Na 5 jaar trouwe dienst ga ik m'n huidige pc aan m'n zoontje schenken en zelf een nieuwe samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor zowel privé als werk. Ik werk in het onderwijs (de standaard Office-applicaties, dus) en werk ook als data-analist met bijvoorbeeld SPSS en Power BI. Privé doe ik eigenlijk maar één noemenswaardige game: Path of Exile. CPU-heavy game. Verder wat roguelites en reverse bullethells terwijl ik op het tweede scherm op Plex een serie kijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen (Iiyama ProLite XUB2792UHSU-B1), versterker, audio interface (voor het opnemen van videocolleges), speakers, toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle cpu (zowel voor werk als privé (PoE).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de woonkamer te staan, dus stil is fijn.
Rsolutie bij gamen mag 1440p of 1080p zijn.
RGB niet nodig.
Kast mag lekker strak.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten of de build die ik in gedachten heb, een juist keuze is?
Zijn er keuzes die ab-so-luut niet verstandig zijn en zijn er eventueel nog andere keuzes die ik kan maken?
Hierbij mijn idee:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor zowel privé als werk. Ik werk in het onderwijs (de standaard Office-applicaties, dus) en werk ook als data-analist met bijvoorbeeld SPSS en Power BI. Privé doe ik eigenlijk maar één noemenswaardige game: Path of Exile. CPU-heavy game. Verder wat roguelites en reverse bullethells terwijl ik op het tweede scherm op Plex een serie kijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee schermen (Iiyama ProLite XUB2792UHSU-B1), versterker, audio interface (voor het opnemen van videocolleges), speakers, toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle cpu (zowel voor werk als privé (PoE).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de woonkamer te staan, dus stil is fijn.
Rsolutie bij gamen mag 1440p of 1080p zijn.
RGB niet nodig.
Kast mag lekker strak.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik willen weten of de build die ik in gedachten heb, een juist keuze is?
Zijn er keuzes die ab-so-luut niet verstandig zijn en zijn er eventueel nog andere keuzes die ik kan maken?
Hierbij mijn idee:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 341,99 | € 341,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI | € 246,- | € 246,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 305,- | € 305,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 118,20 | € 118,20 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 650W | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 1.463,97 | |||