Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een smartphone om kleine kinderen zo goed mogelijk te fotograferen. Er moet dus een goede camera op zitten.

Wat is je budget?
Ik zoek tussen de 450-750 euro. Als de telefoon echt betere foto's maakt het hogere bedrag, anders is lager ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Kleine kinderen te fotograferen (1-3 jaar) die snel bewegen. Ook binnen in mindere lichtomstandigheden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zoek dus een telefoon met een goede camera, goed aantal megapixels (om bv uitsnede te kunnen maken of groter af te drukken). Bij voorkeur een die bij weinig licht er niet lang over doet om focus te vinden, want dan zijn de kinderen bewogen! dus wellicht iets met een autofocus oid als dat bestaat?
Ik heb zelf nu de xiaomi 11 lite NE 5G. Best een aardige telefoon maar bij snelle bewegingen en minder licht zijn de foto's standaard vaag of bewogen. Daarnaast worden de fotos door de software wel erg gladgestreken. De preview lijkt beter maar ik kan de softwarebewerking dan niet ongedaan maken.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. ]
Eerder overwoog ik de google pixel 6a en de samsung 21FE maar vond dat geen noemenswaardige verbeteringen.
Zat nu te kijken bij de Samsung A54, One Plus 10 Pro, One Plus 11, Oppo reno 10 pro, motorola edge 4o pro, sony Xperia 10V.
Maar overal vind ik nogal statische voorbeelden van revieuws over de camera en dat zegt me veel te weinig voor de omstandigheden waarbinnen ik de camera van de telefoon wil gebruiken.

Daarnaast is enige snelheid, Ip68 en fijn updatebeleid wel fijn!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kom er dus niet uit wat nou een goede en fijne telefoon is met goede camera voor wat ik zoek (in dit budget). Ik wil geen Apple! 8)7

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Ik hoop dat het om je eigen kinderen gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Wat je nodig hebt is snelheid en goede verwerking software. Dan kom je uit in de hoger geprijsde telefoons. Een Pixel 7a is goedkoper dan een 7 omdat ze wat zaken weglaten zoals een specifieke coprocessor voor fotografie. De foto kan nog steeds goed zijn maar kost meer tijd. Dus kijk eens naar de high end, en loop binnen bij de Mediamarkt en maak wat foto's met de toestellen aldaar.
Een Xiaomi 13 Pro/Ultra, Samsung S22/+/Ultra, Oppo Find X5 Pro, Pixel 7 Pro zijn dan de toestellen met beste papieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sannietje1985
Chriztiaan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:31:
Ik hoop dat het om je eigen kinderen gaat?
Haha ja uiteraard ;)
Zelf gemaakt :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De motorola edge 40 pro en One Plus 11 maken van alle toestellen die je noemt veruit de beste foto's bij weinig licht. De Edge 40 Pro is wel trager met de focus.
Een alternatief voor de OnePlus 11 is de Xiaomi 13T Pro, deze heeft nog iets betere prestaties bij weinig licht.

Heeft de xiaomi 11 lite NE 5G geen RAW optie bij het maken van foto's? RAW foto's hebben die software bewerkingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
RepareerDroid schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:43:
De motorola edge 40 pro en One Plus 11 maken van alle toestellen die je noemt veruit de beste foto's bij weinig licht. De Edge 40 Pro is wel trager met de focus.
Een alternatief voor de OnePlus 11 is de Xiaomi 13T Pro, deze heeft nog iets betere prestaties bij weinig licht.

Heeft de xiaomi 11 lite NE 5G geen RAW optie bij het maken van foto's? RAW foto's hebben die software bewerkingen niet.
Ja die heeft een raw optie, maar ik ben nog niet echt thuis in fotobewerking, heb daar ook geen goed programma voor (en momenteel de tijd ook niet met kids van 3 en 1) en als ik de RAW modus gebruik van mijn huidige telefoon zien de foto's er echt niet uit.

