Photo iPhone naar OneDrive geeft verkeerde tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn vraag
Als ik een foto op mijn iPhone maak wordt deze automatisch geüpload naar OneDrive.
Dat werkt perfect.
Alleen de bestandsnaam gaat 2 uur terug in de tijd.

Voorbeeld: foto is genomen op 27-10-2023 om 13:29 en OneDrive geeft als bestandsnaam: 20231027_112919000_iOS.png.
2 uur eerder dus.
Als ik de foto bekijken op photos.onedrive.com staat de foto, met verkeerde bestandsnaam, er ook gewoon tussen en als ik op details klik staat het ook weer goed:

Laatst gewijzigd
27-10-2023 13:29
Geüpload
27-10-2023 13:29

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone SE 2020 met OneDrive app geïnstalleerd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik verwacht dat het ergens een instelling is met de tijdzone maar kan het niet vinden. Ik heb een ticket aan laten maken bij Microsoft maar die geven aan dat de support met OneDrive en iPhone niet altijd gaat. Wellicht nieuw ticket aan wagen maar ik heb gewoon het idee dat het iets heel simpels moet zijn... maar ik zie het niet!

Zou de bestandsnaam graag juist hebben. Weet dat veel info uit de EXIF gehaald wordt maar wellicht is dat de autist in mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Toch maar een nieuw ticket aangemaakt en kreeg deze reactie:
We willen u informeren dat OneDrive door het ontwerp 2 uur eerder wordt opgepiktomdat er geen tijdzone-informatie is in EXIF-metagegevens van afbeeldingen, dus OneDrive geeft de tijdstempel altijd weer in UTC. Aangezien de tijdzone UTC 2 uur achterloopt op CEST, kiest OneDrive de tijd voor foto's op basis hiervan.

Er is momenteel geen functie in OneDrive om dit te wijzigen, zodat we u vragen om uw suggestie op onze feedbackpagina te plaatsen, zodat dit in de nabije toekomst kan worden gewijzigd. Uw feedback of suggesties gaan naar ons ontwikkelingsteam, dat van invloed kan zijn op onze functieprioriteiten. P lease bekijk de OneDrive UserVoice en feedback pagina's om een suggestie te doen of te stemmen voor een soortgelijk of ander idee via de onderstaande link.
Maar... het kan toch bijna niet zijn dat ik de enige ben dit dit storend vindt? Of kan het ook anders? Wat mij betreft hoef het heroemen helemaal niet... juist door de EXIF data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:33
Als er geen tijdzone informatie in de exif zit, hoe gokken ze dan dat het in +2 genomen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:40:
Als er geen tijdzone informatie in de exif zit, hoe gokken ze dan dat het in +2 genomen is??
Had ik dus ook! Maar ik kom niet echt verder met de support die via (Google?) Translate aan het werken is...
Mijn hoop was eigenlijk op Tweakers die dit ook hebben gehad/opgelost/geaccepteerd?
Je wilt toch niet dat alle foto's een verkeerde naam krijgen?