Misschien komt het omdat ik op een nieuwe telefoon automatische updates heb uitstaan, maar het valt mij op dat er een enorm hoge frequentie van updates van Android apps van grote ontwikkelaars. Soms is een app gisteren geupdate, staat er vandaag weer een nieuwe update klaar. Vaak genoeg dat er wel wekelijks een update is voor apps als WhatsApp, outlook e.d. maar ook hele basale apps als berichten (sms voor Android, wat valt daar aan te ontwikkelen...).
Als er meerdere updates in 1 week zijn dan kun je je afvragen of dat niet in 1x kon. Het stoort mij dat er telkens op deze updates wordt gevraagd omdat ik niet wil dat alle bloathware die ik toch niet gebruik ook telkens worden geupdate.
Is het echt nodig dat er zo vaak miniscule updates zijn, of loop je een beveiligings risico als je het niet zo vaak doet?
Als er meerdere updates in 1 week zijn dan kun je je afvragen of dat niet in 1x kon. Het stoort mij dat er telkens op deze updates wordt gevraagd omdat ik niet wil dat alle bloathware die ik toch niet gebruik ook telkens worden geupdate.
Is het echt nodig dat er zo vaak miniscule updates zijn, of loop je een beveiligings risico als je het niet zo vaak doet?