Printprobleem in Debian 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 12:21
Hoi,
Ik draai Debian 12. Heb mijn Epson WF 3620 printer geïnstalleerd via mijn netwerk en is werkend.

Alleen komen er nauwelijks leesbare prints uit rollen. Het is te licht, en dan niet alleen de tekst, maar ook alle kleuren.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
In ZorinOS en Mint nooit problemen mee gehad.
Ik heb al in alle instellingen rond geneusd (ook in de CUPS pagina) maar vind niets raars.
De cartridges zijn vol.
In systeeminstellingen/printer instellen staan de grijswaarden op UIT.
En als ik via mijn Iphone iets print is er niets aan de hand.
Zoeken op internet levert mij niets op, misschien komt dit niet veel voor.
Wat heb ik fout gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Retort308 op 27-10-2023 14:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
https://www.linuxquestion...nux-mint-13-a-4175532148/

daar was het probleem het PDF programma / de instellingen, al een ander programma geprobeerd om je dokumenten te openen en te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 12:21
Dat lijkt logisch idd, ga ik strax proberen, het is alleen dat de “proefpagina” er ook zo beroerd uitziet. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, ik heb wel een issue gehad voordat Bookworm Stable werd dat ik niet in kleur kon printen, ongeacht wat ik aangaf. Tegen CUPS zeggen dat het een kleuren printer is en in kleur geprint moest worden resulteerde alsnog in zwart-wit. Dat was een bug.

Ik mag hopen dat het ondertussen is opgelost, heb het iig niet meer direct meegemaakt zelf. Maar wat voor mij de 'work-around' was, was CUPS stoppen, de config met de hand aanpassen in het bestand dat het niet altijd grijstinten moest doen en daarna weer CUPS starten.

Maar misschien is iets vergelijkbaars maar dan met super eco-mode ofzo voor je printer.

Commandline FTW | Tweakt met mate