Muurverf bladdert af doordat er geen primer is gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15
In februari van dit jaar is onze volledige woning gesausd door een (professionele) schilder nadat deze volledig gestuct was (kosten van het schilderen: dik 5000 euro voor 500m2). Hierbij hebben ze eerst alle wanden en plafonds 2x met de airless spuit gespoten (met Veveo Ac PLUS s1). En daarna zijn de muren nog 2x met de roller in kleur gezet (Met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF).

Al met al professioneel spul dus daar ligt het niet aan.

De stuc was ook zeker goed uitgehard want die had weken de tijd gehad om te drogen.

Waar het mis gegaan is, is dat ze direct de saus overal op gezet hebben. Dus niet eerst een primer, en ook niet de 1e laag verdunt (zoals je nog wel eens leest). Ik herinner me nog dat ik het genoemd heb, maar ik meen me te herinneren dat ik een antwoord kreeg in de trant van dat ze constant nieuwbouw deden en wisten waar ze mee bezig waren.

Het gevolg is nu dat het plakken van schilderstape (zelfs de paarse) russische roulette is. Op sommige plekken zit de verf goed op de muren, en daar is het ook echt wel een dikke stevige laag die veel kan hebben. Er zijn echter ook plekken waar je zo hele stukken eraf trekt. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest de kozijnen beneden te schilderen, en bij alle deuren die ik gedaan heb trok ik stukken verf eraf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIbh2WV8R9gqfqiOkLb00dJdlc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bHqOX6Or54ZVsChOXkV6oMV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klpdWijY3AQF_IHez6o4kZJZAKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1RiwJ9C1eHgvwgxUh88hvrL.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard ga ik dit gewoon herstellen (schuren, beetje stucpasta erop, nogmaals schuren, opnieuw schilderen.. zie je niks meer van). Maar dat is niet het punt. Het punt is dat de schilder een fout heeft gemaakt waar ik nu voor altijd last van heb.

Ik heb inmiddels een mail met foto's naar de schilder gestuurd, maar die was puur ter info en ik heb ook gezegd dat ik niks van hem verwachtte. Maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer dit aan me knaagt. Immers: Hij heeft gewoon slecht werk geleverd.

De vraag is nu een beetje: Wat kan ik nog van de schilder verwachten? Ik weet dat dit niet meer te herstellen is, dan zou je alles moeten afkrabben en opnieuw beginnen en dat is niet te doen. Maar is er iets anders dat ik van de schilder kan verlangen?

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:37

AlphaRomeo

FP PowerMod
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:15:
Ik heb inmiddels een mail met foto's naar de schilder gestuurd, maar die was puur ter info en ik heb ook gezegd dat ik niks van hem verwachtte. Maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer dit aan me knaagt. Immers: Hij heeft gewoon slecht werk geleverd.
Ik weet niet of dat verstandig was, zeker niet om het zwart op wit te zetten. Als het in Februari geschilderd is mag je volgens mij gewoon verwachten dat het niet een half jaar later af begint te bladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
AlphaRomeo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

Ik weet niet of dat verstandig was, zeker niet om het zwart op wit te zetten. Als het in Februari geschilderd is mag je volgens mij gewoon verwachten dat het niet een half jaar later af begint te bladderen.
Ik denk ook zeker dat het niet slim was, maar helaas heb ik dat al gedaan dus dat kan ik niet meer ongedaan maken :/

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wat is nu je vraag ?

Beetje eerlijke en schappelijke schilder komt het voor je fiksen

[ Voor 62% gewijzigd door Hackus op 27-10-2023 13:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Hackus schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:34:
wat is nu je vraag ?

Beetje eerlijke en schappelijke schilder komt het voor je fiksen
Mijn vraag is wat ik nu nog van de schilder kan en mag verwachten. Wat valt er nog te fiksen behalve de stukken die nu eraf getrokken zijn. En iedere keer als ik weer een stukje tape plak, mag ik 'm dan weer bellen om te fiksen ?

Ik weet dat ik "recht" op goed geleverd werk heb, maar ik zie niet in wat er nu nog aan te doen valt, dus op wat voor manier kan ik dan krijgen waar ik recht op heb?

Eerlijk gezegd weet ik zelf niet wat mijn vraag is, daarom was ik ook zo dom om een te open mail te sturen naar de schilder. Ik baal als een stekker, maar weet niet wat de verwachte uitkomst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Mijn vraag is wat ik nu nog van de schilder kan en mag verwachten. Wat valt er nog te fiksen behalve de stukken die nu eraf getrokken zijn. En iedere keer als ik weer een stukje tape plak, mag ik 'm dan weer bellen om te fiksen ?

