DapperKonijntje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Bedankt voor de info, wat ik opmaak uit de handleiding is dat deze verdeler een ingebouwde keerklep heeft (zie fotos)
Ik heb verder geen zoneklep of thermostaat, de vloerverwarming is alleen beneden en warmt de hele vloer gelijkwaardig op, gaat om zo'n 45 m2
De radiatoren boven staan eigenlijk nooit aan, soms zet ik hem even aan in mijn kantoortje als het echt koud is, waarom zou me dit heel veel geld gaan kosten? Wat ik begreep van de installateur is dat de themostaat knop op de verdeler in principe voldoende is om alles beneden goed te regelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zo tenminste een monteur die zijn huiswerk heeft gedaan. (robot heeft 3 soorten verdelers.)
1 zonder plug. (vooral oudere serie)
2 stadverwarming. (die jij dus hebt) (ik mis wel me rtl ventiel/begrenzer maar daar kan ik wel inkomen)
3 met verstelbare plug. (voor normale situatie)
wat betreft de kosten gezien je de juiste verdeler hebt. scheelt het nogal. (het zal hopelijk wel loslopen)
maar eigenlijk zie ik liever een zoneklep zoals danfoss amz met kamerthermostaat in de aanvoer.
voor/achter de thermostaatkraan. de thermostaatkraan moet blijven zitten waar deze zit.
waarom omdat de thermostaatkraan alleen de watertemp meet. en niet de ruimte temperatuur.
ja je kan de watertemp omlaag draaien totdat het net lekker warm wordt. ik gok zo,n 30 graden.
maar omdat het iedere dag buiten anders is kwa weer zal je regelmatig de knop wat moeten verstellen.
(1 a 2 graden en per dag een beetje onthouden welke temp er nodig is)