Omgang met mensen die je niet liggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 21:51
Je kent het vast wel: Mensen in je omgeving waar je eigenlijk niet zo goed mee kunt, maar ze wel in bijvoorbeeld familie setting met enige regelmaat (verjaardagen, kerst) tegenkomt. In mijn geval betekent 'niet zo goed mee kunt' bijvoorbeeld:
  • Uitgebreide 'kijk mij/ons eens' verhalen, op een 'uit de hoogte'/opscheppende manier
  • Continue reacties met de strekking 'Oh ja wij ook hoor'.
  • Overheersend aanwezig, je overal mee bemoeien, je mengen in gesprekken tussen anderen en het gesprek naar je toe trekken.
  • Overal iets van menen te weten.
  • Monologen in plaats van twee-richting conversaties
  • Etc.
Herkenbaar? Hoe ga jij daarmee om?

Ik sla dan dicht, voel geen behoefde meer om te praten, denk 'laat maar', reageer nauwelijks/kort (of zelfs niet) en dan vaak in een afrondende vorm waarbij ik geen moeite doe om een echt gesprek te krijgen/op gang te houden. Ik trek me terug, en het heeft z'n weerslag (voor mij) op de rest van de dag in die setting. Het lukt me dan nauwelijks om me te 'herpakken', denk vooral 'laat maar zitten'. Raak chagrijnig door zo'n situatie, denk 'daar heb je 't weer'.

Ben nooit zo'n prater geweest met familie/ouders/thuis, maar vind het vervelend dat ik in beschreven situaties zo reageer/ben. Ik neem me vaak voor er 'opener' in te gaan wanneer er weer een gelegenheid is waar ik in de setting kom waar ik me zo 'gedraag'/voel, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht, en daar baal ik van. Ik kan me er lastig overheen zetten dat iemand nou eenmaal zo is.

Nu is simpelweg 'negeren en m'n eigen plan trekken' te makkelijk gedacht, en ik verwacht ook geen panklare tip om dit zomaar anders/beter te doen, maar wellicht dat ervaringen van soort- en/of lotgenoten helpen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Het ene oor in en het andere uit probeer ik altijd, je kan ook doorvragen(subtiel) waarom iemand zo geworden is(bluffer, bewijsdrang, bagatelliserend) meestal zit er heel veel achter en als je dat eenmaal ontdekt hebt heb je er eerder medelijden dan irritatie. Nog steeds niet leuk om dan mee om te gaan maar je laat dan makkelijker van je schouders vallen.

Festina lente

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:11
Mocht je Spotify hebben, zoek dan eens op de podcasts van 'Psychologen van succes', aflevering van 12 september 'de gevaren van confrontatie mijdend gedrag'. Kost je een half uurtje om te luisteren, maar het geeft je misschien inzichten waar je mee zit en wat je er mee zou kunnen doen. Was voor mij ieder geval een eye opener, als je irritaties hebt (met onder andere mensen) en wat de gevolgen zijn daarvan voor jezelf.

Edit: ik kan hem natuurlijk ook even linken
https://open.spotify.com/...si=AfwqLi-6SF2pWwUVOPCigg

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 28-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48
Maak jezelf mentaal weerbaar, oor in, oor uit. Negeren kan tot op vrij grote hoogte zonder dat het als asociaal wordt beschouwd, zeker bij eenrichtingszenders ;)

Wees mobiel, verplaats je fysiek naar mensen waar je wel mee mee kunt/wilt omgaan en knoop daar een gesprek mee aan.

Eventueel ga je iets doen, er is altijd wel iemand bezig met iets waar je mee kunt helpen.

En als aan de sociale verplichting is voldaan dan is er ook de optie om gewoon weg te gaan.

Wat je niet moet doen is meegaan in wat je niet bent. Dat kost nog meer energie.

Als iemand echt lomp is en je bijvoorbeeld onderbreekt dan kun je daar gewoon wat van zeggen. Een "ik was nog wat aan het vertellen volstaat" vaak prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 28-10-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Honesty schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:49:
Het ene oor in en het andere uit probeer ik altijd, je kan ook doorvragen(subtiel) waarom iemand zo geworden is(bluffer, bewijsdrang, bagatelliserend) meestal zit er heel veel achter en als je dat eenmaal ontdekt hebt heb je eerder medelijden dan irritatie. Nog steeds niet leuk om dan mee om te gaan maar je laat dan makkelijker van je schouders vallen.
Ik was wat aan het typen maar dit is het inderdaad. Vaak is het onzekerheid, overdreven aandachtsdrang om die onzekerheid te smoren. En sommigen zijn heel erg handig in het aandacht weghalen van anderen. Dit verandert niet, dus jij moet je aanpassen helaas om je fijner te voelen. Wat helpt is vragen stellen, interesse tonen met open houding, en wat meer zelfvertrouwen kweken. En anders je dag er niet door laten beïnvloeden. Probeer de verbinding eens te zoeken. Handigheid hiermee komt met de jaren, maar je kan er ook wel aan werken. Ik heb geen andere oplossing helaas. De overgrote meerderheid, en die kom je daarom dus vaak tegen, haalt zijn reden van hun bestaan uit de punten die jij noemt. Dat ga je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk of er in die setting mensen zijn die je nog niet (zo goed) kent. Probeer daar een praatje mee aan te knopen. Ontwijk mensen waar je niet mee kunt. Gesprekjes aangaan met mensen die je nog niet (zo goed) kent kan spannend zijn, het leert je wel om te gaan met die situaties. Je kunt het daardoor soms ook lekke oppervlakkig houden of juist, wanneer het een goede gesprekspartner is, een diepgaand gesprek mee voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
vinom schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:57:
Mocht je Spotify hebben, zoek dan eens op de podcasts van 'Psychologen van succes', aflevering van 12 september 'de gevaren van confrontatie mijdend gedrag'. Kost je een half uurtje om te luisteren, maar het geeft je misschien inzichten waar je mee zit en wat je er mee zou kunnen doen. Was voor mij ieder geval een eye opener, als je irritaties hebt (met onder andere mensen) en wat de gevolgen zijn daarvan voor jezelf.