Ik weet dat ik "recht" op goed geleverd werk heb, maar ik zie niet in wat er nu nog aan te doen valt, dus op wat voor manier kan ik dan krijgen waar ik recht op heb?

Eerlijk gezegd weet ik zelf niet wat mijn vraag is, daarom was ik ook zo dom om een te open mail te sturen naar de schilder. Ik baal als een stekker, maar weet niet wat de verwachte uitkomst is.
Eerlijk gezegd als je je uit aan de schilder dat je niets van hem verwacht....
verder zoals ik al in de rest schreef. Ze kunnen wel verwachten dat je baalt, maar laat dit voor iedereen een les zijn dat je je niet zo opstelt, tov degene die het zou moeten fiksen.

wettelijk is het opgeleverde niet-conform !

[ Voor 2% gewijzigd door Hackus op 27-10-2023 13:45 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je kan toch prima zeggen: “ik heb er nog eens over nagedacht en wil mijn opmerking terugnemen. Ik wil graag praten/eisen/etc”?

Of je zegt dat je elders advies hebt ingewonnen en dat dat de zaak in een nieuw licht brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Tk55 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:47:
Je kan toch prima zeggen: “ik heb er nog eens over nagedacht en wil mijn opmerking terugnemen. Ik wil graag praten/eisen/etc”?

Of je zegt dat je elders advies hebt ingewonnen en dat dat de zaak in een nieuw licht brengt.
Tuurlijk kan dat,

maar wat is redelijk te eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik kan me voorstellen dat de schilder de bal terugkaatst en zegt dat je ofwel niet de juiste schilderstape hebt gebruik, of dat de manier van gebruiken verkeerd is geweest (b.v. natte tape op later drogen en daarna eraf trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Tuurlijk kan dat,

maar wat is redelijk te eisen?
Zie wat de Rijksoverheid er over zegt:
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Dat is waar je in principe recht op hebt, dus gewoon een vriendelijk mailtje dat het nu op steeds meer plekken begint te bladderen en vragen of hij even een keer de situatie wil komen bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SCIxX schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:53:
Ik kan me voorstellen dat de schilder de bal terugkaatst en zegt dat je ofwel niet de juiste schilderstape hebt gebruik, of dat de manier van gebruiken verkeerd is geweest (b.v. natte tape op later drogen en daarna eraf trekken).
Dat denk ik ook.
Daarnaast is het volgens mij ook gangbaarder om eerst de kozijnen te verven en daarna de wanden. Lak kun je namelijk beter afplakken dan muurverf.

https://www.google.nl/search?q=eerst+kozijnen+wanden

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 27-10-2023 13:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57
Is het wel zo dat het gebruik van primer dit had voorkomen?

Ik heb zelf wel voorstrijk gebruikt na het stuccen, maar ik heb hetzelfde probleem dat de verf soms meekomt met de tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
SCIxX schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:53:
Dan nodig ik hem uit om samen een stukje tape te plakken en eraf te trekken.

Ik heb bewust de tape (professionele Kip) meteen na het schilderen eraf getrokken, dus niet dagen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Cheesy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Dat denk ik ook.
Daarnaast is het volgens mij ook gangbaarder om eerst de kozijnen te verven en daarna de wanden. Lak kun je namelijk beter afplakken dan muurverf.

https://www.google.nl/search?q=eerst+kozijnen+wanden
Dus je kan nooit meer je kozijnen schilderen, tenzij je ook weer je muren erna doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 14:55
Herkenbaar probleem. Een fatsoenlijke primer had veel voorkomen, maar ik heb het idee dat het soms ook in het stucwerk zit. Dat de toplagen niet lekker aan elkaar hebben gehecht. Hoeveel een grondeer/primer hier aan verandert, durf ik niet te zeggen.

Een primer/grondeer scheelt in ieder geval wel heel veel, is mijn ervaring.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 15:19
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:58:
[...]

