Amerikaanse president moet zich buigen over mogelijk importv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14
Betreft nieuws: Amerikaanse president moet zich buigen over mogelijk importverbod App... door @JayStout

Het artikel geeft aan:
Reuters meent dat het onwaarschijnlijk is dat het ook tot een importverbod komt. Amerikaanse presidenten zouden dergelijke verboden immers niet vaak instellen
Maar Reuters zegt:
President Joe Biden's administration will have 60 days to decide whether to veto the import ban based on policy concerns before it goes into effect. Presidents have rarely vetoed bans in the past.
Het gaat om een veto wat zelden voorkomt, dus ik lees er juist uit dat de verwachting is dat het wel gewoon doorgaat.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeN op 28-10-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Dat klopt inderdaad, Ik heb vast verkeerd gelezen. Bedankt om dit te melden. Ik heb het artikel aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-09 13:41

HSG

MikeN schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:14:
Betreft nieuws: Amerikaanse president moet zich buigen over mogelijk importverbod App... door @JayStout

Het artikel geeft aan:

[...]

Maar Reuters zegt:

[...]

Het gaat om een veto wat zelden voorkomt, dus ik lees er juist uit dat de verwachting is dat het wel gewoon doorgaat.
Maar er is degelijk een kans dat het er wel komt. Maar zelf denk ik ook dat het verbod er niet komt want er zijn wel andere grotere zaken waar een president zich druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19

MsG

Forumzwerver

HSG schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Maar er is degelijk een kans dat het er wel komt. Maar zelf denk ik ook dat het verbod er niet komt want er zijn wel andere grotere zaken waar een president zich druk over maakt.
Als de president zich er niet druk over maakt komt het verbod er juist wel, dat is de hele strekking van dit topic ;).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HSG schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Precies andersom. Het verbod is al aangekondigd door de ITC. Biden kan dit met een veto tegenhouden. Doet hij dat niet (zoals dat in het verleden zelden gebeurd is), is dat verbod dus gewoon een feit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-09 13:41

HSG

MsG schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Als de president zich er niet druk over maakt komt het verbod er juist wel, dat is de hele strekking van dit topic ;).
wildhagen schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Precies andersom. Het verbod is al aangekondigd door de ITC. Biden kan dit met een veto tegenhouden. Doet hij dat niet (zoals dat in het verleden zelden gebeurd is), is dat verbod dus gewoon een feit.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Het is dus zeldzaam dat een president hier op tegenin gaat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Beetje late reactie, maar toch...

Verkeerd begrijpen ligt voor de hand door de verwarrende titel.
Duidelijker zou zijn: "Amerikaanse president moet oordelen over dreigend importverbod Apple Watch", dan is duidelijker dat hij niet zelf het initiatief neemt maar alleen de knoop doorhakt.

Verderop staat:
Reuters schrijft dat Amerikaanse presidenten zelden een veto uitspreken tegenover een importverbod.
tegenover → over

En in dezelfde alinea de nodeloos ingewikkelde zin:
Het Amerikaanse bedrijf heeft inmiddels al gereageerd op de beslissing van de commissie en meent dat het de beslissing zal aanvechten.
→ Het Amerikaanse bedrijf heeft inmiddels aangekondigd dat het de beslissing van de commissie zal aanvechten.
Pagina: 1