Gmail naar custom domein / andere emailprovider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:47
Ik maak al een tijd gebruik van een Gmail account en overige diensten van Google.
Nu wil ik echter graag een eigen domein (is al in bezit) gaan gebruiken voor de mail. Forwarders zoals Cloudflare, improvmx en speciale partijen om te kunnen verzenden ben ik geen voorstander van.

Ik ben dus op zoek naar een mail oplossing met custom domein mogelijkheid die ik eigenlijk ook weer makkelijk met mijn overige diensten kan combineren. Ik heb op reddit en tweakers al het enige voorbij zien komen zoals M365 met Exchange Online Plan 1/Business Basic, Google Workspace, Proton, Mailbox.org, Startmail, Fastmail, Infomaniak, Migadu, MXroute, Skiff etc. (encrypted email zoals Proton/Tutanota is geen vereiste). De prijs is geen probleem.

Ik zie echter de bomen door het bos niet meer wat nu de beste oplossing is om bijvoorbeeld met de overige Google services te kunnen blijven combineren. Misschien is het zelfs mogelijk om met IMAP/POP en een andere partij de gmail app te blijven gebruiken maar dan met eigen domein? Ik lees de mail voornamelijk op mijn telefoon maar een fatsoenlijke webmail heeft ook wel mijn voorkeur en dat vind ik met Gmail wel prima. Meerdere accounts aanmaken voor het gezin zou mooi zijn maar is geen vereiste.

Graag tips wat te doen...

[ Voor 18% gewijzigd door qwasd op 29-10-2023 13:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Ik zit nu te twijfelen tussen Proton, Migadu (imap via gmail) en Fastmail. (1password gebruik ik ook dus masked email integratie is weer een voordeel). Iemand ervaring met Fastmail?

[ Voor 6% gewijzigd door qwasd op 31-10-2023 04:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Tja ik kan alleen maar zeggen

Als je gmail gewend bent dan zou ik dat ook lekker blijven gebruiken een externe kippeling via imap vind ik dan weer helemaal kut. Maar veel hang natuurlijk ook af van wat je nog meer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
i-chat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:22:
Tja ik kan alleen maar zeggen

Als je gmail gewend bent dan zou ik dat ook lekker blijven gebruiken een externe kippeling via imap vind ik dan weer helemaal kut. Maar veel hang natuurlijk ook af van wat je nog meer gebruikt
Ik vind gmail op zich prima maar ik wil graag eigen domein gaan gebruiken en gezin krijgt dan ook een eigen mailadres. Ik denk dat ik de black friday deals even afwacht. Misschien dat het dan Proton wordt.

Migadu heb ik getest en gekoppeld in Gmail maar binnenhalen via POP vind ik dan echt weer niks.

[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 31-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gmail of beter Google suite werkt tegen betaling gewoon met domeinnaam