Edit: ik kan hem natuurlijk ook even linken
https://open.spotify.com/...si=AfwqLi-6SF2pWwUVOPCigg
Thanks voor de tip.

@jantje888 Wat ik nog vergat is als je je terug trekt zien mensen dat. Je hebt onbewust dan een gezicht als een oorwurm, of vertoont ander vermijdend gedrag, gesloten houding. Dat maakt ook dat anderen je zullen vermijden. Zo maak je het jezelf moeilijk. Dat bewustzijn bracht bij mij wel wat verandering, zo van wil ik dit altijd uitstralen. Voel ik me dan zoveel beter? Antwoord in mijn geval was nee. Iedereen heeft zijn verhaal.

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 28-10-2023 12:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ga uitgebreid met die mensen in gesprek, laat ze lekker hun verhaal doen. Het liefst ergens in een hoekje waar niemand anders er last van heeft. Zo ben ik menig saaie verjaardag doorgekomen.

Het zijn geen interessante gesprekken, ik ga bewust nergens op in met een mening en vraag alleen door naar hun mening, maar ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe dat soort mensen denken.

Het leukste is als je laat merken dat het je niet echt interesseert, want dat is vaak het enige waar ze écht niet tegen kunnen; ze willen interessant gevonden worden of dat je tegengas geeft, maar als je alleen maar luistert en geen mening geeft raken ze vaak zelf gefrustreerd. Dat vind ik altijd wel leuk om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Eens met veel van de bovenstaande reacties.

Aanvullend daarop..., je kunt vaak ook iets leren van je ergernissen en juist van de mensen waaraan je je ergert. Hier een kort artikel van Psychologie Magazine over dit onderwerp, maar er is veel meer over te vinden: https://www.psychologiema...leren-van-je-ergernissen/

[ Voor 39% gewijzigd door Squawk op 29-10-2023 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Laatst online: 11:02
Ik zou me er vroeger ook aan storen en negeren. Maar waar komt het gevoel van storen vandaan? Jaloers? Onzeker over jezelf? Sommige mensen zijn nou eenmaal zo opschepperig/dominant/etc. Je bent niet de enige die dat doorheeft en de rest van het feestje snapt ook wel dat ze het met een korreltje zout moeten nemen. Alleen jij blijft de rest van de dag met een slecht gevoel zitten, zij niet. De opschepper weet niet eens wat je van hem vindt. Alternatieven om te overwegen:

* Ben assertief (niet onbeleefd) en zeg eens dat (je vind dat) ze opscheppen of "o daar heb je hem ook weer, heb je overal verstand van?". Je kunt dat grappend zeggen en dan hopen dat ze er zelf over na gaan denken. Of serieus en bereid je voor op een psychologisch diepgaand gesprek, of een ruzie.

* Je kunt het ook omarmen. Je hebt toch niks te doen op zo'n verjaardag. Ga gewoon mee met de opschepper. "O ja, hebben jullie dat ook thuis? En hoe zit dit of dat dan? En hoe werkt dat?". Misschien is het geen opscheppen en heeft degene daadwerkelijk verstand en leer je er wat van. Misschien amuseer je je nog een beetje. Misschien gaat hij op zijn bek en is het daarna afgelopen. (Dit is wat ik tegenwoordig zelf doe.)

Laat jouw feestje(s) en andere gelegenheden sowieso niet bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:02:
Ik ga uitgebreid met die mensen in gesprek, laat ze lekker hun verhaal doen. Het liefst ergens in een hoekje waar niemand anders er last van heeft. Zo ben ik menig saaie verjaardag doorgekomen.

Het zijn geen interessante gesprekken, ik ga bewust nergens op in met een mening en vraag alleen door naar hun mening, maar ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe dat soort mensen denken.

Het leukste is als je laat merken dat het je niet echt interesseert, want dat is vaak het enige waar ze écht niet tegen kunnen; ze willen interessant gevonden worden of dat je tegengas geeft, maar als je alleen maar luistert en geen mening geeft raken ze vaak zelf gefrustreerd. Dat vind ik altijd wel leuk om te zien.
Ik doe juist het tegenovergestelde, ik doe net alsof ze niet bestaan en schenk geen enkele aandacht aan die personen die ik om wat voor reden niet moet of me erger.
Zeker die personen die midden in een gesprek van mij en iemand anders komt en dan volop de aandacht probeert op te eisen.
Diegene negeer ik dan en ga dan gewoon verder praten alsof er niks aan de hand is.
Dat soort personen zijn ook vaak niet geliefd bij de andere, je zult zien dat ze dan vrij snel naar een ander groepje toelopen in de hoop dat ze daar aandacht krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op een bepaald moment in je leven kom je tot de conclusie dat discussiëren met mensen die je niet liggen je alleen maar energie kost. Ik vermijd deze mensen meestal en als ik wel met ze moet praten geef ik ze met alles gewoon gelijk, dan zijn de gesprekken ook lekker kort.

