Expresse Dove, scam?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:45
Ik rijdt een mx5 en ben op Facebook lid van diverse mx5 groepen. In een bepaalde groep bied iemand wat onderdelen te koop aan. Ik had wel oren naar een onderdeel en we zijn het eens geworden over de prijs.

Hij heeft de verzending geregeld via een site/firma die heet Express Dove. Ze hebben ook een website: https://expressdove.com/

Tot zover niks aan het handje. Maar nu vraagt deze firma mij om $120 te betalen voor extra verzekering. Als het pakketje veilig aankomt krijg ik 85% terug. Ietswat vreemde manier van versturen. De firma omschrijft het als volgt:

You are expected to pay $120 to get a protective duty stamp of $50, a safeguard stamp of $50, and a legal right document of $20. When you sum all these will cost =$ 120.

Ik kan op internet 1 review vinden van deze firma Express Dove en die is niet positief. De persoon van wie ik het onderdeel koop zegt al vaker met dit bedrijf verzonden te hebben zonder problemen.

Toch riekt dit naar scam, omdat ik de firma alleen via Paypal kan betalen. Men heeft al wel een trackingnummer voor mij aangemaakt waar alle correcte informatie in staat.

Wat te doen? Ik schijn deze extra protection voor mijn pakket te moeten betalen. Versturen zonder is niet mogelijk.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:11
Raar verhaal. De website staat ook vol spelfouten en geen bedrijfsadres is er te vinden. Ik zou hier liever geen zaken mee doen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19

paQ

:')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYS_57ohdIVN1xqfh72PpLq-LCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BJ0uShb0uqiMsbob50irNTEw.png?f=user_large

walk away

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als die persoon zo'n goede ervaring heeft en dit zo graag wil, laat hem die 120 euro lekker zelf betalen?

Vooruit betalen is het standaardrecept voor een scam. Leuk bedacht, doen we niet aan mee, ook niet met een linkje naar wat leuke reviews.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
Verwijs naar verzender en opdrachtgever en betaal zelf niets. En wat mij betreft ruikt dit naar een scam. Ziet er ook zo uit trouwens ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ze zijn in ieder geval van tevoren al duidelijk. Dit kan alleen maar sipheid tot gevolg hebben.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is die verzender onderdeel van de scam of is die wel als legitiem te verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hierzo.. ze zitten ook in Denemarken, Californie, waar ze Thais (?) spreken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIR7p1M4v6P42zTJuysFljJmO8I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xS8xzKqLXWBcenjbIsRobbIP.png?f=user_large
https://activeshippers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Bekijk deze site eens.

Dezelfde medewerker foto's, alleen de namen zijn gewisseld.

https://activeshippers.com/

awww paQ was sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door jorritv op 26-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jorritv schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:23:
Bekijk deze site eens.

Dezelfde medewerker foto's, alleen de namen zijn gewisseld.

https://activeshippers.com/
te laat :P

En deze guy https://www.am-online.com...er-car-retail-restructure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

OMD

Made my day. Wat een hilarische website.

Voor als je het nog niet door had, 1000km van wegblijven :D

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Dit gaat hem inderdaad niet worden nee. De verkoper leek toch wel legitiem, maar deze website riekt duidelijk naar scam. Helaas heb ik de verkoper al wel betaald, maar toen wist ik nog niet van deze vage verzend sjizzel. Denk dat ik wel naar m’n centen kan fluiten? Ik heb met Paypal als vriend/ familie betaald.

[ Voor 44% gewijzigd door rimave op 26-10-2023 22:30 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Laatst online: 08-09 16:41
rimave schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:28:
Dit gaat hem inderdaad niet worden nee. De verkoper leek toch wel legitiem, maar deze website riekt duidelijk naar scam. Helaas heb ik de verkoper al wel betaald, maar toen wist ik nog niet van deze vage verzend sjizzel. Denk dat ik wel naar m’n centen kan fluiten? Ik heb met Paypal als vriend/ familie betaald.
Als je met een creditcard hebt betaald via paypal, dan kun je het daar nog proberen.
Maar bij paypal zelf volgens mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

rimave schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:28:
Juist betalen als vriend/familie ipv als goederen moet de 1e alarmbel zijn in je proces. Middels betalen via deze optie verlies je alle mogelijkheden om het geld nog terug te trekken.

Hoe ziet het facebook profiel er verder uit? Vaak hebben dit soort profielen ook allemaal hele Typische facebook-vrienden, of van exotische landen terwijl dan een oerhollands persoon wordt gesimuleerd met het profiel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
MsG schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Juist betalen als vriend/familie ipv als goederen moet de 1e alarmbel zijn in je proces. Middels betalen via deze optie verlies je alle mogelijkheden om het geld nog terug te trekken.

Hoe ziet het facebook profiel er verder uit? Vaak hebben dit soort profielen ook allemaal hele Typische facebook-vrienden, of van exotische landen terwijl dan een oerhollands persoon wordt gesimuleerd met het profiel.
Ik heb op deze manier al verscheidene aankopen gedaan op eBay Kleinanzeigen (de Duitse marktplaats).
Het Facebook profiel van deze man bestaat uit verscheidene familiefoto’s. Z’n vrienden kan ik niet zien. Dat zou dicht kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:11
Waarom zou je überhaupt Paypal gebruiken. Je raakt veel bescherming kwijt en ze hebben een heleboel regeltjes in je nadeel. Een beetje bedrijf verzendt met DHL of UPS, en dan kan je gewoon met tig betaalmethoden werken dus kies je er een die meer zekerheid geeft.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
fonsoy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:58:
Waarom zou je überhaupt Paypal gebruiken. Je raakt veel bescherming kwijt en ze hebben een heleboel regeltjes in je nadeel. Een beetje bedrijf verzendt met DHL of UPS, en dan kan je gewoon met tig betaalmethoden werken dus kies je er een die meer zekerheid geeft.
Ik heb met Paypal voor het product betaald. Toen was dit verzendbedrijf nog niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimave schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:03:
[...]

Ik heb met Paypal voor het product betaald. Toen was dit verzendbedrijf nog niet in beeld.
Dan stel je een dispuut op met Paypal aangaande de verkopende partij, met de vervoerende partij heb jij niets te maken.

Jij doet zaken met een klant van PayPal, niet met die 'transporteur' .... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Will_M schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:07:
[...]
Dan stel je een dispuut op met Paypal aangaande de verkopende partij, met de vervoerende partij heb jij niets te maken.

Jij doet zaken met een klant van PayPal, niet met die 'transporteur' .... :+
Het is naar "vrienden en familie" overgemaakt. Dit wilde de verkoper uiteraard, want dan is er normaal gesproken no way back met PayPal.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

OMD

Die discreet shipping pagina is ook zo mooi. Daar verkopen ze blijkbaar piercings…
Dat is dus een vertaalde pagina van een Nederlandse website:
https://www.alloverpiercings.nl/discreet-verpakt

Je verzint het niet…

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 17:32

Robtimus

me Robtimus no like you

Ook de andere medewerkers zijn volgens Google Lens totaal andere mensen. Ik heb ze op https://www.hifmr.org/who-we-are/our-graduates/ allemaal teruggevonden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ze nemen op expressdove.com trouwens niet eens de moeite om deze namen te maskeren; check de image filenames maar...

[ Voor 8% gewijzigd door Robtimus op 27-10-2023 12:05 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit begint nu meer een heksenjachttopic te worden dan dat er een goede discussie uitkomt. Daarnaast is het volgens het beleid niet toegestaan om de shopnaam te vermelden.
Om die reden doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.