Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan De Beule.
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb een probleem met mijn computer die bootloop, hij begint op te starten ma na een tijd sluit hij weer af en probeert opnieuw op te starten en zo opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Ik heb dit probleem al eerder gehad en toen bleek het mijn nvme schijf te zijn die niet goed communiceerde mijn mijn moederbord, zonder de schijf starte mijn computer perfect op, maar deze keer is er iets anders mis want ik heb hetzelde probleem maar is het niet de ssd want ookal haal ik heb eruit wilt hij nog steeds niet opstarten. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Met vriendelijke groeten Jan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waghann
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Beste Jan,

Een bootloop kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen om het probleem op te lossen.

Opstarten in Veilige Modus: Probeer je computer op te starten in de veilige modus. Als dit lukt, kan het zijn dat een recent geïnstalleerde driver of software de boosdoener is. Verwijder of update deze dan.

Systeemherstel: Als je toegang hebt tot Veilige Modus, overweeg dan het uitvoeren van een systeemherstel naar een punt vóór het optreden van het probleem.

Controleer de Hardware: Zorg ervoor dat alle hardwarecomponenten goed zijn aangesloten op het moederbord. Controleer of er geen losse kabels zijn en dat de voeding stabiel is.

Controleer op Malware: Voer een grondige virusscan uit in Veilige Modus om te controleren op malware of andere schadelijke software.

Herinstallatie van het Besturingssysteem: Als geen van de bovenstaande stappen werkt, kan het nodig zijn om het besturingssysteem opnieuw te installeren. Zorg ervoor dat je belangrijke gegevens hebt geback-upt voordat je dit doet.

Professionele Hulp: Als het probleem aanhoudt, is het mogelijk dat er hardwarematige problemen zijn die professionele hulp vereisen. Een defect moederbord, voeding, of geheugen kan bijvoorbeeld een bootloop veroorzaken.

Onthoud altijd om voorzichtig te zijn bij het uitvoeren van deze stappen, en als je niet zeker bent, vraag dan hulp aan iemand met ervaring. Hopelijk kun je met deze suggesties het probleem oplossen. Veel succes!

[ Voor 6% gewijzigd door waghann op 10-11-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Maak eerst eens een lijst van onderdelen waar het systeem uit bestaat.