Tip nr 13, geef vooral niet je eigen mening, want dan hebben ze weer iets om over te zeiken.
Tip nr 14, als ze het niet met je eens zijn moet je jouw mening niet gaan verdedigen, maar gewoon zeggen dat zij er anders over mogen denken.

En jezelf schuldig voelen over hoe je reageert in een situatie moet je al helemaal niet doen.
Tip nr 1, laat je gemoedstoestand niet veranderen door iets wat een ander doet of zegt.
Zo ben ik menig saaie verjaardag doorgekomen.
En dit moet je al helemaal niet doen, dan ga je gewoon naar huis om leuke dingen met je tijd te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 10-11-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon mee in gesprek gaan en af en toe zo'n cynische opmerking plaatsen die ze toch niet in de gaten hebben maar anderen wel :+ Geheel ontwijken is toch onmogelijk, dan kan je er maar beter mee om leren gaan en wie weet brengt het je tot nieuwe inzichten.

En als je het zat ben kan je gewoon "hey, ik ga weer ff verder" zeggen, ongetwijfeld dat zo'n persoon binnen een minuut een ander slachtoffer heeft gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 11-11-2023 08:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat het best werkt is een beetje meer overdreven dan normaal meedoen. Niet te erg omdat het anders sarcastisch overkomt, maar net genoeg zodat je zelf ook wat enthousiaster raakt.

Denk hierbij aan de oefeningen die acteurs of sprekers vooraf moeten doen om goed te kunnen spreken of emotie uit te beelden. In principe is dit niet anders.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
NicoHF schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:21:
[...]

Ik doe juist het tegenovergestelde, ik doe net alsof ze niet bestaan en schenk geen enkele aandacht aan die personen die ik om wat voor reden niet moet of me erger.
Zeker die personen die midden in een gesprek van mij en iemand anders komt en dan volop de aandacht probeert op te eisen.
Diegene negeer ik dan en ga dan gewoon verder praten alsof er niks aan de hand is.
Dat soort personen zijn ook vaak niet geliefd bij de andere, je zult zien dat ze dan vrij snel naar een ander groepje toelopen in de hoop dat ze daar aandacht krijgen.
Dit. Of ik behandel ze als een klein kind. "Ey, wij zijn hier in gesprek, kan je ff je waffel houden? " of "Ga eens een ander vervelen". Dat soort volk blijft idd van groepje naar groepje hobbelen in de hoop erkenning te krijgen, ik maak vrij snel duidelijk dat ze dat met dit gedrag niet krijgen. Of je verandert je gedrag en ik wil prima een leuk gesprek met je hebben, of je dondert maar op.

:+ Maar ik gok dat ik iets meer confrontatiegericht ben dan de TS.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

In mensen die me niet liggen steek ik geen energie. Want dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24
Lees het boek omringd door idioten. Dit gaat over een uiteenzetting van mensen in 4 kleuren. Ieder persoon past in één primaire en één secundaire kleur. En het boek gaat er dieper op in over hoe mensen kunnen reageren. En we zijn allemaal een idioot ;)
Misschien is die ene neef erg geel (creatief) en ergert die zich aan een erg terughoudende groene persoon.

Het help goed om snel te identificeren van hoe mensen reageren en hoe je daar zelf makkelijker mee om te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Minimale energie insteken.
Maar ook niet gaan zieken en een soort moraal meerderwaardigheidsgevoel koesteren jegens deze personen.
En als iemand vindt dat de aarde plat is. Moeten zij weten. Ik ga ze niet vertellen waarom ze wel of niet moeten geloven of iets waar is. Beetje als religies.

Maar hoe doe je dat op je werk of op school?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:58

Theo

moederbord

Dat soort mensen negeer ik actief. Zijn dat soort mensen bij kleine events aanwezig? (bijv een diner met 3 stellen, en één stel is zo'n irritant soort) dan ga ik niet, en spreek ik af wanneer de etters er niet bij zijn. IN groot gezelschap (personeelsfeest, grote verjaardag) dan kap ik het gesprek na een paar minuten actief af en verplaats ik mij weg van hun om elders met andere personen actief in gesprek te gaan.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een boel reacties van mensen die iets roepen als "negeren", "niks van aantrekken", "vermijden", "geen energie in steken" enzovoorts. Een logische reactie maar niet bijzonder productief want gefeliciteerd, deze mensen wonen nu gratis in je hoofd.

Plus, je ergert je juist aan deze mensen op het moment dat je ze niet negeren of vermijden. Buiten de kerst bijvoorbeeld om denk ik nauwelijks aan die irritante neef maar dat is best lastig als hij in mijn oor staat te tetteren over zijn nieuwe baan.

Dus lieve mensen: kom eens met tips die wel zinvol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:33:
Buiten de kerst bijvoorbeeld om denk ik nauwelijks aan die irritante neef maar dat is best lastig als hij in mijn oor staat te tetteren over zijn nieuwe baan.

