Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-06 20:34
Hoi allen, ik hoop dat jullie advies mij kan helpen een goede keuze te maken. Mijn huidige thuiswerkplek bestaat uit een AOC scherm i2790PQU/BT op een beugel. Aan de andere kantvan mijn beugel is een houder voor mijn HP laptop met 15 inch scherm zodat die redelijk op dezelfde hoogte staat. Het grote scherm werkt veel fijner met spreadsheets, ERP-software en dergelijke. Ik wil dan ook graag naar twee schermen overstappen. Ik heb al een USB-C dockingstation van HP waar ook mij muis en toetsenbord op aangesloten zitten en wil er nog een aparte webcam en nieuwe beugel bijkopen. De laptop kan dan lekker dichtblijven en mij werkplek wordt ergonomischer.

Wat zoek ik?
Ik zoek twee schermen van 27 inch, groter mag wel maar kleiner niet. Ik heb op mijn werk wel ervaring met een ultrawide 34 inch maar dan mis ik in de breedte wat ruimte als ik een spreadsheet open heb staan en er nog iets naast wil. Alleen de sheet is natuurlijk super, maar dan schakel ik zoveel naar andere programma’s. De schermen zullen niet gebruikt worden om te gamen.

Wat is je budget?
Ik wil zo rond de 300-350 euro per scherm uitgeven, mocht er echt een scherm zijn dat iets meer kost maar veel beter is dan is dat geen probleem. Maar meer dan 500 euro wordt hem niet, dan zit ik met twee schermen over de 1.000 euro en dat is echt teveel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op mijn werk gebruik ik vaak een 34 inch ultrawide van Dell. Het scherm bevalt wel goed. Mijn huidige scherm van AOC bevalt ook wel. Het merk maakt me uiteindelijk niet zoveel uit als deze maar geschikt is voor lange dagen en zorgt voor minder vermoeide ogen. Ik heb gelezen dat een blauw lichtfilter daarbij kan helpen. Waar ik niet goed uitkom is of meer of minder Hz of fps mij daarbij gaat helpen. Of juist 4K ipv QHD.

Ik heb een paar schermen aan deze vraag gekoppeld die mij wat lijken maar ik moeilijk vergelijkbaar vind.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal de schermen gaan gebruiken in de studeerkamer. Deze heeft vrij veel licht inval maar geen direct zonlicht door de ligging op het noord-oosten. Aansluiting zal via mijn HP dockingstation gaan. Die heeft 1 HDMI poort en 2 display poorten voor het aansluiten van de schermen.

Het belangrijkste vind ik dat ik een scherm heb dat goed scherp is en niet vermoeiend aan mij ogen om een uur of 8-9 te kunnen werken. Pauze tussendoor helpt maar zit er helaas niet altijd in.

Beste antwoord (via Uraya18 op 05-11-2023 15:30)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30
Als je 2x 4K via een dock wilt hebben zal je een thunderbolt-dock moeten kopen met een laptop die een thunderbolt aansltuiting heeft, zelfde stekker maar 8x sneller dan 'gewoon' USB-C.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
Nog even een verlanglijstje gemaakt. Heeft iemand ervaring met deze schermen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorsDell S2722QC Grijs€ 299,-€ 299,-
1MonitorsDell UltraSharp U2722DE, met standaard Zilver, Zwart€ 361,45€ 361,45
1MonitorsLG 27UP85NP-W Zwart€ 341,01€ 341,01
1MonitorsLG 27UP850N-W Zwart€ 349,-€ 349,-
Totaal€ 1.350,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
Uiteindelijk gekozen voor de Dell S2722QC. Wanneer ik die aan wil sluiten op mijn dockingstation dan geeft het scherm met de hdmi-kabel netjes 3840x2160. Het andere scherm heb ik aangesloten met een verloopstekker van display naar hdmi maar ik kan maximaal kiezen uit 1920x1080. Heeft iemand een idee hoe ik het tweede scherm ook op 3840x2160 kan krijgen? Ik gebruik de onderstaande schermen en dock.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorsDell S2722QC Grijs€ 299,-€ 299,-
1DockingstationsHP USB-C dock G5 (5TW10AA)€ 124,63€ 124,63
Totaal€ 423,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 22:42
2x 4K gaat niet vanzelfsprekend werken op een laptop. Doorgaans is het maximaal 1x 4K of 4x 1080p of 2x 1440p. Welke laptop heb je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
Ik gebruik een HP Probook 450 G8 Notebook PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Tweede scherm rechtstreeks op de laptop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
Dankje jadjong, het werkt inderdaad wel wanneer ik de hdmi kabel direct op de laptop aansluit zonder de verloop van display naar hdmi. Wel jammer dat ik dan niet alleen mijn usb-c in de laptop moet steken. Weet iemand of er een mogelijkheid is om het wel via het dock te laten lopen?

Het verloopstuk van display naar hdmi geeft op de verpakking wel aan dat hij 4k ultra HD ondersteund en de hdmi kabel is dezelfde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Als je 2x 4K via een dock wilt hebben zal je een thunderbolt-dock moeten kopen met een laptop die een thunderbolt aansltuiting heeft, zelfde stekker maar 8x sneller dan 'gewoon' USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uraya18
Dankjewel voor de toelichting, dan hou ik het wel even zo, fijne zondag nog.
Pagina: 1