Dus je kan nooit meer je kozijnen schilderen, tenzij je ook weer je muren erna doet ?
Veel professionals schilderen kozijnen zonder af te plakken. Ik snap niet hoe ze dat netjes doen, zelf kan ik dat totaal niet, maar toch doen ze het vaak zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Ik heb ook bijna overal de lak of saus er af getrokken. Stucwerk voorgestreken met flevopol, grondverf gebruikt bij het lakwerk. Paarse, oranje, 3 merken, elke tape ging wel mis. Uiteindelijk ook gestopt met tape, gewoon met een nat doekje wegvegen. Van gelakt hout is saus er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:05
Lapa schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Veel professionals schilderen kozijnen zonder af te plakken. Ik snap niet hoe ze dat netjes doen, zelf kan ik dat totaal niet, maar toch doen ze het vaak zo.
Dat zijn uiteindelijk gewoon handigheidjes/ervaring. Zij doen dit jarenlang op dagelijkse basis, niet enkele weken in de x jaar. Ik heb zelf overigens mijn wand in de keuken en het plafond direct na het stucen gerold, zonder primer. Verf zit er al 8 jaar als een huis op, ook achter de kookplaat, welke bijna dagelijks wordt schoongemaakt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

Zie wat de Rijksoverheid er over zegt:

[...]

Dat is waar je in principe recht op hebt, dus gewoon een vriendelijk mailtje dat het nu op steeds meer plekken begint te bladderen en vragen of hij even een keer de situatie wil komen bekijken. :)
Een dienst is toch geen product :? Volgens mij gaat die alinea over product garanties.

Van een dienst mag je verwachten dat dit naar goed en deugdelijk werk wordt uitgevoerd. Daar lijkt inderdaad geen sprake van. Ik zou de schilder vragen of hij weet wat de oorzaak kan zijn en of hij dit kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Draakje5 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Een dienst is toch geen product :? Volgens mij gaat die alinea over product garanties.

Van een dienst mag je verwachten dat dit naar goed en deugdelijk werk wordt uitgevoerd. Daar lijkt inderdaad geen sprake van. Ik zou de schilder vragen of hij weet wat de oorzaak kan zijn en of hij dit kan herstellen.
Ik heb een 2e mail gestuurd met het verzoek me te bellen, als hij dat niet doet dan bel ik hem ergens volgende week wel. Gewoon een open gesprek en kijken wat er uit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xtrme
  • Laatst online: 10:18
zelfde gehad
echter heb ik niet het gevoel dat het met sausen te maken heeft
maar met de fill and finish van het stuccen (de laatste laag boven op de mp75 gips)
(https://www.bouwmaat.nl/k...-20-kg/product/0000589507)
en dat deze los laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
xtrme schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:22:
zelfde gehad
echter heb ik niet het gevoel dat het met sausen te maken heeft
maar met de fill and finish van het stuccen (de laatste laag boven op de mp75 gips)
(https://www.bouwmaat.nl/k...-20-kg/product/0000589507)
en dat deze los laat
Het is wel echt de verf die als een grote vlies los op de stuc ligt. Het is best mogelijk dat dit aan de finishlaag ligt, maar zover ik weet moet een goede primelaag er juist voor zorgen dat de verf wel kan hechten aan deze laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-05 21:30
Is er lang genoeg gewacht na het stucen met schilderen?

Ook wij hebben op bepaalde plekken waar wel met primer/voorstrijk is gewerkt nog dat er kleine beetjes verf meekomen. Echt een drama af en toe. En ook plekken waar niets aan de hand is.

Ik durf daarbij dus ook niet te zeggen dat het beter had gehouden met primer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Draakje5 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

De verf die erop gesmeerd is wel.

Verder vind ik zo snel geen wettelijke bepalingen op dienstverlening die anders zijn dan voor producten, wat ik vind is dat het 'deugdelijk' moet zijn. Ik lees her en der wel verwijzingen naar algemene voorwaarden, wellicht kan TS de algemene voorwaarden van de schilder er nog even bij pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 14:59
Ik heb zelf ook dit soort problemen rondom de kozijnen, het blijven toch lastige punten. En bij mij is wel geprimerd, dus in hoeverre je dit tegen kunt houden...? Maar klote is het natuurlijk wel!

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Laatst online: 10:18
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Het is wel echt de verf die als een grote vlies los op de stuc ligt. Het is best mogelijk dat dit aan de finishlaag ligt, maar zover ik weet moet een goede primelaag er juist voor zorgen dat de verf wel kan hechten aan deze laag.
maar is het wit of grijs wat je ziet (op foto is het grijs maar dat is een foto)

bij mij gaat de finish laag er ook af
de finish droogt wit op en de MP75 stuc grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
xtrme schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

maar is het wit of grijs wat je ziet (op foto is het grijs maar dat is een foto)

bij mij gaat de finish laag er ook af
de finish droogt wit op en de MP75 stuc grijs
Je ziet duidelijk (irl, niet op de foto) dat het een verfvlies is die je eraf trekt, zonder verdere stuc die hier aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ligt aan de schilderstape, heeft niks met de primer te maken.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
digifun schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:07:
Ligt aan de schilderstape, heeft niks met de primer te maken.
Ik heb juist goede tape gebruikt: https://www.kip-tape.com/...i-tecr-schilderstape-gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Meestal zorgt niet primeren er vooral voor dat je meer lagen nodig hebt omdat het allemaal in de onderlaag zuigt, maar dat slechte hechting komt door gebrek aan primer op splinternieuw goed gedroogd stucwerk, zou ik toch wel wagen te betwijfelen.

