• daniel78
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-01-2024
Misschien komt het omdat ik op een nieuwe telefoon automatische updates heb uitstaan, maar het valt mij op dat er een enorm hoge frequentie van updates van Android apps van grote ontwikkelaars. Soms is een app gisteren geupdate, staat er vandaag weer een nieuwe update klaar. Vaak genoeg dat er wel wekelijks een update is voor apps als WhatsApp, outlook e.d. maar ook hele basale apps als berichten (sms voor Android, wat valt daar aan te ontwikkelen...).

Als er meerdere updates in 1 week zijn dan kun je je afvragen of dat niet in 1x kon. Het stoort mij dat er telkens op deze updates wordt gevraagd omdat ik niet wil dat alle bloathware die ik toch niet gebruik ook telkens worden geupdate.

Is het echt nodig dat er zo vaak miniscule updates zijn, of loop je een beveiligings risico als je het niet zo vaak doet?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's de keerzijde van het 'release early, release often' model dat Google al jarenlang opdringt :). Langs de andere kant, vreet het dan zodanig aan je dataverkeer (vast/mobiel) dat je er last van ondervindt?

[ Voor 35% gewijzigd door Borromini op 28-10-2023 12:29 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46

L01

Wellicht wordt er bij de meeste software ontwikkelaars continuous integration (CI / CD) toegepast waarbij elke wijziging in de main codebase automatisch resulteert in een nieuwe deployment van de software.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
L01 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:30:
Wellicht wordt er bij de meeste software ontwikkelaars continuous integration (CI / CD) toegepast waarbij elke wijziging in de main codebase automatisch resulteert in een nieuwe deployment van de software.
Precies dit, elke wijziging leid gelijk tot een nieuwe build van de software, en dan na geautomatiseerde test, wordt die gelijk gepushed naar de Store.

Overigens, Google heeft dit ooit veroorzaakt door in zijn algoritme mee te nemen dat update frequentie en hogere positie in de store geeft.

Wat op dit moment ook speelt is de Android 14 release waarbij er ook weer API wijzigingen zijn en aankondigingen dat oudere API's gaan komen te vervallen, dus ontwikkelaars moeten ook wel hun software updaten.