Gewoon terug tetteren: "Leuk voor je, zo'n nieuwe baan. Maar zeg eens eerlijk, heb je nog lekker gen..kt de laatste tijd?"
Gegarandeerd dat ie afdruipt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:33:
Belangrijkste is om te onthouden dat 'die mensen' zeer waarschijnlijk een vrij leeg leven hebben en simpelweg geen andere gespreksstof hebben om over te praten. Zoals TS al schetst is het inderdaad ontzettend irritant wanneer mensen een gesprek kapen of met loze opmerkingen het gesprek een andere richting op sturen.

Ik probeer dergelijke mensen juist wel te doorgronden, in de basis met de 'waarom' vraag. "Waarom vind je je baan zo leuk", "Waarom hecht je waarde aan een lease auto", etc. Daarna kun je een stap verder gaan en ze voorleggen dat ze het in jouw ogen helemaal niet zo goed voor elkaar hebben; "Dus je werkt 60 uur per week maar hebt helemaal geen tijd om leuke dingen te doen?", "Dus je bent trots op een 13-in-een-dozijn auto die helemaal nooit van jezelf wordt maar waar je elke maand een boel geld voor betaalt?"

Misschien gemeen, want ze mengen zich natuurlijk in het gesprek omdat ze zelf graag wat willen vertellen en een bepaald idee over hun eigen succes hebben, niet om vervolgens in een hoekje te worden gedreven, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het prima werkt. Dit soort mensen mijdt mij juist op verjaardagen en dat bevalt me prima.

Verder is het bij het gros van die mensen onzekerheid en zoeken ze gewoon bevestiging dat ze de juiste keuzes gemaakt hebben, standaard iedereen afbranden heeft dus ook niet zoveel zin.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Grappig dat bijna alle reacties aangeven dat die ander een sneu figuur is. Hij zou onzeker zijn, behoefte aan aandacht hebben. Met vervolgens als tip om de ander af te zeiken, of volkomen te negeren. Realiseer je wel dat dit net zoveel zegt over jezelf als over de ander. Het getuigt in elk geval niet echt van sociale vaardigheden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik vind dit een vorm van huichelarij. In wezen lok je je gesprekspartner in de val en handel je te kwader trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tungsten19
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-08 06:30
Mijn ervaring is dat het negeren en dergelijke averechts werkt, omdat de persoon waar het om gaat juist aandacht wil, en zich dan nog meer 'tekort gedaan' voelt.
Wat (tot mijn verbazing) soms wel helpt is de persoon echt heel hartelijk begroeten en een compliment geven.
Dan is de aandachtsbehoefte even gestild en kan je je daarna makkelijker op its anders richten.
(In mijn geval werd de persoon ineens veel rustiger dan normaal, en daardoor werd het voor mij ook makkelijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
desmond schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:13:
[...]

Ik vind dit een vorm van huichelarij. In wezen lok je je gesprekspartner in de val en handel je te kwader trouw.
Nee, nee, dat noemen ze beschikken over sociale vaardigheden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

ouweklimgeit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:48:
[...]

Belangrijkste is om te onthouden dat 'die mensen' zeer waarschijnlijk een vrij leeg leven hebben en simpelweg geen andere gespreksstof hebben om over te praten. Zoals TS al schetst is het inderdaad ontzettend irritant wanneer mensen een gesprek kapen of met loze opmerkingen het gesprek een andere richting op sturen.

Ik probeer dergelijke mensen juist wel te doorgronden, in de basis met de 'waarom' vraag. "Waarom vind je je baan zo leuk", "Waarom hecht je waarde aan een lease auto", etc. Daarna kun je een stap verder gaan en ze voorleggen dat ze het in jouw ogen helemaal niet zo goed voor elkaar hebben; "Dus je werkt 60 uur per week maar hebt helemaal geen tijd om leuke dingen te doen?", "Dus je bent trots op een 13-in-een-dozijn auto die helemaal nooit van jezelf wordt maar waar je elke maand een boel geld voor betaalt?"

Misschien gemeen, want ze mengen zich natuurlijk in het gesprek omdat ze zelf graag wat willen vertellen en een bepaald idee over hun eigen succes hebben, niet om vervolgens in een hoekje te worden gedreven, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het prima werkt. Dit soort mensen mijdt mij juist op verjaardagen en dat bevalt me prima.

Verder is het bij het gros van die mensen onzekerheid en zoeken ze gewoon bevestiging dat ze de juiste keuzes gemaakt hebben, standaard iedereen afbranden heeft dus ook niet zoveel zin.
Wauw, wat een veroordelend gedrag. Jij bent nou typisch iemand die ik zou negeren, oef. Ik snap wel dat ze jou vermijden. Of sla ik de plank mis en zit er nog een soort hogere boodschap achter je post? Dat je expres probeert te provoceren ofzo? Want deze zin valt me wel op:

"Misschien gemeen, want ze mengen zich natuurlijk in het gesprek omdat ze zelf graag wat willen vertellen"

Wie niet? Wie doet dit niet? _O- Wie mengt zich in een gesprek om daar de Volkskrant-interviewer uit te hangen? Sociale interactie is geven en nemen. Dat is heel logisch. Dat mensen eens de plank misslaan of graag wat willen vertellen, ja die ken ik ook genoeg.

Maar je kan daar niet staan en ze negeren, dat was mijn eerste punt in dit topic. Maar jouw reactie, fakkel ze af en maak 0 vrienden... ik denk dat ik nog even verder zoek naar goede tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Ik zou eigenlijk niemand willen afbranden, maar moet nu even op mijn handen zitten ;).

