wat hulp nodig met pc met zwarte schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 16:39
Hallo tweakers

niet helemaal zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag.

ik werd wakker van mijn middag dutje met een videokaart waarvan de fans niet draaide (radeon rx 5700 challenger) en waarvan ik niet zeker weet of deze in standby modus uit gaan, en 2 zwarte schermen die niet meer aanwouden.

zit nu in een andere slot, en de fans draaien weer, maar, zwarte schermen. alle hdmi en displayporten getest, ik krijg geen signaal.

andere videokaarten getest (heule oude) fans draaien van deze kaarten direct, maar geen signaal.

ik heb een moederbord met vga/hdmi sloten maar zover ik weer ondersteunt mijn cpu geen beeld. 2700 ryzen boxed

cpu fan draait gewoon.

tevens krijg ik geen geluiden te horen (windows opstart, of verkeerde password etc)

ik vroeg me af of iemand wat inzicht heeft over de stappen die ik kan volgen om uit te vinden wat nou precies het probleem is

groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:29

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Dat de Fans niet draaien is geen probleem, dat hoort zo. Wanneer de GPU warm word gaan ze gewoon draaien.
Heb je al met de input van je schermen gespeeld? Dus letterlijk input geselecteerd op het menu van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 16:39
yes had ik gechecked, van automatisch gezet op display port, maar niets werkte.

Gek genoeg doet alles het weer....
Iemand suggereerde dat ik kon kijken op de modem of mijn computer opstartte ja/nee omdat hij bij het windows login scherm connectie maakt met internet. Dan kan ik hem op de modem tussen de devices vinden. Dus dacht, goed idee.

Alles terug gestopt, aangezet, en verrek, scherm deed het weer.

Kan niets in de event viewer vinden... mijn gok is dat misschien mijn keyboard gewoon unresponsive was? Maar dan denk ik ook, dan had ie toch opnieuw moeten opstarten, en ik beeld moeten krijgen, toen ik de computer geforceerd heb uit en weer aangezet?

Tis erg vreemd, maar blij dat het weer allemaal werkt.