Je hebt kans dat als je erg moeilijk gaat doen de schilder daar ook mee komt, je ging zelf met tape rommelen, dus tja. Als je hem ook voor deze klus had gevraagd had hij het uiteraard netjes moeten achterlaten weer.

Ik vraag me even af, is het erg moeilijk zelf te fixen? Het zijn allemaal kleine vlakjes die ik op de foto zie, schuur die vlakken helemaal en rol er zelf de boel weer op? Als je beschadigingen in een groter vlak hebt werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Wilke schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:23:
Ik vraag me even af, is het erg moeilijk zelf te fixen? Het zijn allemaal kleine vlakjes die ik op de foto zie, schuur die vlakken helemaal en rol er zelf de boel weer op? Als je beschadigingen in een groter vlak hebt werkt dat niet.
Ik krijg het wel gefixt, dat is het probleem niet. Het "probleem" is dat zover ik weet dit niet zou moeten/hoeven indien de verf goed is aangebracht.

Ik hoor nu echter best veel mensen die toch hetzelfde hebben, dus wellicht is het toch "normaler" dan ik dacht, en in dat geval kan ik het er eens met de schilder over hebben, en het er verder bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:42
Ik denk ook dat het niet met een primer te maken heeft, maar eerder met een toch niet volledige droge ondergrond. Zie wat de fabrikant van Veveo zegt in de kenmerken van het product:
Op minerale ondergronden, zoals schuurwerk, beton, pleisterwerk, metselwerk, cementgebonden gevelbeplating en gipskartonplaten. Niet toepassen op een gesloten ondergrond of op wanden waar vocht kan condenseren.

De ondergrond dient volledig afgebonden en draagkrachtig te zijn. Vochtpercentage van minerale ondergronden max. 4%, uitgezonderd gipsgebonden ondergronden. Dit is max. 1%.
Als er vervolgens meerdere lagen zijn geschilderd voordat verflaag en laag eronder helemaal droog waren, kun je best het effect krijgen dat je die verflaag makkelijk lostrekt. Niet met tape werken dus.
In plaats daarvan kun je ook kwasten en rollers met een beschermstukje eraan gebruiken, zodat je niet over je stucwerk heen gaat. Vraagt wat behendigheid, maar is voor jou misschien goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:38:
Ik denk ook dat het niet met een primer te maken heeft, maar eerder met een toch niet volledige droge ondergrond. Zie wat de fabrikant van Veveo zegt in de kenmerken van het product:

[...]

Als er vervolgens meerdere lagen zijn geschilderd voordat verflaag en laag eronder helemaal droog waren, kun je best het effect krijgen dat je die verflaag makkelijk lostrekt. Niet met tape werken dus.
In plaats daarvan kun je ook kwasten en rollers met een beschermstukje eraan gebruiken, zodat je niet over je stucwerk heen gaat. Vraagt wat behendigheid, maar is voor jou misschien goede oplossing.
Maar zelfs als dat zo is, dan is dat toch de verantwoordelijkheid van de schilder?? Ik huur hun voor hun vakkennis, je kan niet van mij verwachten dat ik als consument weet wanneer ze langs kunnen komen.

Overigens zat er afhankelijk van het deel 1 maand droogtijd voor het dikke stucwerk (1cm) en 1 week voor het dunpleister (enkele mm). In die tijd stond de kachel vol aan en de ramen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:42
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
Maar zelfs als dat zo is, dan is dat toch de verantwoordelijkheid van de schilder?? Ik huur hun voor hun vakkennis, je kan niet van mij verwachten dat ik als consument weet wanneer ze langs kunnen komen.