Alles begint bij jezelf, dat is het enige waar je invloed op hebt. Wees zelf hoe je zou willen dat anderen zouden zijn. De ander veranderen is een kansloze missie en door iemand ‘de hoek in te lullen’ gun je jezelf een meerderwaardigheidsgevoel, wat blijkbaar meer waard is dan blij zijn met een mooie leaseauto?

Tuurlijk is het irritant dat sommige mensen vooral zenden, of elk gesprek naar zichzelf draaien, maar dat is toch nooit iedereen? Wees beleefd, maar zoek vooral de plekken aan tafel op waar jij je wel prettig bij voelt. En als de ander niet in staat is om zelf een goede conversatie te voeren, maar jij wel, prima toch? Niet iedereen is overal goed in en hoe cliché ook, je krijgt toch ook vaak terug wat je zelf geeft. Dat is wel een cliché met garantie tot aan de deur, maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Super Introverts United topic hier?

Geen probleem op zich, maar je zit blijkbaar aan het andere kant van het spectrum en tijdens zo'n feestje kom je je tegengestelde familieleden tegen. Waar je waarschijnlijk in je priveleven deze types ontwijkt, bewust of onbewust.

Ben meestal ook redelijk introvert en kon me ook aardig irriteren aan extroverte mensen en vooral als ze onzin verhalen leuk vinden, maar met het ouder worden is mijn realisatie gekomen dat alleen ik me zelf er mee heb als ik er me er aan ga irriteren.

Dus nu zoek ik mensen op tijdens zo'n feestje waar minder gelijkgestemden zijn waarmee ik wel een leuk gesprek kan hebben en als die er niet zijn (dat komt toch minder vaak voor) ga ik observeren. Dus vanuit de zijlijn eens kijken hoe de interactie in zo'n groep gaat.

Je blik lijkt wat extern gericht, maar de oplossing ligt bij jezelf. De buitenwereld ga je niet veranderen, wel hoe je er mee omgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:26:
[...]

Wauw, wat een veroordelend gedrag. Jij bent nou typisch iemand die ik zou negeren, oef. Ik snap wel dat ze jou vermijden. Of sla ik de plank mis en zit er nog een soort hogere boodschap achter je post? Dat je expres probeert te provoceren ofzo? Want deze zin valt me wel op:

"Misschien gemeen, want ze mengen zich natuurlijk in het gesprek omdat ze zelf graag wat willen vertellen"

Wie niet? Wie doet dit niet? _O- Wie mengt zich in een gesprek om daar de Volkskrant-interviewer uit te hangen? Sociale interactie is geven en nemen. Dat is heel logisch. Dat mensen eens de plank misslaan of graag wat willen vertellen, ja die ken ik ook genoeg.

Maar je kan daar niet staan en ze negeren, dat was mijn eerste punt in dit topic. Maar jouw reactie, fakkel ze af en maak 0 vrienden... ik denk dat ik nog even verder zoek naar goede tips.
Ik beantwoord op basis van de vraag die TS schetst;
  • Uitgebreide 'kijk mij/ons eens' verhalen, op een 'uit de hoogte'/opscheppende manier
  • Overheersend aanwezig, je overal mee bemoeien, je mengen in gesprekken tussen anderen en het gesprek naar je toe trekken.
Je kunt het niet eens zijn met mijn antwoord, helemaal prima, maar 'dit soort mensen' waar TS het over heeft, die inbreken in gesprekken om de focus op zichzelf of een ander onderwerp te leggen, is héél wat anders dan je mengen in een gesprek, een onderwerp volgen, aanvullen, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Sociale onhandigheid van andere mensen, jij zult ze vast ook hebben maar dan op een ander vlak. Zo heeft iedereen wat, niet altijd prettig maar het zijn ook mensen die allen een verhaal met zich meedragen.

Negeren, geen ruimte geven, boos of geïrriteerd worden, geen interesse tonen, vermijden, je afzonderen enz... enz.. als je dit gedrag vertoond begeef jij jezelf in mijn ogen in een gelijk spectrum als de persoon waar jij jezelf aan irriteert.

Als jij de onhandigheden van een ander kan constateren, dan kan je daar ook je voordeel mee doen. Er boven staan, iemand beleefd corrigeren of ruimte geven en vragen stellen. Allemaal eigenschappen waarmee jij de groep laatzien dat je hier op een volwassen en respectvolle manier mee om kan gaan. Andere zullen je hierom waarderen/respecteren en wie weet waar deze kwaliteiten jou kunnen brengen.

In veel gevallen ontwikkelen we allemaal van dit soort kwaliteiten, de een meer dan de ander maar het komt vanzelf wanneer we ouder worden. Iets wat mij erg verbaast en waar ik erg veel plezier aan beleef, je gaat mensen beter begrijpen en lezen en daardoor ook respecteren inclusief de minder goede "kwaliteiten" :).

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ouweklimgeit schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ik beantwoord op basis van de vraag die TS schetst;
Je kunt het niet eens zijn met mijn antwoord, helemaal prima, maar 'dit soort mensen' waar TS het over heeft, die inbreken in gesprekken om de focus op zichzelf of een ander onderwerp te leggen, is héél wat anders dan je mengen in een gesprek, een onderwerp volgen, aanvullen, etc.
Sorry maar hoe is dit een goed excuus om je als zo'n botte hork te gedragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:39

SomerenV

It's something!

