Wij zijn sinds kort eigenaar van een nieuwe woning met op de begane grond een open siergrindvloer van ongeveer 75m², waaronder vloerverwarming is geïnstalleerd.
Tussen de keuken, hal en toilet en de woonkamer is er een kleuronderscheid met een metalen strip, zoals hier te zien is:
:strip_exif()/f/image/H4fV7SxY3UmZ8wYRG5Q6EXHY.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn tevreden met de vloer, maar de kleur is niet naar onze smaak. Het is ook vervelend dat de vloer veel vocht opneemt tijdens het schoonmaken/dweilen maar dit is verder geen ramp.
Wat is verstandig? Wat ik al gevonden heb:
Alvast bedankt.
Tussen de keuken, hal en toilet en de woonkamer is er een kleuronderscheid met een metalen strip, zoals hier te zien is:
:strip_exif()/f/image/H4fV7SxY3UmZ8wYRG5Q6EXHY.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn tevreden met de vloer, maar de kleur is niet naar onze smaak. Het is ook vervelend dat de vloer veel vocht opneemt tijdens het schoonmaken/dweilen maar dit is verder geen ramp.
Wat is verstandig? Wat ik al gevonden heb:
- De vloer schoonmaken, ontvetten, sealen, primen en verven. Ik maak me vooral zorgen dat de verf mogelijk niet goed hecht. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Dit lijkt ook vrij prijzig gezien de benodigde hoeveelheid liters.
- Een nieuwe vloer erover leggen. We hebben ongeveer 1 cm speling tussen de deur en de vloer. Mijn voorkeur gaat uit naar pvc laminaat dat ik zelf zou kunnen leggen om de kosten te drukken. Ik weet niet of dit verstandig is met betrekking tot de vloerverwarming. Normaal gesproken zou ik een ondervloer plaatsen voordat ik laminaat leg, dus 1 cm lijkt me wat aan de krappe kant.
- De huidige vloer volledig verwijderen en vanaf nul beginnen. Ik heb geen idee hoeveel werk dit met zich meebrengt en het lijkt me een behoorlijke klus, maar wellicht is dit de meest verstandige optie. We hebben ook geen informatie hoe dit precies geïnstalleerd destijds.
Alvast bedankt.