Overigens zat er afhankelijk van het deel 1 maand droogtijd voor het dikke stucwerk (1cm) en 1 week voor het dunpleister (enkele mm). In die tijd stond de kachel vol aan en de ramen open.
Oh jazeker is dat hun verantwoordelijkheid, tenzij anders afgesproken. Maar de insteek van jouw klacht wordt daarmee anders. Je zou dus niet zozeer moeten verwijten dat ze geen primer hebben aangebracht, maar dat ze niet goed genoeg hebben gecheckt of de ondergrond in de juiste conditie was voor het schilderwerk. Je hebt best kans dat de grootste delen van het stucwerk droog genoeg waren, maar de randen en dikkere gedeelten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:57
ConQuestador schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Heb je bij de schilder aangegeven dat je op een later moment tape op de muur zou willen kunnen plakken en er weer vanaf wil kunnen trekken zonder de laag te beschadigen?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in de afgelopen 7 jaar dat ik een huis heb nog nooit tape op de muur heb geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik weet wel dat 3M roze tape verkoopt, sensitive heet het geloof ik. Speciaal om op geverfde ( ook latex ) gedeeltes te plakken en dat er dan minimale kans is dat je schade maakt aan de onderlaag.
Ook een winkel in Amsterdam verkoopt het , een Japans product met dezelfde eigenschappen.
Kon niet lezen dat jouw “Kip “ tape deze eigenschappen ook heeft.

Dit bedoel ik : https://www.maanamsterdam...ing-tape-pastel-rose.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kip heeft ook tape voor gevoelige ondergronden.

https://www.kip-tape.com/nl/product/209-washi-tecr-behang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Hoe trek je de tape er af? Je moet niet recht naar voren trekken maar de tape als t ware dubbel trekken en dan voorzichtig er vanaf trekken. Dan komt de kracht meer dwars op de muur te staan en trek je de latex er niet zo makkelijk af.

Ik ben geen schilder maar volgens mij is voorstrijk bij latex niet zo zeer voor de hechting maar meer om de zuiging uit de muur te halen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Makrolon schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:40:
Hoe trek je de tape er af? Je moet niet recht naar voren trekken maar de tape als t ware dubbel trekken en dan voorzichtig er vanaf trekken. Dan komt de kracht meer dwars op de muur te staan en trek je de latex er niet zo makkelijk af.

Ik ben geen schilder maar volgens mij is voorstrijk bij latex niet zo zeer voor de hechting maar meer om de zuiging uit de muur te halen.
Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd, er zijn wel manieren waarop het risico kleiner is, maar er komt altijd wel wat mee.

Wat ik gelezen had zorgt de voorstrijk er voor dat die zich wat meer hecht in de ondergrond. Zonder ondergrond zuigt het water uit de verf te snel de muur in waardoor de verf zich niet hecht aan de ondergrond, maar alleen aan elkaar. Waardoor je dus echt een vlies krijgt die op de muur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 22:38
Bespreek het met de schilder. Het probleem kan heel wat oorzaken hebben. De schilder moet in ieder geval zijn eigen werk inspecteren en de garantie geven dat latex niet in korte tijd loslaat. Zolang hij die garantie kan geven en zekerheid (door het op papier vast te leggen of per mail) is er weinig aan de hand.

Recent heb ik zelf een gordijnrail gemonteerd bij onze net gestucte muren. Paarse tape van action gebruikt en ging prima. Is wel glasvliesbehang icm stuc en gespoten latex

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik herken het wel een beetje. Heb ook wel eens wat verf mee getrokken.Toen heb ik besloten dat ik gewoon goed moest leren schilderen. Het was ook altijd shit met die tape, want als ie niet helemaal vast zat trok er capillair verf onder en bereikte je precies het tegenovergestelde.

Afplakken is voor verfspatten. Niet om te zorgen dat je iets niet onder schildert. Met een beetje oefening leer je de kwast zo drukken dat je perfecte strakke lijnen kunt maken. Ik zou dat adviseren voor de rest van je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
AtomicShockwave schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:55:
Ik herken het wel een beetje. Heb ook wel eens wat verf mee getrokken.Toen heb ik besloten dat ik gewoon goed moest leren schilderen. Het was ook altijd shit met die tape, want als ie niet helemaal vast zat trok er capillair verf onder en bereikte je precies het tegenovergestelde.

Afplakken is voor verfspatten. Niet om te zorgen dat je iets niet onder schildert. Met een beetje oefening leer je de kwast zo drukken dat je perfecte strakke lijnen kunt maken. Ik zou dat adviseren voor de rest van je huis.
Mijn oplossing gaat zijn voortaan een schilder in te huren (niet dezelfde). Ik heb genoeg te doen en ik spendeer mijn tijd liever aan leukere klussen.

Pagina: 1