Theo schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:27:
Dat soort mensen negeer ik actief. Zijn dat soort mensen bij kleine events aanwezig? (bijv een diner met 3 stellen, en één stel is zo'n irritant soort) dan ga ik niet, en spreek ik af wanneer de etters er niet bij zijn. IN groot gezelschap (personeelsfeest, grote verjaardag) dan kap ik het gesprek na een paar minuten actief af en verplaats ik mij weg van hun om elders met andere personen actief in gesprek te gaan.
Dit. Er zijn een paar mensen in mijn directe sociale kring waar ik echt niks mee heb. Hun hele vibe spreekt me niet aan om het zo maar te zeggen. Dus daar doe ik gewoon niks mee. Op feestjes praat ik niet met ze, en als er in klein gezelschap afgesproken wordt ben ik er niet bij. Dan heb ik ook geen last van ze :+

Als iemand me niet ligt dan ga ik geen moeite doen om dat te veranderen. Genoeg andere leuke mensen om m'n energie aan te spenderen. Ik ga me ook niet anders voordoen dan ik ben. Als ik je niet mag ga ik niet fake leuk lopen doen omdat dat maatschappelijk/sociaal van me verwacht wordt. Tijd en energie zijn te kostbaar om te verspillen aan zoiets.

De beste oplossing? Mensen waar je niks mee hebt links laten liggen en áls er al een gesprek moet plaatsvinden (soms kom je er niet ondertuit) gewoon zo kort mogelijk houden en doorgaan met je leven.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

SomerenV schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:59:
[...]

Dit. Er zijn een paar mensen in mijn directe sociale kring waar ik echt niks mee heb. Hun hele vibe spreekt me niet aan om het zo maar te zeggen. Dus daar doe ik gewoon niks mee. Op feestjes praat ik niet met ze, en als er in klein gezelschap afgesproken wordt ben ik er niet bij. Dan heb ik ook geen last van ze :+

Als iemand me niet ligt dan ga ik geen moeite doen om dat te veranderen. Genoeg andere leuke mensen om m'n energie aan te spenderen. Ik ga me ook niet anders voordoen dan ik ben. Als ik je niet mag ga ik niet fake leuk lopen doen omdat dat maatschappelijk/sociaal van me verwacht wordt. Tijd en energie zijn te kostbaar om te verspillen aan zoiets.

De beste oplossing? Mensen waar je niks mee hebt links laten liggen en áls er al een gesprek moet plaatsvinden (soms kom je er niet ondertuit) gewoon zo kort mogelijk houden en doorgaan met je leven.
Hoe ga je dat doen met collega's die je niet mag maar toch mee moet samenwerken of nog erger een manager die anders is dan jij. Phoe, je maakt het jezelf wel moeilijk zo.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Marchel schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:00:
[...]

Hoe ga je dat doen met collega's die je niet mag maar toch mee moet samenwerken of nog erger een manager die anders is dan jij. Phoe, je maakt het jezelf wel moeilijk zo.
Met die mensen heb je het alleen over vakinhoudelijke dingen, lekker kort en zakelijk houden, niks mis mee imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
jantje888 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:44:
Je kent het vast wel: Mensen in je omgeving waar je eigenlijk niet zo goed mee kunt, maar ze wel in bijvoorbeeld familie setting met enige regelmaat (verjaardagen, kerst) tegenkomt. In mijn geval betekent 'niet zo goed mee kunt' bijvoorbeeld:
  • Etc.
Herkenbaar? Hoe ga jij daarmee om?

Ik sla dan dicht, voel geen behoefde meer om te praten, denk 'laat maar', reageer nauwelijks/kort (of zelfs niet) en dan vaak in een afrondende vorm waarbij ik geen moeite doe om een echt gesprek te krijgen/op gang te houden. Ik trek me terug, en het heeft z'n weerslag (voor mij) op de rest van de dag in die setting. Het lukt me dan nauwelijks om me te 'herpakken', denk vooral 'laat maar zitten'. Raak chagrijnig door zo'n situatie, denk 'daar heb je 't weer'.

Ben nooit zo'n prater geweest met familie/ouders/thuis, maar vind het vervelend dat ik in beschreven situaties zo reageer/ben. Ik neem me vaak voor er 'opener' in te gaan wanneer er weer een gelegenheid is waar ik in de setting kom waar ik me zo 'gedraag'/voel, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht, en daar baal ik van. Ik kan me er lastig overheen zetten dat iemand nou eenmaal zo is.

Nu is simpelweg 'negeren en m'n eigen plan trekken' te makkelijk gedacht, en ik verwacht ook geen panklare tip om dit zomaar anders/beter te doen, maar wellicht dat ervaringen van soort- en/of lotgenoten helpen. :)
Ik heb dit helaas met mijn ouders, en door de jaren heen heb ik me er maar bij neergelegd dat er veel mensen zijn die mij niet liggen. En dat ligt niet (noodzakelijk) bij mij/hun, maar komt door een andere kijk op de wereld.
Ik vind de reacties die stellen dat jij zelf maar moet veranderen te kort door de bocht... de tegenpartij is mogelijk net zo (of meer) schuldig aan de dynamiek als jijzelf. En alleen maar bezig zijn met leuk en gezellig doen voor een ander levert ook niets op. Sterker nog, ik vind dat misschien zelfs niet authentiek omdat je je eigen behoeften in dat contact maar weg stopt omwille van de gevoelens van de ander.