Dank voor de opties. De Xiaomi 13 T/ pro) was ik intussen ook tegengekomen inderdaad dus daar ga ik ook nog even naar kijken.
Verder las ik inderdaad dat de motorola soms traag is (of dat hij zelfs soms helemaal hapert), dus twijfel toch of dat nou een zinvolle zet is.
Ik las overigens iik inmiddels dat de One Plus 10 Pro wel een betere camera zou hebben dan de Oneplus 11, maar weet dus niet zeker of dat da t echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Sannietje1985 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Ja die heeft een raw optie, maar ik ben nog niet echt thuis in fotobewerking, heb daar ook geen goed programma voor (en momenteel de tijd ook niet met kids van 3 en 1) en als ik de RAW modus gebruik van mijn huidige telefoon zien de foto's er echt niet uit.

Dank voor de opties. De Xiaomi 13 T/ pro) was ik intussen ook tegengekomen inderdaad dus daar ga ik ook nog even naar kijken.
Verder las ik inderdaad dat de motorola soms traag is (of dat hij zelfs soms helemaal hapert), dus twijfel toch of dat nou een zinvolle zet is.
Ik las overigens iik inmiddels dat de One Plus 10 Pro wel een betere camera zou hebben dan de Oneplus 11, maar weet dus niet zeker of dat da t echt zo is.
Op papier heeft de OnePlus 11 inderdaad mindere camera's dan de 10 Pro, maar die camera's presteren wel relatief beter (zeker bij weinig licht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Wel eens gedacht aan een echte camera met grotere sensor?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sannietje1985 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:22:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een smartphone om kleine kinderen zo goed mogelijk te fotograferen. Er moet dus een goede camera op zitten.

Wat is je budget?
Ik zoek tussen de 450-750 euro. Als de telefoon echt betere foto's maakt het hogere bedrag, anders is lager ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Kleine kinderen te fotograferen (1-3 jaar) die snel bewegen. Ook binnen in mindere lichtomstandigheden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zoek dus een telefoon met een goede camera, goed aantal megapixels (om bv uitsnede te kunnen maken of groter af te drukken). Bij voorkeur een die bij weinig licht er niet lang over doet om focus te vinden, want dan zijn de kinderen bewogen! dus wellicht iets met een autofocus oid als dat bestaat?
Ik heb zelf nu de xiaomi 11 lite NE 5G. Best een aardige telefoon maar bij snelle bewegingen en minder licht zijn de foto's standaard vaag of bewogen. Daarnaast worden de fotos door de software wel erg gladgestreken. De preview lijkt beter maar ik kan de softwarebewerking dan niet ongedaan maken.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. ]
Eerder overwoog ik de google pixel 6a en de samsung 21FE maar vond dat geen noemenswaardige verbeteringen.
Zat nu te kijken bij de Samsung A54, One Plus 10 Pro, One Plus 11, Oppo reno 10 pro, motorola edge 4o pro, sony Xperia 10V.
Maar overal vind ik nogal statische voorbeelden van revieuws over de camera en dat zegt me veel te weinig voor de omstandigheden waarbinnen ik de camera van de telefoon wil gebruiken.

Daarnaast is enige snelheid, Ip68 en fijn updatebeleid wel fijn!

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kom er dus niet uit wat nou een goede en fijne telefoon is met goede camera voor wat ik zoek (in dit budget). Ik wil geen Apple! 8)7
Ik zou voor een Sony rx100 gaan. Ook beter voor de kinderen om een dedicated camera te gebruiken ipv een mobiel. Als ze ouder worden heb en ze al snel door wat je met je telefoon allemaal doet en hebben ze er echt geen zin in dat die fotos in allerlei app groepen verdwijnen.

Bron: neefjes van tussen de 7 en 10 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Brilsmurfffje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Ik zou voor een Sony rx100 gaan. Ook beter voor de kinderen om een dedicated camera te gebruiken ipv een mobiel. Als ze ouder worden heb en ze al snel door wat je met je telefoon allemaal doet en hebben ze er echt geen zin in dat die fotos in allerlei app groepen verdwijnen.

