Achtergrondkleur roterende foto's beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrnLw
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb sinds enkele dagen een Macbook Pro en heb een aantal foto's die ik leuk vind als roterende achtergrond als mijn bureaublad. Sommige foto's zijn niet helemaal beeldscherm vullend. Dat wordt dan opgevuld met stroken in de (standaard?) kleur blauw (zie stroken aan de zijkant bij onderstaande foto). En dat blauw wil ik zo graag veranderen in groen. Ik krijg het maar niet voor elkaar. :|

Ik heb een Macbook Pro uit 2017 met Ventura 13.6.1 16 MbRam.

Ik heb al geprobeerd dit met de app Voorvertoning te regelen maar dat is helaas niet gelukt. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat het beste kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zskFCZ6kEIYfJJQYDKFYOS5GkHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GG76ix04upTbZdZdvUrxyjt9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door DrnLw op 28-10-2023 11:02 . Reden: Kleine uitbreiding tekst ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als het goed is:

Systeeminstellingen > Achtergrond

Eerst 1 foto uit map selecteren

Als je de instellingen op 'Centreer' zet krijg je een color picker (kleurkiezer) waarmee je de achtergrond-kleur kiest bij foto's die niet schermvullend zijn.

Daarna map aanklikken voor roterende foto's. Dan zou achtergrondkleur moeten blijven staan

--

Je kan trouwens de foto ook op 'schermvullend' zetten (dan 'zoomt' hij de foto's in zodat ze het beeld vullen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrnLw
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn dank is zeer groot! het is gelukt, eindelijk. Ik had er een hele middag zitten klooien maar niets werkte. En nu binnen een paar tellen is het opgelost. Het is niet moeilijk maar je moet even weten hoe je het moet doen... Nogmaals Bedankt Kaassouffle!