De confrontatie aangaan kan, maar dat verandert de relatie/dynamiek mogelijk niet.
Allereerst ben ik zo veel mogelijk bezig met dingen die me interesseren, met mensen die me liggen. Dat geeft toch de meeste energie. Dan hoef ik ook niet bezig te zijn met mensen die me geen energie geven. En zij waar ik niet mee door een deur kan vloeien af.
Soms is het inderdaad noodzakelijk om sociaal-geaccepteerd-gedrag te vertonen en toch je gezicht te laten zien op een verjaardag bijvoorbeeld. Dan heb je de optie om het gesprek te sturen naar een onderwerp wat je wel interesseert. If that fails, dan kun je nog altijd confronteren, negeren, verplaatsen, vertrekken, or just suck it up...

Uiteindelijk is het ook een kwestie van kiezen, welke mensen wel de ruimte krijgen in je leven, en welke niet. En die ruimte is maar beperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:39

SomerenV

It's something!

Marchel schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:00:
[...]

Zakelijk houden zoals @Ernemmer het zegt. Ik heb vaak zat gewerkt met mensen die me op persoonlijk vlak totaal niet liggen. Werk en prive zijn prima te scheiden. Kost me verder geen energie dus ik zie niet in hoe ik het me daarmee moeilijk maak.

Je kunt simpelweg niet verwachten van jezelf dat je met iedereen even goed op kunt schieten. Accepteer dat en steek vooral energie in de mensen waar je wel mee op kunt schieten. Alle anderen links laten liggen of alleen noodzakelijke interacties mee hebben. Werkt prima hoor.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

desmond schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:13:
[...]

Nee hoor, ik ga gewoon het gesprek met ze aan, dat is wat ze willen. Dat ik niet op ze in ga terwijl ze dat wel liever zouden hebben is daarin mijn keuze, maar ik heb er verder geen slechte bedoelingen mee.

Ik heb veel familieleden die zichzelf graag horen praten, veel hebben het niet eens door als ik niet actief meega in hun gesprek, maar het kost mij niks om ze uit te horen in een hoekje waar de rest er geen last van heeft :)
Ernemmer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:27:
[...]
En dit moet je al helemaal niet doen, dan ga je gewoon naar huis om leuke dingen met je tijd te doen.
Helaas is niet iedereen asociaal genoeg om gewoon op te staan en naar huis te gaan omdat er één iemand op een verjaardag minder gezellig is. Er zijn ook genoeg situaties waar je niet zomaar naar huis kúnt gaan, tenzij je in je eentje daar bent, maar dat zegt dan ook genoeg over jou :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:12:
[...]

Zakelijk houden zoals @Ernemmer het zegt. Ik heb vaak zat gewerkt met mensen die me op persoonlijk vlak totaal niet liggen. Werk en prive zijn prima te scheiden. Kost me verder geen energie dus ik zie niet in hoe ik het me daarmee moeilijk maak.
Dat komt waarschijnlijk om je sociaal vaardig bent, iets wat veel mensen niet zijn, zodoende kan je zonder problemen met veel mensen praten die persoonlijk heel verschillend zijn.

Sowieso zijn IT'ers meestal niet heel sociaal vaardig (anders zaten we wel in de sales) maar het is wel iets om aan te werken je kan het werkelijk overal toepassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat mensen je uit de weg gaan komt omdat je ze aan het minachten bent door denigrerende opmerkingen te maken, dat is niet echt een hele sterke vaardigheid, hetzelfde resultaat kan je trouwens nog sneller boeken door mensen gewoon uit te schelden probeer het eens je zal versteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:02:

[...]

Helaas is niet iedereen asociaal genoeg om gewoon op te staan en naar huis te gaan omdat er één iemand op een verjaardag minder gezellig is. Er zijn ook genoeg situaties waar je niet zomaar naar huis kúnt gaan, tenzij je in je eentje daar bent, maar dat zegt dan ook genoeg over jou :+
Als ik mij anders moet gedragen dan ik wil op een verjaardag, dan is die verjaardag niks voor mij en ga ik inderdaad naar huis. Ik heb het nergens over 1 persoon gehad, want die kan je makkelijk ontwijken. Als de hele (insert gebeurtenis) niks voor mij is ga ik gewoon weg, mijn tijd ga ik niet verdoen met iets wat ik niet leuk vind. Als ik andere mensen bij me heb zal ik dat echt eerst wel overleggen, of het inderdaad uitzitten en de volgende keer niet meer heen gaan.

En die laatste zin zegt waarschijnlijk meer over jou(w vooroordelen) dan over mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 11-11-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:02:
[...]

Als het eentje is, dan ga je toch gewoon naar de andere kant van de verjaardag? Wat het precies zegt als je in je eentje ergens bent snap ik niet, die mag je uitleggen. Maar je gaat toch niet hele verjaardag bij die ene die je niet mag zitten, om zo de te voorkomen dat hij met andere interactie heeft? Niet bepaald sociaal gedrag imo.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:05:
[...]

Dat komt waarschijnlijk om je sociaal vaardig bent, iets wat veel mensen niet zijn, zodoende kan je zonder problemen met veel mensen praten die persoonlijk heel verschillend zijn.

Sowieso zijn IT'ers meestal niet heel sociaal vaardig (anders zaten we wel in de sales) maar het is wel iets om aan te werken je kan het werkelijk overal toepassen.
Dat niet sociaal vaardige slaat op jezelf nu? Serieus zeg, wat een opmerkingen weer...