Want foto's van een echte camera zullen die camera niet verlaten en ook niet terecht komen in allerlei app groepen...

:?

Dit is weer echt moraalridderij van de hoogste plank, laat een moeder even lekker zelf bepalen of ze foto's van haar kinderen maakt en met wie ze die deelt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

bonzz.netninja

Niente baffi

iphone 13? 750 piek en maakt werkelijk fantastische foto's in alle omstandigheden

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Huh? De hele wereld gebruikt telefoons voor foto's, waarom zou je ze iets anders voor houden? Ik snap er geen jota van. En fotos van je dedicated camera kunnen toch net zo goed in app groepjes komen? Je moet gewoon zorgvuldig zijn met wie je allemaal foto's deelt, als je ze al deelt, en daar afspraken over maken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannietje1985
Marc H schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:16:
Wel eens gedacht aan een echte camera met grotere sensor?
Jazeker en die heb ik ook! Heb een fullframe camera zelfs met goede lenzen, maar niet altijd bij de hand of zin om mee te nemen.
Gebruik die anders nog wel steeds vaak genoeg. Maar met spontane momenten is een telefoon soms toch sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
[...]

Zie ook mijn reactie van marc H.

En vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat die fotos in allerlei app groepen verdwijnen want dat gebeurt hier eigenlijk heel weinig. Vooral bv als we op pad zijn geweest met elkaar als vrienden ofzo. En als ze ouder worden ga ik niet zomaar fotos van ze delen.
Ik ben daar echt heel terughoudend in.
En Sony rx100 is voor mij wel een stap terug tov de canon r5 die ik nu heb 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Sannietje1985 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:47:
[...]

Jazeker en die heb ik ook! Heb een fullframe camera zelfs met goede lenzen, maar niet altijd bij de hand of zin om mee te nemen.
Gebruik die anders nog wel steeds vaak genoeg. Maar met spontane momenten is een telefoon soms toch sneller
Ja, de beste camera is diegene die je bij je hebt.
Dat was voor mij de reden een Samsung S23 Ultra te nemen. Die is snel, maar heeft ook een 10 x optische zoom met een periscopische camera. S22 Ultra en S21 Ultra hebben die zoom ook, maar zijn fractioneel minder goed in donkere situaties en minder efficiënt met de batterij, ik had de S21 Ultra en vanwege de batterij en een hele goede inruil en Samsung memberkorting en launch event korting bij lancering van de S23 Ultra heb ik die geupgrade.
Maar de S22 Ultra zit 100 Euro boven je budget, de S23 Ultra 250 Euro, anders had ik die zeker geadviseerd.
De laatste 2 vakanties heb ik mijn losse camera niet eens meer meegenomen. Maar ik ben ook geen professionele fotograaf, voornaamste om zo'n goede camera te hebben was van voordat telefoons een goede zoom hadden en we op safari gingen, in de Serengeti is zoom heel belangrijk want is voornamelijk vlakte en je kunt ver zien van de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben zelf recent van een OnePlus 9 Pro naar een Pixel 7A gegaan. Ik merk dat bij slecht belichte of erg bewegende foto's de nabewerking wat langer duurt, maar ik sta ervan versteld hoe goed het resultaat is. Daarnaast is het resultaat nog erg natuurlijk, je hebt niet de overduidelijk bewerkte look van Samsung of Apple maar je houdt gewoon de originele foto over met iets meer scherpte.

Zeker met kleine kinderen ben ik erg tevreden, ik ben zelf ook zo iemand die meteen 20 foto's maakt tijdens een 'fotomoment' en dan is het wel wenselijk dat een foto snel gemaakt is, en dat is allemaal prima bij de Pixel 7A. Als je het budget hebt kun je nog voor een gewone Pixel 7 gaan, of een Pixel 8, maar ik zou echt niet veel geld uit gaan geven voor een processor die allemaal AI meuk over je foto's heensmeert.
Pagina: 1