IP adres tuya deurbel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrov
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-08 22:59
Ik hoop mijn vraag hier te kunnen en mogen stellen

Ik heb een tuya deurbell via ome Ali.

Nu is mijn bedoeling om deze tegelijkertijd met de tuya camera achterhuis te kunnen bekijken met DsCam op een synology nas.

De camera achterhuis zit op het wifinerwerk net als de deurbel.

Van de camera achterhuis kan ik prima een ipadres achterhalen met bv fing of in de kpnbox12.

De deurbel is echter niet te vinden in hetwerkwterk terwijl deze net als de 2 gongs verbonden met het wifinetwerk is

Enige wat te achterhalen is via smartlife is een, ik denk, ipadres aan de chineze
kant. Een macadres is ook nergens te vinden.

Misschien heeft iemand een idee hoe hier is achter te komen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLQbENna8LXPCBvl1HNBomOULL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUX77oNF5Etvr9SS15eyCCCv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLQbENna8LXPCBvl1HNBomOULL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUX77oNF5Etvr9SS15eyCCCv.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Volgens mij ondersteund DSCam zo'n deurbel helemaal niet, deze hebben toch helemaal geen RTSP stream o.i.d?

Om je vraag over je IP Adressen te bewantwoorden, kijk even in de DHCP list van je router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrov
De chineze cam achterhuis is netjes gevonden door surveillance station.
Onbekende cams kunnen worden toegevoegd met als merknaam ONVIF.

De cam die automatisch gevonden werd verschijnt in tabel van de dhcpserver onder de naam topwell maar de deurbell kom ik niet tegen in de dhcpserver, niet als ipadres of hostname.

Uiteraard heb ik de macadressen netjes bijgehouden van de devices die ik toevoeg in een excel scheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
elrov schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:07:
De chineze cam achterhuis is netjes gevonden door surveillance station.
Onbekende cams kunnen worden toegevoegd met als merknaam ONVIF.
Ja, maar dat is toch ook wat @Danielson zegt? De camera moet wel ONVIF ondersteunen en hij twijfelt of de deurbel überhaupt een RTSP (via ONVIF) aanbiedt. Ik zou dat ook niet zonder meer aannemen.
De cam die automatisch gevonden werd verschijnt in tabel van de dhcpserver onder de naam topwell maar de deurbell kom ik niet tegen in de dhcpserver, niet als ipadres of hostname.

Uiteraard heb ik de macadressen netjes bijgehouden van de devices die ik toevoeg in een excel scheet.
Als die via jouw wifi verbonden zit dan moet deze van de DHCP server een IP adres krijgen en moet je deze dus ook kunnen vinden. Overigens denk ik dat het MAC adres van de deurbel sterk moet lijken of een afgeleide is van het Toestel ID.

Ik weet niet wat jouw DHCP server is, maar daar zou ik toch nog eens induiken. Of eventueel wat geduld hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Tuya (smartlife) laat daar je WAN ip adres zien. Die van je huis. Dat blok in je screenshot is ook van KPN.

Je lokale IP adres (192.168.2.x) is niet vast. Als je via IP wilt koppelen aan je syno, dan moet je een DHCP reservering maken in je router.

Mijn vermoeden is echter dat de camera geen wifi gebruikt, want al mijn tuya wifi dingen laten in "toestel info' hun mac adres zien. Deze dus niet. Werkt deze met bluetooth of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrov
jeroen3 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:22:
Tuya (smartlife) laat daar je WAN ip adres zien. Die van je huis. Dat blok in je screenshot is ook van KPN.v

Verrek ja dat klopt! Was me niet eens op eens opgevallen!

Je lokale IP adres (192.168.2.x) is niet vast. Als je via IP wilt koppelen aan je syno, dan moet je een DHCP reservering maken in je router.

Mijn vermoeden is echter dat de camera geen wifi gebruikt, want al mijn tuya wifi dingen laten in "toestel info' hun mac adres zien. Deze dus niet. Werkt deze met bluetooth of iets anders?

Nee echt via wifi moeten koppelen op 2.4 ghz
Kan niet rijmen dat ik het negens terug zie
Pagina: 1