Binnenkort ga ik zelf glazen schuifwanden monteren voor mijn veranda. De hoogte maten komen net niet uit, dus ik moet iets lagere schuifwanden bestellen en dan bovenin 70 tot 90 mm opvullen met bijv een houten balk. De bovenrail is 86mm breed, dus de balk moet dan ook ongeveer deze breedte hebben.
Dit is mijn veranda, waar ik 3 wanden ga plaatsen met elk 4 schuifdeuren:
:strip_exif()/f/image/QFn4F6lSuZaRj3WQSjwS8uRX.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor het beeld, dit is een exploded view van zo'n schuifwand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/62Y4tJwzgUQ76UzKAr4Rh1Wm.png?f=user_large)
Nu ben ik voornemens om dit met een azobe hardhouten palen van 85x85 te doen. De lengte die ik nodig heb is zo'n 3250 en 3600.
Hoe kan ik dit het beste plaatsen aan mijn veranda? Het plafond is van multiplex, en hol aan de bovenkant.
:strip_exif()/f/image/NiN7Szm8e6kACrwdl7raUClS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht zelf aan voorboren in paal en plafond, dan hollewandplug in plafond en dan dus van onder de paal vast maken aan het plafond. Is dit niet te zwaar?
Ik heb ook gedacht aan balkendragers, maar ik vind geen goede maat.
Of zijn er betere opties, zoals hier wordt gedaan met planken een grotere holle balk maken:
Dit is mijn veranda, waar ik 3 wanden ga plaatsen met elk 4 schuifdeuren:
:strip_exif()/f/image/QFn4F6lSuZaRj3WQSjwS8uRX.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor het beeld, dit is een exploded view van zo'n schuifwand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/62Y4tJwzgUQ76UzKAr4Rh1Wm.png?f=user_large)
Nu ben ik voornemens om dit met een azobe hardhouten palen van 85x85 te doen. De lengte die ik nodig heb is zo'n 3250 en 3600.
Hoe kan ik dit het beste plaatsen aan mijn veranda? Het plafond is van multiplex, en hol aan de bovenkant.
:strip_exif()/f/image/NiN7Szm8e6kACrwdl7raUClS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht zelf aan voorboren in paal en plafond, dan hollewandplug in plafond en dan dus van onder de paal vast maken aan het plafond. Is dit niet te zwaar?
Ik heb ook gedacht aan balkendragers, maar ik vind geen goede maat.
Of zijn er betere opties, zoals hier wordt gedaan met planken een grotere holle balk maken: