Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53
Hallo,

Ik werk bij een Nederlands bedrijf dat weer valt onder een Franse keten met diverse vestigingen.
Het boekjaar van dit bedrijf loopt van 01-07 tot 30-06
We behoren sinds 4 jaar bij dit concern en sinds kort heeft men de onderstaande regeling bedacht betreffende salaris verhogingen op basis van je beoordeling.

We worden nu beoordeeld in de maand waarin je "ooit" bij dit bedrijf bent gaan werken en in mijn geval is dit 01-06-2005 (dit noemt men de verjaardag). Ik heb dus mijn beoordelingsgesprek in juni dit jaar gehad maar ........ ik krijg mijn salaris verhoging pas per 01-07-2024! Omdat 01/07 in het nieuwe fiscale boekjaar valt !?!?

Het probleem is nu dus:
* ik moet een jaar wachten op mijn verhoging
* mijn pensioen opbouw loopt een jaar achter
* mijn vakantiegeld opbouw is een jaar lang minder
* als ik binnen nu en 01/07/2024 ontslag zou nemen wordt dit ook niet met terugwerkende kracht uitbetaald omdat men uitgaat van 01/07/2024
* als het bedrijf failliet zou gaan wordt deze opslag dus ook niet meegenomen in mijn uitkering

Ik heb dit aangekaart bij onze OR en onze HR-manager maar zij verschuilen zich achter de directie in Frankrijk en zeggen hier niets aan te kunnen doen.

Mijn naaste collega is begonnen per 01-08-xx en heeft dus wel direct profijt van haar verhoging.

Je kunt aandragen wat je wilt dat het niet eerlijk is maar men blijft zich achter de Franse directie "verschuilen".

Ik vraag me af of dit wettelijk gezien wel mag en kan want met een loonsverhoging van ongeveer 10% dit jaar boren ze je toch een hoop geld door de neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bruce the boss schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:09:
Ik heb dit aangekaart bij onze OR en onze HR-manager maar zij verschuilen zich achter de directie in Frankrijk en zeggen hier niets aan te kunnen doen.
Onzin, aanpassingen in arbeidsregelingen moeten via de OR lopen... Óf de regeling bestond al, óf de OR heeft lopen slapen. Als dit een aangepaste regeling is, zou ik zeker even teruggaan naar je OR.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:22
Dit mag wettelijk gezien prima, jullie komen een loonsverhoging overeen per een bepaalde datum, dat die datum een jaar in de toekomst is maakt daarvoor niet uit. Of er moet sprake zijn van een cao waarin afspraken staan over schalen en groei, dan moet die wel gevolgd worden, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Maar dit klinkt wel als een hele rare regeling, want waarom kan jouw verhoging niet meteen maar die van iemand die in augustus begonnen is wel meteen? Weet je zeker dat je de regeling goed begrepen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is dat iets nieuws dat sinds dit (fiscale) jaar is ingevoerd? Of is 'sinds kort' ook met terugwerkende kracht op vorig jaar?
Had jij een salarisverhoging in de periode 1/7/23-30/6-24 al gekregen die je naaste collega niet had?

Maakt ook niet teveel uit, op het eerste oog lijkt het gewoon weer een matige regeling. Jij zit dan vooral ongelukkig met die juni intredingsdatum, wat net voor het nieuwe fiscale jaar is. Netwerk even in de organisatie of er meer mensen zijn met dit scenario.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 28-10-2023 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik mis even iets, je wordt in juni 2023 beoordeeld, dan moet de loonsverhoging toch ingaan de maand erop, of te wel per 1 juli 2023? Komt mooi overeen met het boekjaar

Verder heft het boekjaar er niet heel veel mee te maken?

Everything is better with Bluetooth