Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordeb
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-11-2023
Goede dag,

Ik ben opzoek naar een mooie snelle goeie laptop.

Wat ik er op wil doen is

Mijn fullstack developer opleiding er mee te doen. Wil er een goed begin mee maken en een goeie laptop.

Speel geen zware spellen

Filmpje kijken

Zelf zat ik te denken aan de

hp spectre x360 16 of de Lenovo Legion Pro 5 Gen 8 (16" AMD) maar zijn best prijzig zijn er betere modelen of misschien goedkopere modellen ? Gaat niet perse over het geld moet gewoon goed zijn maar ook niet overdreven ben geen gamer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06 12:17
Waarom heb je het standaard opzetje van de startpost weggehaald?

Kun je wat duidelijker zijn wat "goeie laptop" voor jou inhoudt? moet dat een relatief scherp scherm zijn, goede kleurweergave, metalen frame? Wat defineert goed voor jou?

Je zegt dat het niet om geld gaat, maar geef eens een streefbudget, waar denk je zelf aan?

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
En wat voor developer opleiding, welke talen en welke richting?
Heeft de opleiding een richtlijn voor wat je nodig hebt?

Als je bijvoorbeeld veel met docker gaat werken wil je veel werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordeb
REDSD schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:26:
En wat voor developer opleiding, welke talen en welke richting?
Heeft de opleiding een richtlijn voor wat je nodig hebt?

Als je bijvoorbeeld veel met docker gaat werken wil je veel werkgeheugen.
Software Developer (voorheen Applicatie-ontwikkelaar):
X64 processor (i5 of hoger)
intern geheugen 8 GB (Bij voorkeur 16 GB)
videokaart met minimaal 2GB geheugen
14 inch scherm of groter
harddisk minimaal 500 GB (bij voorkeur SSD)
Windows 10 (64 bits) of hoger
Camera en microfoon
Wifi: WLAN 802.11 AC of beter (5 Ghz)
In-Oor of Headset t.b.v. Engels en Nederlands
Bij de opleiding applicatie ontwikkelaar mag je ook kiezen voor een MacBook pro (minimaal i5, 8 GB intern geheugen, harde schijf min 500 GB (bij voorkeur SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordeb
doebbalapoent11 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:20:
Waarom heb je het standaard opzetje van de startpost weggehaald?

Kun je wat duidelijker zijn wat "goeie laptop" voor jou inhoudt? moet dat een relatief scherp scherm zijn, goede kleurweergave, metalen frame? Wat defineert goed voor jou?

Je zegt dat het niet om geld gaat, maar geef eens een streefbudget, waar denk je zelf aan?
het is best een groot begrip ja een goeie laptop 8)7 het moet wel een scherp scherm zijn, kijk graag een film er op en gebruik hem zo af en toe voor foto bewerking. ook gebruik ik hem voor mijn 3d printer. metalen frame is niet zo zeer nodig

niet om het geld gaat is niet helemaal waar :F liefst heb ik hem in de buurt van 1000 euro maar als daar uit blijkt daar heb je echt niks aan kan die wel rond de 1800 maar liefst rond de 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik zou voor de zekerheid voor minimaal 16gb aan werkgeheugen gaan, aangezien het niet duidelijk is waar je in gaat werken.

MacOS is wat meer allround als je ook mobiele apps gaat ontwikkelen, voor de rest vind ik Dell nog altijd erg fijne laptops maken als je niet een excentriek exemplaar kiest (met een raar toetsenbord bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordeb
Ik ga de opleiding voor fullstack developer volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Als je rondsnuffelt in het laptop aankoopadvies van dit forum dan krijg je een goed beeld van waar je zoal aan moet én kunt denken (veel van het advies is overdraagbaar); en krijg je een indruk van verschillende laptops, -modellen en -lijnen waar je uit kunt kiezen.

Er zijn diverse draadjes die gaan over een laptop voor studie, ontwikkeling en werk, en daar ga je echt iets uithalen.

Voor de rest is het vooral persoonlijke voorkeur.

Kijk eens rond en laat weten welke indrukken, voorkeuren en vragen je nog hebt.

Vraag je ook af of je de laptop dagelijks meeneemt want dat leidt tot andere eisen en wensen.

Tip: als je reageert op reacties met bijv. verduidelijking van je vraag, pas dat dan ook aan in je topicstart. Daarmee help je lezers die later aanhaken.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1