinderen (ouder dan 10 jaar)?
4. Zijn er goede alternatieven?
Vast dank voor jullie ervaringen, ik waardeer alle input en ideeën!
Ik zoek voor de badkamer van mijn kinderen (1,60*2,60) een verwarming die de badkamer snel een beetje kan opwarmen. Maar die ook uit zichzelf uitschakelt na een beperkte tijd.
Situatie:
- kleine extra badkamer
- met ruimte aan de muur voor verwarming, max 50cm breed x 100 cm hoog
- de badkamer is op zolder, met vloerverwarming ( stadsverwarming, lage temperatuur, maar geen eigen groep voor badkamer)
- kinderen douchen erg onregelmatig, soms in de avond (na sporten) en soms in de ochtend ( of niet)
- kids zijn goed in het aanzetten van apparaten, slecht in het uitzetten
- ruimte hoeft niet comfortabel warm maar op moment van gebruik moet de koude eraf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk dat in deze situatie een infrarood paneel kan werken. De badkamer beweeg ruimte is in de lengte, dus een infrarood paneel bereikt daarmee iedereen.
Echter:
1. Hoe lang duurt het voor een infrarood paneel warmte afgeeft?
2. Zijn er simpele infrarood panelen die automatisch na bv 30 minuten uitschakelen?
3. Wordt het oppervlak van het paneel zo warm dat het gevaarlijk is voor mijn kinderen (ouder dan 10 jaar)?
4. Zijn er goede alternatieven?
Vast dank voor jullie ervaringen, ik waardeer alle input en ideeën!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yKkWmcW9j65bNpELjXif212E.jpg?f=user_large)