Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-02 14:00
Mijn vader van 77 heeft een bericht van de ING gekregen dat hij vanaf eind november geen gebruik meer kan maken van de ING-app omdat hij Android 6 of 7 op de telefoon heeft staan. Hij moet daarvoor Android 8 of hoger gaan gebruiken.

Zijn vraag is nu of hij Android 8 op zijn mobiel (Samsung 6) kan installeren of een nieuwe telefoon moet kopen. Hij zegt erg tevreden te zijn over zijn telefoon en eigenlijk geen andere te willen.

Mijn vraag: is het mogelijk (en veel werk?) om Android 8 te installeren? En is dat een goede idee? Of toch maar beter een nieuwe telefoon en een actuele Android-versie gebruiken? Loop je veel risico met Android 8?

Alvast dank voor de reactie en hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Nieuwere versies van het Android besturingssysteem krijgen beveiligingsupdates. Oudere versies zoals Android 6 of 8 krijgen inmiddels al langere tijd geen beveiligingsupdates meer, de huidige versie van Android is versie 14. Bankzaken doe je het liefst op een toestel dat zo veel mogelijk bij is qua updates. Mijn advies is dan ook om een recente telefoon te kopen welke nog updates krijgt van de fabrikant. Samsung heeft veel vergelijkbare toestellen voor een relatief betaalbare prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Mijn vader precies zo. Hij gebruikt al 10 jaar zijn S7 edge , ondertussen raade ik hem de S21 aan. Gebruikt die s7 nog steeds voor bankieren . Moest van de App weer naar de bank omdat het niet meer werkt.

Dus ja ik zou zeggen nieuwe telefoon en dan heb je voor de komende jaren weer software ondersteuning en beveiliging updates.
Bankieren en andere dingen doen op een telefoon die al jaren niet meer geondersteund word is niet veilig en kan ik afraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
En je hebt natuurlijk apps zoals Whatsapp waar over een tijdje de ondersteuning ook van stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-02 14:00
Dank voor alle info, ik geef het door. Een nieuwe mobiel lijkt mij inderdaad ook de beste optie.
Pagina: 1