Zo moeilijk is het niet om het zakelijk te houden met collega die je niet mag. En je verteld je manager dat volgende project je liever met een ander doet. En je klaagt bij je partner / collega die je wel mag hoe irritant die ander is, maar met hem/haar houd je het gewoon zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Laatst online: 10:01
Ik begrijp het hele stuk van negeren etc. maar al te goed hoor. Maar wat is er mis mee om gewoon bij iemand (op een normale manier) aangeven dat je elkaar niet ligt?

Ik zie allerlei diepgaande theorieën hier over hoe mensen zijn en waar hun gedragingen vandaan komen en onnodig complexe verhalen. Maar eerlijk naar iemand toe zijn komt bij niemand op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
morritz34 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:29:
Maar eerlijk naar iemand toe zijn komt bij niemand op?
Op die ene foute oom of tante na is niemand in het echte leven eerlijk over zulke dingen, om eerlijk te zijn.

Ontwijkgedrag werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 11-11-2023 18:41 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:05:
[...]

Ha! Ik ben zo'n sales idioot! Als ik hier even kort op mag inhaken - Bij vrijwel iedere opdracht die ik aanlever bij customer support of engineering is er wel iemand die zegt "het is een vervelende klant" of "sales heeft weer iets verkocht wat niet mogelijk is" er is geen opdracht zonder dat er een techneut even zijn opbouwende kritiek geeft. Ik noem het ook wel eens de diva-afdeling van onze organisatie.

Ik ben nog zelden benaderd door een techneut die tegen mij zegt "He Marchel kom eens, kan je mij uitleggen waarom je hiervoor hebt gekozen?" Het is vaak negatief het commentaar dat je krijgt. Ik werk inmiddels 20 jaar in de IT en ik ben het gewend, veroordeel mijn technische collega's hier niet om. Ik ken de profielen en ik weet waar ze wel goed in zijn, dat er eigenschappen zijn die minder uitblinken zijn nemen we niet voorlief maar we houden er wel rekening mee. En net zo goed hebben sales mensen ook valkuilen, dus tja overal is het wel wat.

On-topic: In de praktijk eten we de soep "denk ik" niet altijd zo heet als dat we hier beweren.

[ Voor 6% gewijzigd door Marchel op 11-11-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Marchel schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:24:
[...]

Ha! Ik ben zo'n sales idioot! Als ik hier even kort op mag inhaken - Bij vrijwel iedere opdracht die ik aanlever bij customer support of engineering is er wel iemand die zegt "het is een vervelende klant" of "sales heeft weer iets verkocht wat niet mogelijk is" er is geen opdracht zonder dat er een techneut even zijn opbouwende kritiek geeft. Ik noem het ook wel eens de diva-afdeling van onze organisatie.

Ik ben nog zelden benaderd door een techneut die tegen mij zegt "He Marchel kom eens, kan je mij uitleggen waarom je hiervoor hebt gekozen?" Het is vaak negatief het commentaar dat je krijgt. Ik werk inmiddels 20 jaar in de IT en ik ben het gewend, veroordeel mijn technische collega's hier niet om. Ik ken de profielen en ik weet waar ze wel erg goed in zijn, dat andere zaken dat wat minder zijn nemen we niet voorlief maar we houden er wel rekening mee. En net zo goed hebben sales mensen weer andere valkuilen, dus tja overal is het wel wat.

On-topic: In de praktijk eten we de soep "denk ik" niet altijd zo heet als dat we hier beweren.
Je hebt gewoon een geldig punt, gek eigenlijk dat jullie (en veel andere bedrijven) dit zonder consequenties laten gebeuren. Ik ken de uitspraak inderdaad, marketing dit en dat, maar probeer dan in ieder geval samen te werken. /ot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:07:
[...]
Dat niet sociaal vaardige slaat op jezelf nu? Serieus zeg, wat een opmerkingen weer...
Was natuurlijk in algemene zin maar dat je je zo aangevallen voelt zegt natuurlijk al genoeg over jezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:02:
[...]

Was natuurlijk in algemene zin maar dat je je zo aangevallen voelt zegt natuurlijk al genoeg over jezelf :+
Het idee dat je "sociaal vaardig" moet zijn al om gewoon zakelijk met iemand te praten is al nogal twijfelachtig. Dat als je in de IT werkt je dus niet sociaal vaardig bent is gewoon idioot. En nee, ik werk niet in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:27:
[...]

Het idee dat je "sociaal vaardig" moet zijn al om gewoon zakelijk met iemand te praten is al nogal twijfelachtig. Dat als je in de IT werkt je dus niet sociaal vaardig bent is gewoon idioot. En nee, ik werk niet in de IT.
Voor elke vorm van communicatie is een sociale vaardigheid nodig, peuters zijn zich er al van bewust en beginnen er al mee let maar eens op, het is een van de eerste vaardigheden die kinderen oefenen bij elkaar.

Lees mijn reactie nog eens je trekt mijn tekst uit verband, wat jij schrijft zeg ik namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

morritz34 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:29:
Maar eerlijk naar iemand toe zijn komt bij niemand op?
't Komt wel degelijk bij me op.
Maar bijna nooit kan de 'ontvangende' kant daar mee omgaan. :-( ;w

Been there, done that. Bad experience. :X

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1